Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper Time Attack 2014: pomstychtivé Zmije vznikne 159 kusů
25.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Viperu v edici Time Attack, která na Laguna Seca porazila Corvette ZR1, vznikne 159 kusů. Hlavní změny jsou na podvozku a hmotnosti.
Jak jsme psali začátkem tohoto roku, divize SRT se nehodlala smířit s tím, že jejich nový Viper prohrál souboj s dosluhující Corvette C6 ZR1. Padla slova, že Viper pilotoval člověk, který tento vůz neumí pořádně řídit, Ralph Gilles, šéf SRT, si však byl vědom, že to nebude stačit. A tak vytvořili odlehčenou verzi Viper Time Attack, která už na výběhovou Vette stačila.
K tomu jí kromě nižší hmotnosti, přesně 1 537 kg, pomohly také lepší tlumiče a pružiny Bilstein DampTronic, pevnější stabilizátory, karbonovou rozpěru nad motorem místo hliníkové a karbonový kit Advanced Aerodynamics Package, jehož zadní křidélko je zodpovědné za přítlak o 700 % větší oproti sérii v rychlosti 240 km/h. Podle tiskové zprávy se také o 50 % zlepšila torzní tuhost šasí.
Podstatnou změnou jsou též odlehčená kola Sidewinder II a pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, které odpovídají Michelinům Pilot Sport Cup na ZR1 při prvním testu. Motoru se však nedostalo žádných úprav - jeho výkon zůstal na 640 koních a točivý moment na 814 Newtonmetrech, jako v sérii.
Ralph Gilles také Motor Trendu, autorům původního souboje, již o něco klidněji vysvětlil, že strávili hodně času zejména nastavováním podvozku na okruhu. Výsledkem jsou dva módy, jeden pro okruh s hladkým povrchem a druhý pro okruh s nerovným povrchem. Ten bude nejspíš správnou volbou i pro většinu veřejných silnic; samostatný „cestovní” mód ve Viperu TA podle všeho chybí.
Výroba v továrně na Connor Avenue v Detroitu již začala a v této speciální edici Time Attack vznikne pouhých 159 Viperů. 93 z nich bude ve speciální barvě TA Orange, kterou vidíme na snímcích, dalších 33 bude v černé Venom Black a posledních 33 dostane lak Bright White. K zákazníkům se první kusy dostanou ještě tento rok. Kolik jich je prodáno, nevíme, a neznáme ani ceník. Import do Evropy možný je, ale počítejte s masivním příplatkem za individuální dovoz.




















SRT Viperů Time Attack 2014 bude po světě jezdit jen 159. Výkon 640 koní zůstává, změny se odehrály v aerodynamice, váze a hlavně na podvozku
Takto dopadl druhý pokus porazit čas Vette ZR1 na okruhu Laguna Seca v Kalifornii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 3 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva