Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SSC Ultimate Aero II: Veyron bude znovu druhý
13.10.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Americký konstruktér Jerod Shelby nedá Bugatti pokoj. Krátce poté, co se na pozici nejrychlejšího auta vrátil Veyron ve verzi Super Sport, Shelby oznámil, že jeho poslední model Bugatti snadno překoná. Nyní o něm konečně víme více.
Je tomu jen pár týdnů, co jsme vám představili poslední inkarnaci Bugatti Veyron s jasným jménem Super Sport. Vůz je to vskutku mimořádný, když s výkonem rovných 1 200 koní hravě překonává rychlost 400 km/h a při pouti za maximem rychlostích prožitků se zastaví až za metou 430 km/h. Zdá se vám to hodně? To jistě nejste sami, Jeroda Shelbyho ale v této společnosti nečekejte, chce zamířit ještě výše.
Prostředkem k dosažení tohoto cíle se stane vůz značky SSC (Shelby SuperCars) s názvem Ultimate Aero II. Jde o ideového nástupce modelu Aero TT, který byl svého času prvním rozumným pokořitelem Veyronu. Jenže časy se mění a je třeba přijít s něčím novým.
Na rozdíl od Aera TT tak na „dvojce” nenajdeme ani kus oceli. Celý vůz včetně skeletu karoserie je vyroben z uhlíkových vláken a hliníku. Nosná struktura karoserie kopíruje řešení z Formule 1, závěsy kol jsou opět z lehkých slitin a ani kompozitní brzdy Brembo na hmotnosti nepřidají. Lahůdkou jsou speciálně pro tento vůz vyvinuté první jednodílné ráfky z uhlíkových kompozitů na světě. Mají mít průměr 19 palců, každý z nich váží jen 5,8 kg a postarala se o ně australská firma Carbon Revolution.
Po přečtení výše zmíněných specifikací ani nepřekvapí, že pohotovostní hmotnost vozu nedosahuje ani 1 200 kg. A to je vzhledem k dalším parametrům opravdu hodně málo. Pojďme se tedy podívat i na ně.
Klíčovým prvkem celého vozu je pochopitelně motor. Najdeme jej před zadní nápravou a je jím dvěma turbodmychadly dopovaný osmiválec s objemem 6,8 litru. Jeho nejvyšší výkon činí monstrózních 1 007 kW (1 369 koní) a je dosahován na hranici 9 000 ot./min. Celý motor je Shelbyho vlastní konstrukce, dokonce i turba jsou naprostými originály.
Poměr výkonu k hmotnosti tedy jasně překonává hranici 1 koně na kilogram, což je naprosto mimořádné číslo. S touto výbavou pak SSC Ultimate Aero II zrychlí na stovku za méně než 3 sekundy a jeho maximální rychlost má činit 443 km/h. To není o mnoho více než u Veyronu Super Sport, ale na to už se historie ptát nebude.
Doplňme, že výkon motoru je posílán na kola zadní nápravy přes automatickou převodovku, která je kompletně převzata ze Aera TT. Nově ale bude k dispozici možnost řazení páčkami pod volantem.
Pokud vás vůz zaujal, musíte si na něj ještě poćkat. Prodeje by měly začít koncem roku 2011 s cenou 970 tisíc amerických dolarů. Ani s tímto číslem se Aero II vedle Veyronu neztratí...












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 3 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před hodinouMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 3 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 4 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva