Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Jménem XIV je míně spíše„crossoverovitost” výtvoru SsangYongu, my se přidržíme římského vyznění. Toto je jeho druhá evoluce.
Koncept XIV se poprvé představil světu již na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy ale za svým jménem nesl označení číslicí jedna. Její vyznění bylo nejasné, ani nás snad ale nenapadlo, že by šlo o předzvěst začátku jakéhosi seriálu. Nicméně přesně to se ukázalo být pravdou - již v minulých měsících SsangYong avizoval odhalení konceptu XIV-2, který na „jedničku” - i přes naše jisté pochybnosti - přímo navazuje.
Určitě není mylné označit XIV-2 za krok směrem k sériové výrobě, nejde ale o posun úplně obvyklý. Nedá se totiž říci, že by oproti XIV-1 vypadal vyloženě „sériověji”, vyhlíží spíše trochu jinak a naznačuje, co má automobilka s tímto modelem za úmysly. Chystá totiž nejen pětidvéřovou variantu, ale i třídvířko, prodlouženou verzi a také otevřené provedení. XIV-2 má naznačovat podobu toho posledního jmenovaného.
Že vůz přišel o část své střechy bylo ostatně zjevné již z prvních uvolněných skic. Více než o korejskou variaci na Evoque Cabrio jde ale spíše o přerostlý Fiat 500C, když koncepce nedovoluje sundat střechu celou, ale pouze její vrchní část. Tím ale odlišnosti proti XIV-1 nekončí - krom lehce pozměněné přídě je tu především dosti odlišný profil (vůz je pouze třídvéřový) a z toho vyplývající pozměněná záď. Všimněte si hlavně jiného sklonu sloupků C, odlišného pojetí koncových světel a navazujících tvarů nárazníku.
Jak se vám tyto změny líbí či nelíbí, to už posuďte sami, my dodáme jen tolik, že vůz měří na délku 4,17 metru, na šířku 1,82 metru a na výšku 1,57 metru. Rozvor náprav pak činí 2,6 metru. Od předchozího provedení se tedy velikostně zásadně neliší.
Pod kapotou můžeme najít hned dva motory, což je u konceptu dosti neobvyklé. Oba mají objem 1,6 litru a jak možná čekáte, jeden je benzinový a druhý naftový. Ten první jmenovaný disponuje výkonem 125 koní a točivým momentem 158 Nm, k dispozici může mít buď manuální, nebo automatickou převodovku (opět nezvyklé) přičemž s ručně řazenou má spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km, se samočinnou 5,3. Pohotovostní hmotnost v závislosti na tomtéž činí buď 1 170 nebo 1 190 kg.
Naftový motor nabízí s přeplňováním nejvýše 130 koní a 300 newtonmetrů, spotřebu 4,1 resp. 4,3 litru na 100 km a hmotnosti 1 260 a 1 280 kilogramů. Dynamické parametry v ani jednom případě bohužel neznáme.
Co ovšem známe je seriozní záměr SsangYongu tento vůz vyrábět. Kdy a v jakých variantách by se mohl dostat do „série” ale bude jasné až později.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Popis obrázku
Stále ještě dost odvážný koncept SsangYongu naživo
SsangYong XIV se přiblížil výrobě, ale spíše v tom smyslu, v jakých verzích bude jednoho dne nabízen. Sám o sobě zůstává XIV-2 produkci vzdáleným konceptem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 46 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins