Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SsangYong Chairman W 2015: více LEDek a méně chromu pro korejský Mercedes
23.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Korejská limuzína dostala rovněž odlišná 19palcová kola či dvoubarevné čalounění. Pod kapotou však i nadále najdeme postarší agregáty.
Korejskou automobilku SsangYong máme v českých luzích a hájích spojenou především s modelem Korando. Její portfolio je ovšem mnohem širší, přičemž na vrcholu stojí limuzína Chairman W. Ta vychází především z technologie Mercedesu třídy S (W220), která je na evropském kontinentu již téměř deset let překonaná. V Asii to ale zjevně nevadí, neboť ani nejnovější facelift si nebere na paškál techniku - místo toho se zaměřuje z menší části na exteriér, z té větší pak na interiér.
Zvenčí se tedy novinka pyšní odlišným designem 19palcových kol, se kterými dorazilo méně chromových dekorací (přestože na čelní masce nebo v okolí oken tento materiál najdeme). Po stránce diodové naopak můžete počítat s větším než malým množstvím, neboť přepracovány byly přední i zadní světlomety. Kromě toho se rozšířila paleta barev, tím jsou ovšem venkovní změny u konce.
Zamířit můžeme do kabiny, která se dočkala hlavně nového dvoubarevného koženého čalounění. Mimo to se multimediální systém, který byl dříve vyhrazen vrcholné variantě Summit, rozšířil do standardní výbavy všech modelů. Součástí základu je ovšem také připojení k internetu nebo přední kamera s „rybím okem“, která v úhlu 180 stupňů monitoruje prostor před vozem.
Mimo to ve výbavě nechybí vyhřívaná či klimatizovaná sedadla, vícezónová klimatizace, stavitelný volant i pedály nebo elektrické otevírání zavazadelníku. Tyto prvky ovšem byly k mání již dříve, stejně jako elektronická parkovací brzda, deset airbagů, dřevěné obložení, zpětná kamera, laminovaná boční skla (ta zadní mají roletku) nebo třeba minibar u výbavy Summit.
Jak jsme již zmínili, nemění se ani pohonné ústrojí. Základem je tak benzinový 3,2litrový šestiválec o výkonu 225 koní,zatímco střed nabídky tvoří 3,6litrový šestiválec produkující koní 250. V obou případech je možné volit z pohonu zadních kol nebo systému 4Matic, standardem je rovněž sedmistupňový automat 7G-Tronic.
Tuto převodovku pak můžete spřáhnout taktéž s vrcholnou osmiválcovou pohonnou jednotkou, v případě pětilitru však výkon 306 koní míří pouze na zadní kola. Cena takové verze s plnou výbavou přitom činí 113,28 milionu Wonů (cca 2 247 000 Kč), zatímco základní model je k mání od 56,31 milionu Wonů (1 117 000 Kč).
Vlajková loď Samsungu dostala do nového modelového roku 19palcová litá kola či dvoubarevný interiér. Po stránce motorové se ovšem již nic nemění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis