Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli XLV s obřím kufrem koncept SIV-2 míří do Ženevy
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci vezou do Ženevy dvě novinky, z nichž Tivoli XLV se zavazadelníkem o základním objemu plných 720 litrů půjde do prodeje ještě letos.
S korejskou automobilkou to po nedávné globální finanční krizi vypadalo více než bledě, finance spojené se vstupem indického konglomerátu Mahindra ji však dokázaly udržet nad vodou. Dnes je tak SsangYong v lepší formě než kdy předtím a odhaluje na světových autosalonech jeden nový koncept za druhým. V jejich případě navíc můžeme zmínit vcelku pohledný design, díky čemuž nejspíše již Korejci nedostanou nálepku výrobce nejošklivějších aut na světě.
Ve svém tažení hodlá SsangYong pokračovat na autosalonu v Ženevě, kde představí hned dvě novinky. Tou první je Tivoli XLV, které vychází z loňského konceptu XLV Air a jenž v nabídce doplní standardní model pojmenovaný po italském městečku. Postaven bude na identickém 2,6metrovém rozvoru, jeho zadní část od „céčkového“ sloupku však byla protažena o 235 milimetrů. Díky tomu Tivoli XLV zvládne pobrat při vzpřímených zadních sedadlech 720 litrů, tedy o poznání více než základní verze se 423litrovým objemem.
Daný zásah samozřejmě trochu ovlivní vzhled v zadních partiích, jinak se ovšem verze XLV nebude od standardního SsangYongu Tivoli nikterak lišit. A to dokonce ani pod kapotou, kde lze nadále vybírat mezi 1,6litrovým benzinovým nebo dieselovým agregátem. V prvním případě lze přitom počítat se 128 koňmi a 160 Nm, ve druhém pak se 115 koňmi a 300 Nm. Oba agregáty lze doplnit manuálem či automatem, na výběr je rovněž pohon předních nebo všech čtyř kol. O spotřebě a jízdní dynamice však automobilka zatím mlčí.
Neznámá je prozatím také cena, nicméně v zákulisí se spekuluje o navýšení vůči základnímu provedení o přibližně 35 000 Kč. Konkrétní cifry se dozvíme s příchodem modelu Tivoli XLV na vybrané evropské trhy, ten tuzemský ale mezi ně opětovně nejspíše patřit nebude. České luhy a háje totiž na v úvodu zmiňované problémy automobilky doplatily nemalou měrou, SsangYong je tak prozatím v místních končinách zcela mrtev. Je ale možné, že s rozšiřující se nabídkou budou jeho aktivity opětovně obnoveny.
My se tak aktuálně přesuneme ke druhé ženevské novince, a sice ke konceptu SIV-2. Ten je evolucí předchozí studie SIV, která se objevila na výstavišti Palexpo před třemi roky a zjednodušeně bychom jej mohli popsat jako Hyundai Ioniq „na chůdách“. Také v tomto případě se totiž počítá s příchodem hybridního, plug-in hybridního a elektrického provedení. Vyjma toho by ovšem produkční verze, která má dorazit za dva roky, měla pod kapotou nabídnout také běžné spalovací ústrojí.
V nabídce značky se novinka postaví nad zmiňovaný SsangYong Tivoli, nicméně i nadále počítá pouze s pětimístnou konfigurací. Cestující by tak měli dostat do vínku více prostoru pro hlavu a nohy, zároveň mají počítat s bohatší výbavou. V tomto ohledu se ale můžeme opřít pouze o tvrzení automobilky, realita je přeci jen ještě daleko. Namísto dalšího spekulování tak jen dodáme, že sériové provedení bude profitovat z odlehčené konstrukce, sníženého těžiště a sofistikovaného podvozku.
Závěrem se pak jen na chvíli zastavíme u motorového prostoru konceptu, kde najdeme 1,5litrový přeplňovaný benzinový agregát, který doplňuje elektromotor, lithium-iontové baterie a 48voltový elektrický okruh. Značka přitom naznačuje, že dočkat bychom se měli i ryze „bezemisní“ jízdy, neboť vůz má být schopen „tichého provozu při nízkých rychlostech“. V těch vyšších se pak dočkáme „redukce emisí CO2 a efektivní hospodárnosti“.




SsangYong se v Ženevě pochlubí produkčním Tivoli XLV...
...i hybridním konceptem SIV-2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 4 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 6 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 7 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 9 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.