Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci vezou do Ženevy dvě novinky, z nichž Tivoli XLV se zavazadelníkem o základním objemu plných 720 litrů půjde do prodeje ještě letos.
S korejskou automobilkou to po nedávné globální finanční krizi vypadalo více než bledě, finance spojené se vstupem indického konglomerátu Mahindra ji však dokázaly udržet nad vodou. Dnes je tak SsangYong v lepší formě než kdy předtím a odhaluje na světových autosalonech jeden nový koncept za druhým. V jejich případě navíc můžeme zmínit vcelku pohledný design, díky čemuž nejspíše již Korejci nedostanou nálepku výrobce nejošklivějších aut na světě.
Ve svém tažení hodlá SsangYong pokračovat na autosalonu v Ženevě, kde představí hned dvě novinky. Tou první je Tivoli XLV, které vychází z loňského konceptu XLV Air a jenž v nabídce doplní standardní model pojmenovaný po italském městečku. Postaven bude na identickém 2,6metrovém rozvoru, jeho zadní část od „céčkového“ sloupku však byla protažena o 235 milimetrů. Díky tomu Tivoli XLV zvládne pobrat při vzpřímených zadních sedadlech 720 litrů, tedy o poznání více než základní verze se 423litrovým objemem.
Daný zásah samozřejmě trochu ovlivní vzhled v zadních partiích, jinak se ovšem verze XLV nebude od standardního SsangYongu Tivoli nikterak lišit. A to dokonce ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi 1,6litrovým benzinovým nebo dieselovým agregátem. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty lze doplnit manuálem či automatem, na výběr je rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O spotřebě a jízdní dynamice však automobilka zatím mlčí.
Neznámá je prozatím také cena, nicméně v zákulisí se spekuluje o navýšení vůči základnímu provedení o přibližně 35 000 Kč. Konkrétní cifry se dozvíme s příchodem modelu Tivoli XLV na vybrané evropské trhy, ten tuzemský ale mezi ně opětovně nejspíše patřit nebude. České luhy a háje totiž na v úvodu zmiňované problémy automobilky doplatily nemalou měrou, SsangYong je tak prozatím v místních končinách zcela mrtev. Je ale možné, že s rozšiřující se nabídkou budou jeho aktivity opětovně obnoveny.
My se tak aktuálně přesuneme ke druhé ženevské novince, a sice ke konceptu SIV-2. Ten je evolucí předchozí studie SIV, která se objevila na výstavišti Palexpo před třemi roky a zjednodušeně bychom jej mohli popsat jako Hyundai Ioniq „na chůdách“. Také v tomto případě se totiž počítá s příchodem hybridního, plug-in hybridního a elektrického provedení. Vyjma toho by ovšem produkční verze, která má dorazit za dva roky, měla pod kapotou nabídnout také běžné spalovací ústrojí.
V nabídce značky se novinka postaví nad zmiňovaný SsangYong Tivoli, nicméně i nadále počítá pouze s pětimístnou konfigurací. Cestující by tak měli dostat do vínku více prostoru pro hlavu a nohy, zároveň mají počítat s bohatší výbavou. V tomto ohledu se ale můžeme opřít pouze o tvrzení automobilky, realita je přeci jen ještě daleko. Namísto dalšího spekulování tak jen dodáme, že sériové provedení bude profitovat z odlehčené konstrukce, sníženého těžiště a sofistikovaného podvozku.
Závěrem se pak jen na chvíli zastavíme u motorového prostoru konceptu, kde najdeme 1,5litrový přeplňovaný benzinový agregát, který doplňuje elektromotor, lithium-iontové baterie a 48voltový elektrický okruh. Značka přitom naznačuje, že dočkat bychom se měli i ryze „bezemisní“ jízdy, neboť vůz má být schopen „tichého provozu při nízkých rychlostech“. V těch vyšších se pak dočkáme „redukce emisí CO2 a efektivní hospodárnosti“.
SsangYong se v Ženevě pochlubí produkčním Tivoli XLV...
...i hybridním konceptem SIV-2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva