Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong XIV-1: Korejci odtajnili svůj Countryman
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) SsangYong, zdá se, nadobro utekl hrobníkovi z lopaty a momentálně žádá Frankfurt o pozornost při představování studie XIV-1.
Věnujme ji tedy chvíli času, neboť doposud jsme tuto novinku mohli vidět jen na hodně zastřených snímcích a později i na sice méně zastřených, ale stále jen idealizovaných ilustracích. Pro jistotu zopakujme, že si opravdu říká XIV-1 a ne XUV-1, jak jsme si zprvu mysleli, co tato zkratka značí ale stále netušíme.
Automobilka byla při odhalování tohoto vozu docela skoupá na informace. Pokud vás zajímají exaktní hodnoty, k mání jsou pouze rozměry (4 140 x 1 830 x 1590 mm) a předpokládané motory - zážehový čtyřválec a přeplňovaný naftový agregát, oba o stejném objemu 1,6 litru.
Pohonné jednotky budou standardně spárované se šestistupňovou manuální převodovkou, alternativně pak se šestistupňovým automatem. O pohonu všech kol se mluví také, oficiálně to ale potvrzeno nemáme.
Kompaktní crossover by si měl vzít na mušku vozy jako Mini Countryman, Škoda Yeti, Nissan Juke, ale svými rozměry příliš nezaostává ani za Range Roverem Evoque. Pokud se XIV-1 dostane do sériové výroby, pak asi nedostane „autosalonové, sebevražedné“ dveře otevírané proti sobě a rovněž lze jen těžko předpokládat, že by se tam dostalo pouťové osvětlení palubní desky celou baterií LED.
Úspěšně můžeme pochybovat také o obrovském tabletu nahrazujícím středový tunel nebo předních sedadlech schopných otáčet se o 360 stupňů. Nicméně design automobilu, vzdáleně připomínající další korejský crossover Kia Soul, vypadá velmi reálně a evropsky. A vhledem k tomu, jak rychle se koncept pick-upu SUT-1 dostal ze stádia konceptu do výroby, možná ani nebudeme dlouho čekat. Přesnější informace o tom, kdy bychom sériový vůz vycházející z této studie mohli vidět ve výrobě, ale automobilka ani nenaznačila.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.








SsangYong XIV-1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025Někdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
29.3.2025Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB