Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong New Actyon 2014: velký facelift dorazil, Nomad se nekoná
12.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Změna názvu se nekoná, Actyon pokračuje ve své kariéře jen s přídomkem „nový”. Dle očekávání dostal příď pick-upu, nabízí ale i další novinky.
Příběh SsangYongu Actyon se nám v letošním roce trochu zdramatizoval, nakonec ale vše dospělo k původně očekávanému konci. Než ale zazvoníme zvonečkem, lehce si zrekapitulujeme předchozí události.
Vše začalo modernizací pick-upu Actyon Sports, který letos dostal pár lehkých designových modernizací zvenčí a především navýšenou výbavu uvnitř. Tak nějak „normální” příď dostal tento model už dříve a poslední modernizace mu pouze přepudrovala nos, souběžně vedle něj se ale na některých trzích prodávalo i zcela původní SUV Actyon, vedle jehož přídě vypadal i Predátor jako fešák. Dalo se tedy očekávat, že se dříve nebo později nechá stylem pick-upu ovlivnit o on a jisté potvrzení přišlo už dříve. Podle nedávných zpráv měl dokonce vůz s novým vzhledem adoptovat i název Nomad, to se ale nakonec nestane. Místo něj dorazí New Actyon - tedy model s poněkud méně očekávaným jménem, zato očekávaným vzhledem.
Facelift Actyonu tedy přinesl novou příď, která svým stylem plně odpovídá pick-upu. Unikátem jsou pak nové boční prahy, střešní ližiny či jinak tvarované blatníky, pod kterými najdete rozmanitější selekci litých kol. Ty přitom končí 18palcovým provedením. Uvnitř však New Actyon do posledního ovladače kopíruje styl pick-upu. Jediný rozdíl tak zřejmě poznáte na zadních sedadlech, kde výrazněji sklopená střecha redukuje prostor pro hlavu. Kromě toho je pak značně sníženo praktické využití, neboť při téměř pětimetrové délce (SUV má pouhých 4,45 m) nabízí pick-up více než 120 cm dlouhou ložnou plochu.
Model New Actyon by ovšem úbytkem délky a kil měl být rychlejší na semaforech. Pod kapotou totiž žívá ten samý dvoulitrový turbodiesel e-XDI200 naladěný na 155 koní a 360 Nm točivého momentu. Jízdní parametry ale bohužel aktuálně neznáme, posloužit tak na závěr můžeme jen informací, že k dispozici budou verze 4x2 i 4x4 a manuální nebo automatická převodovka. Další detaily musí Korejci zveřejnit co nevidět.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
SsangYong Nomad nakonec nebude, místo něj dorazí New Actyon. Jde ale pouze o změnu názvu - nový styl je totožný
Pro srovnání původní Actyon, který se na některých místech světa prodává beze změny dodnes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva