Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Korando C EV-R: i Korejci už mají „amperovský hybrid”, s tříválcem
3.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Novinka sází na elektromotor snoubící se s benzinovým tříválcem. SUV s údajným dojezdem 650 km ale zatím do výroby nemíří.
Pro korejskou automobilku se první polovina letošního roku nesla především v duchu nové generace modelu Rodius. Jen tímto modelem by ovšem SsangYong být živ nemohl, a proto na různé autosalony dorazila i řada konceptů naznačujících, že dalšího nejošklivějšího auta světa bychom se od této značky již v budoucnu nemuseli dočkat. Nejnovější rozšíření portfolia, které se představilo na jihokorejském veletrhu ENVEX, ovšem do tohoto ranku nepatří. Jde totiž „jen“ o hybridní verzi již dobře známého kompaktního SUV Korando.
I přes oficiální představení ovšem Korejci příliš detailů ke své novince nezveřejňují, což má spojitost se sériovou výrobou. Podle všeho bychom se jí totiž jen tak dočkat neměli, SsangYong ji jen prezentoval korejskému Ministerstvu životního prostředí, které projekt do značné míry zainvestovalo. To jako důkaz, že peníze nebyly jen tak vyhozeny oknem.
Je přitom otázkou, nakolik se produkční verze (pokud se tedy stane skutečností) bude od výstavního exponátu lišit. Aktuálně totiž nabízí hybridní ústrojí, jež se dá snadno přirovnat k námi otestované pohonné jednotce Opelu Ampera. Jen s tím rozdílem, že Korejci k výrobě energie pro elektromotor naladěný na 136 koní využívají pouze tříválec (samozřejmě benzinový) o výkonu 50 koní.
Veškerá elektřina se přitom skladuje v lithium-polymerových bateriích, jejichž kapacita se dle zdrojů pohybuje od 14 do 16 kWh. To by přitom podle značky mělo stačit na dojezd 150 km, další porci pěti set kilometrů pak vůz zvládne urazit při zapojení zmiňovaného tříválce. Tím veškeré dostupné informace končí, více tak budeme moci informovat zřejmě až s blížícím se zahájením výroby. Tedy pokud k němu dojde.






Hybridní SsangYong Korando C EV-R slibuje kombinovaný dojezd 650 km, do výroby ale zatím nemíří
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Hyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před hodinouK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle