Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper ACR 2014: nová ostrá Zmije se rýsuje, naráží ale i na odpor Fiatu
25.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Okruhový Viper ACR chce v další generaci nabídnout lepší pneumatiky i vyšší výkon. Realizace amerických plánů má ale překvapivé italské limity.
Není tomu dlouho, co americký magazín Motor Trend uspořádal klání mezi dvěma výjimečnými americkými sporťáky. V jeho rámci se pak stalo nečekané - postarší generace Chevroletu Corvette ZR1 porazila zcela nový SRT Viper, přes nepatrně vyšší výkon zmije (647 versus 649 koní) i její úplně nová konstrukce. Podle šéfa SRT Raplha Gillese za to prý mohla hlavně neschopnost pilota dostat z Viperu maximum, podle nejnovějších informací by ale na vině mohly být i pneumatiky. Viper totiž používá obutí od Pirelli, zatímco Corvette sází na lepivější Micheliny. Automobilka tak již začala tlačit na dodavatele, aby pro chystanou okruhovou verzi ACR bylo k mání něco lepšího, jinak nová Zmije zlaté vavříny očividně nezíská.
Ptáte se, proč SRT jednoduše neosloví francouzského giganta namísto Italů a Viper neosadí pneumatikami Pilot Sport Cup? V kuloárech se proslýchá, že Michelin své obutí nemůže sportovní divizi Chrysleru oficiálně prodávat a že si toto omezení prosadil právě konkurenční Chevrolet, aby si jeho Corvette udržela svou výjimečnost. Dokážeme si ale představit i důvod přesně opačný - že si Pirelli coby italská firma prosadila exkluzivní partnerství s Fiatem, pod jehož křídla nyní Chryslet a tedy i SRT spadá.
Možná cesta je každopádně jen jedna a Pirelli s SRT aktuálně usilovně testují vhodné obutí, přičemž k odladění mají přibližně dvanáct měsíců. Nový Viper ACR by totiž měl mít premiéru někdy v příštím roce, kdy kromě lepších pneumatik předvede také větší brzdy, stavitelné tlumiče, tužší pružiny a stabilizátory, snížený podvozek, nižší hmotnost a také aerodynamičtější karoserii. Mimo to by si vedení SRT přálo i vyšší výkon, ale v tomto ohledu naráží Viper podruhé.
Za klacky pod nohama ale tentokrát může mateřský Fiat. Především Ferrari chce v rámci koncernu stát vždy na vrcholu, což by s navýšením výkonu Viperu nebylo možné. Již standardní verze totiž dosahuje stejného poměru výkonu a hmotnosti jako Ferrari F12 Berlinetta a jakkoli to není jediný určující faktor pro výslednou dynamiku, Ferrari nechce být předstiženo ani ve smyslu tohoto papírového údaje. Pokud tedy má nový SRT Viper ACR dostat také vyšší výkon, bude muset být vedení značky při jednáních s Fiatem opravdu přesvědčivé, nebo bude muset Ferrari udělat současně to samé...








Předchozí generace Chrysleru Viper ACR používala lepivé pneumatiky od Michelinu, v novém provedení si prý bude muset poradit bez nich
Nový SRT Viper již ve standardu používá obutí od Pirelli. To však zjevně podráží jeho schopnosti
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva