SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem

Aktuálně úspěšná značka má pocit, že přes úspěchy z poslední doby si lidé její jméno spojí hlavně s ošklivostí a balancováním na hraně bankrotu. Její nový majitel tak po předchozích krocích mířících stejným směrem přejmenuje vedle firmy i samotná auta.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem

21.2.2024 | Petr Prokopec

SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem

/

Foto: KG Mobility

Aktuálně úspěšná značka má pocit, že přes úspěchy z poslední doby si lidé její jméno spojí hlavně s ošklivostí a balancováním na hraně bankrotu. Její nový majitel tak po předchozích krocích mířících stejným směrem přejmenuje vedle firmy i samotná auta.

Přiznám se, že si už ani nepamatuji, kdy jsem naposledy řídil cokoli od SsangYongu. Muselo to být někdy okolo roku 2005, kdy značka nabízela modely jako Actyon, Musso nebo Kyron. Z mých mlhavých vzpomínek do popředí vystupuje pouze interiér poskládaný z tvrdých a na pohled vlastně i křehkých plastů či rachot postaršího dieselového motoru nakoupeného u Mercedesu. Vše pak bylo ověnčeno cenou, která nebyla úplně nízká. Nebylo tak vlastně ani moc překvapivé, že značka u nás zvládala každoročně prodat jen pár aut. A podobně tomu bylo ve zbytku světa, Korejci svého času prodávali co 12 měsíců jen pár desítek tisíc aut.

Tyhle časy jsou ale dávno pryč a SsangYong už pěkných pár let vnímáme docela jinak. Problematickým designům se automobilka vyhýbá už od minulé dekády a s aktuálními modely jako Korando nebo Tivoli v Česku boduje už podobně dlouho. Předloni se konečně začalo blýskat na lepší časy i v ekonomické rovině, neboť churavějící automobilku převzala společnost KG Group.

Nový vlastník následně rozhodl, že označení SsangYong je až příliš spojené s problematickou minulostí, a proto je třeba za ním udělat tlustou čáru. Původně se toto opatření dotklo pouze firemní identity v katalozích apod., na samotných autech se dál skvělo původní označení. I proto, že nová značka by zákazníky mohla mást - když už nic jiného, SsangYong se za dekády své existence (auta pod tímto označením prodával od roku 1988) zaryl do paměti mnoha lidí.

Letos se ale KG Group rozhodla proměnu dokonat. SsangYong se tedy definitivně mění na automobilku KG Mobility neboli KGM, přičemž právě tato trojice písmen bude nalepena i na karoseriích jejích aut. Jako první ji vyfasovalo SUV Torres, které se u nás už nějaký ten pátek prodává pod původním označením. A rozhodně nejde o špatnou nabídku, neboť minulostí jsou jak ony laciné plasty, tak i dieselový chraplák. Místo toho lze počítat s kvalitnějšími materiály a přeplňovanou benzinovou jedna-pětkou, jenž posílá dopředu či na všechna kola 163 koní.

Za 4,7metrový vůz si tuzemské zastoupení účtuje 659 900 Kč, což vážně není špatné. Nově mohou po tomto SUV sáhnout i Britové či Belgičané, zatímco takoví Nizozemci si musí počkat až na elektrickou variantu EVX, jenž má dorazit v dubnu. Disponovat bude jedinou pohonnou jednotkou, jenž bude roztáčet přední kola výkonem 204 koní. Baterie o kapacitě 73,4 kWh přitom mají zvládnout 462 km dojezdu a lze s nimi při pobytu v přírodě napájet řadu externích zařízení. Tažná kapacita vozu pak činí 1 500 kg jako u benzinové verze.

Spalovací Torres pak v rámci změny jména s novým modelovým rokem přebírá právě od EVX lehce odlišnou palubní desku, to je ale z novinek vše. Z pohledu faktického se tedy o nic zásadního nejedná, z pohledu formálního ale ano. Jestli bude pro značku lepší být „v dobrém neznámý”, protože pod pojmem SsangYong si někteří pořád vybavují jen ony kontroverzní modely z kraje nového milénia, zatímco KGM začíná s čistým štítem, ukáže až čas.


SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem - 1 - KGM Torres 2024 prvni foto 01SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem - 2 - KGM Torres 2024 prvni foto 02SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem - 3 - KGM Torres 2024 prvni foto 03SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem - 4 - KGM Torres 2024 prvni foto 04SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem - 5 - KGM Torres 2024 prvni foto 05SsangYongy se po ošklivém designu zbavují i svého vlastního jména, už letos se začnou prodávat pod novým jménem - 6 - KGM Torres 2024 prvni foto 06
Torres je prvním vozem korejské značky, který se vzdal označení SsangYong. Místo toho bude nově na jeho zádi svítit KGM. Automobilka spolu s tím pro rok 2024 lehce upravila palubní desku, která byla převzata z elektrické verze EVX. Foto: KG Mobility

Zdroj: KG Mobility

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.