SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem

(+ video) Novinka sází na elektromotor snoubící se s benzinovým tříválcem. SUV s údajným dojezdem 650 km ale zatím do výroby nemíří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem

3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Novinka sází na elektromotor snoubící se s benzinovým tříválcem. SUV s údajným dojezdem 650 km ale zatím do výroby nemíří.

Pro korejskou automobilku se první polovina letošního roku nesla především v duchu nové generace modelu Rodius. Jen tímto modelem by ovšem SsangYong být živ nemohl, a proto na různé autosalony dorazila i řada konceptů naznačujících, že dalšího nejošklivějšího auta světa bychom se od této značky již v budoucnu nemuseli dočkat. Nejnovější rozšíření portfolia, které se představilo na jihokorejském veletrhu ENVEX, ovšem do tohoto ranku nepatří. Jde totiž „jen“ o hybridní verzi již dobře známého kompaktního SUV Korando.

I přes oficiální představení ovšem Korejci příliš detailů ke své novince nezveřejňují, což má spojitost se sériovou výrobou. Podle všeho bychom se jí totiž jen tak dočkat neměli, SsangYong ji jen prezentoval korejskému Ministerstvu životního prostředí, které projekt do značné míry zainvestovalo. To jako důkaz, že peníze nebyly jen tak vyhozeny oknem.

Je přitom otázkou, nakolik se produkční verze (pokud se tedy stane skutečností) bude od výstavního exponátu lišit. Aktuálně totiž nabízí hybridní ústrojí, jež se dá snadno přirovnat k námi otestované pohonné jednotce Opelu Ampera. Jen s tím rozdílem, že Korejci k výrobě energie pro elektromotor naladěný na 136 koní využívají pouze tříválec (samozřejmě benzinový) o výkonu 50 koní.

Veškerá elektřina se přitom skladuje v lithium-polymerových bateriích, jejichž kapacita se dle zdrojů pohybuje od 14 do 16 kWh. To by přitom podle značky mělo stačit na dojezd 150 km, další porci pěti set kilometrů pak vůz zvládne urazit při zapojení zmiňovaného tříválce. Tím veškeré dostupné informace končí, více tak budeme moci informovat zřejmě až s blížícím se zahájením výroby. Tedy pokud k němu dojde.


SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem - 1 - SsangYong Korando EV-R 01SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem - 2 - SsangYong Korando EV-R 02SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem - 3 - SsangYong Korando EV-R 03SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem - 4 - SsangYong Korando EV-R 04SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem - 5 - SsangYong Korando EV-R 05SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem - 6 - SsangYong Korando EV-R 06
Hybridní SsangYong Korando C EV-R slibuje kombinovaný dojezd 650 km, do výroby ale zatím nemíří

Zdroj: Autoweek.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše