Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře
17.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
SsangYong chce už poněkolikáté prorazit v Evropě a tentokrát vsadí takřka na jistotu. Malé SUV X100 už testuje, představit by se mělo v Ženevě 2015.
Firmu SsangYong má většina lidí zapsanou v paměti coby výrobce nejošklivějších aut na světě. Výrobce si je této pověsti vědom, a proto už několikrát uvažoval o změně jména, nezdá se ale, že by se k ní skutečně chystal. I když v nabídce nechává přežívat některé modely starších jmen a rozpačitých pojetí, souběžně nadále pod značkou SsangYong představuje novinky, které s historií značky nemají mnoho společného. A obvykle se jedná o koncepty sympaticky střižených SUV.
Jedním takovým byla studie XIV-1, která později metamorfovala v koncept XIV-2. Od té doby ale uběhly už dva roky a žádná z atraktivních studií automobilky zatím v sériové podobě světlo světa nespatřila. Nedávno se začalo proslýchat, že tím prvním by měl být právě XIV, který se do prodeje dostane jako produkční model X100. Tehdy šlo jen o spekulaci, nyní je zřejmé, že o plané řeči nešlo - na několika místech světa se podařilo nafotit kamuflované prototypy SsangYongu, které ničím jiným než budoucím X100 být nemohou.
Model, který by se měl na trhu zařadit mezi pozoruhodně úspěšné vozy jako Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur nebo Peugeot 2008, tedy malá auta s drsným vzhledem ale často ne zcela odpovídajícími schopnostmi. I když na ně sami hledíme trochu skrze prsty, je třeba uznat, že pokud chce SsangYong v Evropě vytáhnout opravdu silnou kartu, sázka na subkompaktní SUV atraktivního vzezření se zdá být jen pramálo riskantní.
Jak auto bude ve výsledku vypadat, z fotek těžko posoudíme, poučeni z předchozích nezdarů by ale v Koreji mohli konečně stvořit něco „normálního”. A jak vzhled konceptů XIV, tak viditelné detaily testovacího prototypu naznačují, že by se to skutečně mohlo povést.
Krom oblíbené koncepce a přitažlivějšího vzhledu má X100 bodovat také širší nabídkou pohonných jednotek, převodovek i pohonů. Zatím se hovoří o benzinových a dieselových motorech o objemu 1,6 litru, hybridní verzi, manuální i automatické převodovce (CVT) a snad také pohonu předních či všech kol. Časem se má nabídka ještě rozrůst, a to nejen po stránce dostupné techniky - vůz údajně zprvu dorazí na trh jako pětimístný, později se ale má objevit i prodloužená verze pro sedm lidí, třebaže ti úplně vzadu asi budou muset být dětmi.
SsangYong ale nechce bodovat jen tím. Novinka by také měla být patřičně levná, hovoří o se základní ceně cca 10 procent pod hodnotou, kterou najdete na cenovce nejlevnějšího Renaultu Captur. A to nezní špatně. Až čas ale ukáže, zda X100 potká stejně nepochopitelný úspěch jako právě dílo Renaultu, nebo se zařadí po bok podobně vyhlížejícího, ale zoufale neúspěšného Nissanu Cube. Chytřejší bychom měli být už okolo ženevského autosalonu roku 2015, právě tehdy se má X100 představit světu.
Zatím kamuflované prototypy X100 potvrzují jen to, že SsangYong tento vůz brzy dostane sériové výroby
V designu SsangYongu X100 by se měly odrážet nápady představené na konceptu XIV-2
Zdroj: Bobaedream
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva