Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong LIV-2 oficiálně odhalen, k výrobě už mu chybí jen krůček
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
Zatím se tváří jako koncept, LIV-2 je však předprodukční prototyp, který Korejci v sériové podobě představí už během příštího roku.
Přestože v Paříži chybí tak významné automobilky jako je Aston Martin, Bentley, Ford či Volvo, v Evropě relativně okrajová korejská značka SsangYong do srdce Francie neváhala vyrazit. A kromě produkčních modelů Tivoli či Korando se chlubí také nejnovější studií velkého SUV nazvanou LIV-2.
Pokud nás sledujete pravidelně, patrně vám neuniklo, že jsme vám tento vůz na továrních ilustracích v první polovině září už představili a zdůraznili především fakt, že by se mělo jednat o nástupce modelové řady Rexton. Zásadní informací v jeho případě je, že si podrží žebřinový rám, který se v této kategorii stává konstrukčním přežitkem.
Korejci věří, že jim právě tohle pomůže na trzích v Rusku, Číně či Jižní Americe, kde silnice nejsou vždycky prvotřídní, SsangYong. Pokud odhalení konceptu nebudeme brát jen jako demonstraci dovedností vývojového oddělení značky, firma zjevně počítá také s evropskou klientelou.
Ačkoli se automobilka spadající pod indický koncern Mahindra & Mahindra pochlubila připravovanými pohonnými jednotkami, technické detaily čtyřválcových motorů zůstávaly až dosud obestřeny tajemstvím. Po Paříži máme konečně jasněji a i nově zjištěné nás jen utvrzuje v tom, že tohle je jednoznačně předprodukční auto a nikoli pouze naleštěný výstavní exponát.
Ve chvíli, kdy se LIV-2 transformuje v produkční model, bude k mání s jedním ze dvou agregátů. Slabší z nich bude turbodiesel o objemu 2,2 litru s maximálním výkonem 181 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 420 newtonmetrů dostupných od 1500 do 2500 otáček za minutu. Tento čtyřválec s variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbodmychadla a splňující normu EU6 bude k mání výlučně se sedmistupňovou automatickou převodovkou původem od Mercedesu.
Vyšší výkony nabídne přeplňovaný přímovstřikový benzínový motor GDi, který bude mít 225 koní a točivý moment bude vrcholit hodnotou 350 newtonmetrů. Dynamické parametry či udávanou spotřebu jednotlivých verzí momentálně neznáme, víme však, že velký SsanYong dostane poměrně obsáhlou bezpečnostní výbavu. Součástí standardu bude devět airbagů včetně kolenního, brzdový asistent schopný automaticky zpomalovat před překážkami, systém kontroly neúmyslného opuštění jízdního pruhu, detekce mrtvých úhlů a k dispozici bude i systém kontrolující provoz křižující prostor za autem při parkování.
Samotný koncept dostal speciální pneumatiky do terénu či elektricky výsuvné boční nášlapy i s osvětlením pro snadnější nastupování a vystupování, máme ale za to, že minimálně první položku v sériovém provedení neuvidíme. Naopak kožené čalounění, dotykové displeje, rozhraní Apple CarPlay a Google Android anebo připojení přes wifi dnes není žádné sci-fi, tohle se do výroby dostane nejspíše v nezměněné podobě.
Ptáte se kdy přesně? Nevíme, premiéra sériového auta však příliš vzdálena není. SsangYong oznámil, že produkční LIV-2 (necháme se překvapit jestli pod jménem Rexton) odhalí už v průběhu příštího roku.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
Příští SsangYong Rexton, momentálně prezentovaný jako koncept LIV-2, dostane přeplňované čtyřválce s výkonem od 181 do 225 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie