Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-2: „čtrnácka” o krok blíže realitě
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Jménem XIV je míně spíše„crossoverovitost” výtvoru SsangYongu, my se přidržíme římského vyznění. Toto je jeho druhá evoluce.
Koncept XIV se poprvé představil světu již na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Tehdy ale za svým jménem nesl označení číslicí jedna. Její vyznění bylo nejasné, ani nás snad ale nenapadlo, že by šlo o předzvěst začátku jakéhosi seriálu. Nicméně přesně to se ukázalo být pravdou - již v minulých měsících SsangYong avizoval odhalení konceptu XIV-2, který na „jedničku” - i přes naše jisté pochybnosti - přímo navazuje.
Určitě není mylné označit XIV-2 za krok směrem k sériové výrobě, nejde ale o posun úplně obvyklý. Nedá se totiž říci, že by oproti XIV-1 vypadal vyloženě „sériověji”, vyhlíží spíše trochu jinak a naznačuje, co má automobilka s tímto modelem za úmysly. Chystá totiž nejen pětidvéřovou variantu, ale i třídvířko, prodlouženou verzi a také otevřené provedení. XIV-2 má naznačovat podobu toho posledního jmenovaného.
Že vůz přišel o část své střechy bylo ostatně zjevné již z prvních uvolněných skic. Více než o korejskou variaci na Evoque Cabrio jde ale spíše o přerostlý Fiat 500C, když koncepce nedovoluje sundat střechu celou, ale pouze její vrchní část. Tím ale odlišnosti proti XIV-1 nekončí - krom lehce pozměněné přídě je tu především dosti odlišný profil (vůz je pouze třídvéřový) a z toho vyplývající pozměněná záď. Všimněte si hlavně jiného sklonu sloupků C, odlišného pojetí koncových světel a navazujících tvarů nárazníku.
Jak se vám tyto změny líbí či nelíbí, to už posuďte sami, my dodáme jen tolik, že vůz měří na délku 4,17 metru, na šířku 1,82 metru a na výšku 1,57 metru. Rozvor náprav pak činí 2,6 metru. Od předchozího provedení se tedy velikostně zásadně neliší.
Pod kapotou můžeme najít hned dva motory, což je u konceptu dosti neobvyklé. Oba mají objem 1,6 litru a jak možná čekáte, jeden je benzinový a druhý naftový. Ten první jmenovaný disponuje výkonem 125 koní a točivým momentem 158 Nm, k dispozici může mít buď manuální, nebo automatickou převodovku (opět nezvyklé) přičemž s ručně řazenou má spotřebu 5 litrů benzinu na 100 km, se samočinnou 5,3. Pohotovostní hmotnost v závislosti na tomtéž činí buď 1 170 nebo 1 190 kg.
Naftový motor nabízí s přeplňováním nejvýše 130 koní a 300 newtonmetrů, spotřebu 4,1 resp. 4,3 litru na 100 km a hmotnosti 1 260 a 1 280 kilogramů. Dynamické parametry v ani jednom případě bohužel neznáme.
Co ovšem známe je seriozní záměr SsangYongu tento vůz vyrábět. Kdy a v jakých variantách by se mohl dostat do „série” ale bude jasné až později.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012










Popis obrázku
Stále ještě dost odvážný koncept SsangYongu naživo
SsangYong XIV se přiblížil výrobě, ale spíše v tom smyslu, v jakých verzích bude jednoho dne nabízen. Sám o sobě zůstává XIV-2 produkci vzdáleným konceptem.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 16 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 16 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan