Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong X100: korejský Captur nafocen, premiéru si odbude na jaře
17.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
SsangYong chce už poněkolikáté prorazit v Evropě a tentokrát vsadí takřka na jistotu. Malé SUV X100 už testuje, představit by se mělo v Ženevě 2015.
Firmu SsangYong má většina lidí zapsanou v paměti coby výrobce nejošklivějších aut na světě. Výrobce si je této pověsti vědom, a proto už několikrát uvažoval o změně jména, nezdá se ale, že by se k ní skutečně chystal. I když v nabídce nechává přežívat některé modely starších jmen a rozpačitých pojetí, souběžně nadále pod značkou SsangYong představuje novinky, které s historií značky nemají mnoho společného. A obvykle se jedná o koncepty sympaticky střižených SUV.
Jedním takovým byla studie XIV-1, která později metamorfovala v koncept XIV-2. Od té doby ale uběhly už dva roky a žádná z atraktivních studií automobilky zatím v sériové podobě světlo světa nespatřila. Nedávno se začalo proslýchat, že tím prvním by měl být právě XIV, který se do prodeje dostane jako produkční model X100. Tehdy šlo jen o spekulaci, nyní je zřejmé, že o plané řeči nešlo - na několika místech světa se podařilo nafotit kamuflované prototypy SsangYongu, které ničím jiným než budoucím X100 být nemohou.
Model, který by se měl na trhu zařadit mezi pozoruhodně úspěšné vozy jako Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur nebo Peugeot 2008, tedy malá auta s drsným vzhledem ale často ne zcela odpovídajícími schopnostmi. I když na ně sami hledíme trochu skrze prsty, je třeba uznat, že pokud chce SsangYong v Evropě vytáhnout opravdu silnou kartu, sázka na subkompaktní SUV atraktivního vzezření se zdá být jen pramálo riskantní.
Jak auto bude ve výsledku vypadat, z fotek těžko posoudíme, poučeni z předchozích nezdarů by ale v Koreji mohli konečně stvořit něco „normálního”. A jak vzhled konceptů XIV, tak viditelné detaily testovacího prototypu naznačují, že by se to skutečně mohlo povést.
Krom oblíbené koncepce a přitažlivějšího vzhledu má X100 bodovat také širší nabídkou pohonných jednotek, převodovek i pohonů. Zatím se hovoří o benzinových a dieselových motorech o objemu 1,6 litru, hybridní verzi, manuální i automatické převodovce (CVT) a snad také pohonu předních či všech kol. Časem se má nabídka ještě rozrůst, a to nejen po stránce dostupné techniky - vůz údajně zprvu dorazí na trh jako pětimístný, později se ale má objevit i prodloužená verze pro sedm lidí, třebaže ti úplně vzadu asi budou muset být dětmi.
SsangYong ale nechce bodovat jen tím. Novinka by také měla být patřičně levná, hovoří o se základní ceně cca 10 procent pod hodnotou, kterou najdete na cenovce nejlevnějšího Renaultu Captur. A to nezní špatně. Až čas ale ukáže, zda X100 potká stejně nepochopitelný úspěch jako právě dílo Renaultu, nebo se zařadí po bok podobně vyhlížejícího, ale zoufale neúspěšného Nissanu Cube. Chytřejší bychom měli být už okolo ženevského autosalonu roku 2015, právě tehdy se má X100 představit světu.




Zatím kamuflované prototypy X100 potvrzují jen to, že SsangYong tento vůz brzy dostane sériové výroby
V designu SsangYongu X100 by se měly odrážet nápady představené na konceptu XIV-2
Zdroj: Bobaedream
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 38 minutamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 37 minutamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před hodinouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva