SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře

SsangYong chce už poněkolikáté prorazit v Evropě a tentokrát vsadí takřka na jistotu. Malé SUV X100 už testuje, představit by se mělo v Ženevě 2015.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře

17.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

SsangYong chce už poněkolikáté prorazit v Evropě a tentokrát vsadí takřka na jistotu. Malé SUV X100 už testuje, představit by se mělo v Ženevě 2015.

Firmu SsangYong má většina lidí zapsanou v paměti coby výrobce nejošklivějších aut na světě. Výrobce si je této pověsti vědom, a proto už několikrát uvažoval o změně jména, nezdá se ale, že by se k ní skutečně chystal. I když v nabídce nechává přežívat některé modely starších jmen a rozpačitých pojetí, souběžně nadále pod značkou SsangYong představuje novinky, které s historií značky nemají mnoho společného. A obvykle se jedná o koncepty sympaticky střižených SUV.

Jedním takovým byla studie XIV-1, která později metamorfovala v koncept XIV-2. Od té doby ale uběhly už dva roky a žádná z atraktivních studií automobilky zatím v sériové podobě světlo světa nespatřila. Nedávno se začalo proslýchat, že tím prvním by měl být právě XIV, který se do prodeje dostane jako produkční model X100. Tehdy šlo jen o spekulaci, nyní je zřejmé, že o plané řeči nešlo - na několika místech světa se podařilo nafotit kamuflované prototypy SsangYongu, které ničím jiným než budoucím X100 být nemohou.

Model, který by se měl na trhu zařadit mezi pozoruhodně úspěšné vozy jako Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur nebo Peugeot 2008, tedy malá auta s drsným vzhledem ale často ne zcela odpovídajícími schopnostmi. I když na ně sami hledíme trochu skrze prsty, je třeba uznat, že pokud chce SsangYong v Evropě vytáhnout opravdu silnou kartu, sázka na subkompaktní SUV atraktivního vzezření se zdá být jen pramálo riskantní.

Jak auto bude ve výsledku vypadat, z fotek těžko posoudíme, poučeni z předchozích nezdarů by ale v Koreji mohli konečně stvořit něco „normálního”. A jak vzhled konceptů XIV, tak viditelné detaily testovacího prototypu naznačují, že by se to skutečně mohlo povést.

Krom oblíbené koncepce a přitažlivějšího vzhledu má X100 bodovat také širší nabídkou pohonných jednotek, převodovek i pohonů. Zatím se hovoří o benzinových a dieselových motorech o objemu 1,6 litru, hybridní verzi, manuální i automatické převodovce (CVT) a snad také pohonu předních či všech kol. Časem se má nabídka ještě rozrůst, a to nejen po stránce dostupné techniky - vůz údajně zprvu dorazí na trh jako pětimístný, později se ale má objevit i prodloužená verze pro sedm lidí, třebaže ti úplně vzadu asi budou muset být dětmi.

SsangYong ale nechce bodovat jen tím. Novinka by také měla být patřičně levná, hovoří o se základní ceně cca 10 procent pod hodnotou, kterou najdete na cenovce nejlevnějšího Renaultu Captur. A to nezní špatně. Až čas ale ukáže, zda X100 potká stejně nepochopitelný úspěch jako právě dílo Renaultu, nebo se zařadí po bok podobně vyhlížejícího, ale zoufale neúspěšného Nissanu Cube. Chytřejší bychom měli být už okolo ženevského autosalonu roku 2015, právě tehdy se má X100 představit světu.


SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 1 - SsangYong X100 spy 01SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 2 - SsangYong X100 spy 02SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 3 - SsangYong X100 spy 03SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 4 - SsangYong X100 spy 04
Zatím kamuflované prototypy X100 potvrzují jen to, že SsangYong tento vůz brzy dostane sériové výroby

SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 5 - SsangYong XIV-2 foto 01SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 6 - SsangYong XIV-2 foto 02SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 7 - SsangYong XIV-2 foto 03SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 8 - SsangYong XIV-2 foto 04SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 9 - SsangYong XIV-2 foto 05SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 10 - SsangYong XIV-2 foto 06SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 11 - SsangYong XIV-2 foto 07SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 12 - SsangYong XIV-2 foto 08SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 13 - SsangYong XIV-2 foto 09SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 14 - SsangYong XIV-2 prvni 01SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 15 - SsangYong XIV-2 prvni 02SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 16 - SsangYong XIV-2 zive 01SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 17 - SsangYong XIV-2 zive 02SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 18 - SsangYong XIV-2 zive 03SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 19 - SsangYong XIV-2 zive 04SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 20 - SsangYong XIV-2 zive 05SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 21 - SsangYong XIV-2 zive 06SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 22 - SsangYong XIV-2 zive 07SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 23 - SsangYong XIV-2 zive 08SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 24 - SsangYong XIV-2 zive 09SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře - 25 - SsangYong XIV-2 zive 10
V designu SsangYongu X100 by se měly odrážet nápady představené na konceptu XIV-2

Zdroj: Bobaedream

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.