Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Tivoli Diesel v detailech, se 115 koňmi a 4x4 chce jezdit za 4,3 l
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejské SUV osazené „producentem sazí“ lze objednávat s manuálem i automatem či systémy 4x2 nebo 4x4. Na českém trhu ale máte bohužel smůlu.
Nový SsangYong Tivoli dorazil na vybrané evropské trhy před několika málo týdny, přičemž doposud byl k dispozici pouze s 1,6litrovým benzinovým motorem. Tato pohonná jednotka přitom dává 128 koní a 160 Nm, což verzi osazené manuální převodovkou stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 12 sekund. S automatem je korejské kompaktní SUV o sekundu rychlejší, rozjede se však pouze na 160 km/h namísto stosedmdesátky.
Asi nejzásadnějším omezením v rámci benzinového provedení byl fakt, že agregát je spárován pouze s pohonem předních kol. Nově příchozí 1,6litrový turbodiesel však tento handicap maže, i když značka dodává, že verze osazené systémem 4x4 budou k dispozici až v závěru roku. Výkon či točivý moment pohonné jednotky se ale ve všech případech lišit nebude, počítat tedy v každém případě můžeme se 115 koňmi a 300 Nm.
Předokolka osazená manuálem i automatem se s tímto výkonem rozjede na stovku za 12 sekund, přičemž dosahuje maximálního tempa 175, respektive 172 km/h. Tato maximální rychlost má být vyhrazena rovněž čtyřkolce, o sprintu však tisková zpráva mlčí. Přesunout se tak můžeme ke spotřebě, která startuje na 4,3 litrech u manuálu a pohonu 4x2 a končí na 5,9 litrech u automatické čtyřkolky.
Na takovém britském trhu je nové Tivoli k mání ve třech stupních výbavy, kdy základní úroveň SE počítá se 16palcovými litými koly, LEDkami pro denní svícení nebo látkovým čalouněním uvnitř. Prostřední stupeň EX již přihazuje kůži nebo lité osmnáctky, zatímco u vrcholného provedení ELX lze dále počítat se zpětnou kamerou, navigací a sedmipalcovou obrazovkou nebo světelným a dešťovým senzorem.
Korejská automobilka mimo to nabízí pětiletou záruku bez omezení kilometrů, přičemž ceny startují na 14 200 librách (cca 525 tisíc korun). Benzinové provedení je v přepočtu o 46 500 Kč levnější, na českém trhu však prozatím není nabízeno ani to. Je přitom otázkou, zda se tato situace v dohledné době změní, neboť oficiální webové stránky byly naposledy aktualizovány před dvěma roky.








SsangYong Tivoli je nově k mání také s dieselovým motorem. Na českém trhu ovšem absentuje i již dávno nabízené benzinové provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29.3.2025Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- VZKAZY 04.28. 12:11 - Brus
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch