SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy

Korejci vezou do Ženevy dvě novinky, z nichž Tivoli XLV se zavazadelníkem o základním objemu plných 720 litrů půjde do prodeje ještě letos.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy

15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci vezou do Ženevy dvě novinky, z nichž Tivoli XLV se zavazadelníkem o základním objemu plných 720 litrů půjde do prodeje ještě letos.

S korejskou automobilkou to po nedávné globální finanční krizi vypadalo více než bledě, finance spojené se vstupem indického konglomerátu Mahindra ji však dokázaly udržet nad vodou. Dnes je tak SsangYong v lepší formě než kdy předtím a odhaluje na světových autosalonech jeden nový koncept za druhým. V jejich případě navíc můžeme zmínit vcelku pohledný design, díky čemuž nejspíše již Korejci nedostanou nálepku výrobce nejošklivějších aut na světě.

Ve svém tažení hodlá SsangYong pokračovat na autosalonu v Ženevě, kde představí hned dvě novinky. Tou první je Tivoli XLV, které vychází z loňského konceptu XLV Air a jenž v nabídce doplní standardní model pojmenovaný po italském městečku. Postaven bude na identickém 2,6metrovém rozvoru, jeho zadní část od „céčkového“ sloupku však byla protažena o 235 milimetrů. Díky tomu Tivoli XLV zvládne pobrat při vzpřímených zadních sedadlech 720 litrů, tedy o poznání více než základní verze se 423litrovým objemem.

Daný zásah samozřejmě trochu ovlivní vzhled v zadních partiích, jinak se ovšem verze XLV nebude od standardního SsangYongu Tivoli nikterak lišit. A to dokonce ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi 1,6litrovým benzinovým nebo dieselovým agregátem. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty lze doplnit manuálem či automatem, na výběr je rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O spotřebě a jízdní dynamice však automobilka zatím mlčí.

Neznámá je prozatím také cena, nicméně v zákulisí se spekuluje o navýšení vůči základnímu provedení o přibližně 35 000 Kč. Konkrétní cifry se dozvíme s příchodem modelu Tivoli XLV na vybrané evropské trhy, ten tuzemský ale mezi ně opětovně nejspíše patřit nebude. České luhy a háje totiž na v úvodu zmiňované problémy automobilky doplatily nemalou měrou, SsangYong je tak prozatím v místních končinách zcela mrtev. Je ale možné, že s rozšiřující se nabídkou budou jeho aktivity opětovně obnoveny.

My se tak aktuálně přesuneme ke druhé ženevské novince, a sice ke konceptu SIV-2. Ten je evolucí předchozí studie SIV, která se objevila na výstavišti Palexpo před třemi roky a zjednodušeně bychom jej mohli popsat jako Hyundai Ioniq „na chůdách“. Také v tomto případě se totiž počítá s příchodem hybridního, plug-in hybridního a elektrického provedení. Vyjma toho by ovšem produkční verze, která má dorazit za dva roky, měla pod kapotou nabídnout také běžné spalovací ústrojí.

V nabídce značky se novinka postaví nad zmiňovaný SsangYong Tivoli, nicméně i nadále počítá pouze s pětimístnou konfigurací. Cestující by tak měli dostat do vínku více prostoru pro hlavu a nohy, zároveň mají počítat s bohatší výbavou. V tomto ohledu se ale můžeme opřít pouze o tvrzení automobilky, realita je přeci jen ještě daleko. Namísto dalšího spekulování tak jen dodáme, že sériové provedení bude profitovat z odlehčené konstrukce, sníženého těžiště a sofistikovaného podvozku.

Závěrem se pak jen na chvíli zastavíme u motorového prostoru konceptu, kde najdeme 1,5litrový přeplňovaný benzinový agregát, který doplňuje elektromotor, lithium-iontové baterie a 48voltový elektrický okruh. Značka přitom naznačuje, že dočkat bychom se měli i ryze „bezemisní“ jízdy, neboť vůz má být schopen „tichého provozu při nízkých rychlostech“. V těch vyšších se pak dočkáme „redukce emisí CO2 a efektivní hospodárnosti“.


SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 1 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 01SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 2 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 02SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 3 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 03SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 4 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 04
SsangYong se v Ženevě pochlubí produkčním Tivoli XLV...

SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 5 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 05SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 6 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 06SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy - 7 - SsangYong Tivoli XLV a SIV-2 prvni sada 07
...i hybridním konceptem SIV-2

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše