Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT Viper 2013 je už k mání v Evropě, za 3,2 milionu jej neoficiálně koupíte i u nás
23.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stačí jedna cesta přes oceán a nová Zmije rázem podraží o více než milion. Výbavu má přitom identickou, změn nedoznal ani výkon 640 koní.
O příchodu třetí generace americké Zmije na evropské trhy jsme se již zmiňovali, ale ne zrovna v pozitivním duchu. Oficiálně má totiž novinka dorazit na Starý kontinent až příští rok, což oproti Spojeným státům znamená značné zpoždění.
To samozřejmě hraje do karet nezávislým importérům, kteří mohou i bez vůle Chrysleru auto v Americe koupit a do Evropy jej dovézt. Cestou přes oceán se ale auto patřičně prodraží, profitovat z toho pak pochopitelně budou všechny zúčastněné strany, zejména pak stát a jeho věčně nenažraná státní pokladna. Zatímco v Americe SRT Viper 2013 vychází na 99 995 USD (cca 1,9 milionu korun, do čehož jsou již započítány veškeré tamní poplatky), u nás se pod tři miliony nedostanete.
V Německu s tím začal tamní GeigerCars, který vám za americký supersport pošle fakturu na 139 900 Eur, tedy přes 3,6 milionu Kč. Naštěstí v tom není sám, do Česka vůz již veze třeba brněnský Denker, u nějž nová Zmije včetně DPH vychází na nějakých 3,2 milionu.
Rozdíl v ceně je tak poměrně výrazný, ale tak tomu u aut dovážených z USA prostě je a nepředpokládáme, že se po oficiálním začátku prodejů přímo SRT dostane s cenou podstatně níže. I kdyby se to povedlo, jistý rozdíl může ospravedlnit exkluzivita, kterou dnes Viper v Evropě představuje - takových aut bude letos po Starém kontinentu jezdit jen pár.
Po stránce výbavové jde jinak o naprosto identické základní verze, které ve standardu nabízejí 18palcová přední a 19palcová zadní pětipaprsková litá kola s pneumatikami Pirelli P-Zero Corsa, brzdy Brembo, ABS, stabilizaci, parkovací senzory, klimatizaci, audio systém nebo kůží čalouněná vyhřívaná sedadla. Totožný je rovněž 8,4litrový motor V10, který produkuje nezměněných 640 koní a 814 Nm. Změn se tak nedočkalo ani zrychlení z klidu na stovku pod tři sekundy, ani nejvyšší rychlost 331 km/h, jiná není ani šestistupňová manuální převodovka. Rozdíl je prostě jen v ceně, který z největší části tvoří DPH, lodní doprava, clo a homologace vycházejí cca na čtvrt milionu korun. Zbytek vydělají dovozci.
Je přitom otázkou, nakolik by aktuálně na českém trhu vyšel SRT Viper v „plné palbě“. Vyjma základní verze se totiž za 122 390 USD (2,33 milionu korun) prodává také specifikace GTS, která navyšuje standardní výbavu a zlevňuje celou řadu dalších prvků. Paket Touring přihazující třeba 3D navigaci tak máte zadarmo, zatímco za audio Harmann Kardon platíte tisíc dolarů místo trojnásobku. Vyjma toho můžete za dalších 3 500 USD (66 500 Kč) sáhnout po okruhovém paketu, který snižuje hmotnost o 28 kg, sada Laguna, s níž do interiéru přichází více Alcantary, pak v Americe vyjde na 7 500 USD (142 500 Kč). Za 3 400 USD (64 600 Kč) pak máte více karbonu v interiéru, dalších 5 100 USD (96 900 Kč) vám přihodí uhlíková vlákna také pro exteriér.
Vše jsou samozřejmě zaoceánské ceny, které můžeme považovat jen jako orientační. Jak jsme si totiž vysvětlili u rozdílných sum v případě základního modelu, na tuzemském trhu budete muset počítat s vyššími částkami. Plně vybavený SRT Viper by vás tak snadno mohl vyjít na čtyři miliony korun.
Nový SRT Viper cestou přes oceán patřičně podražil, základní verze vychází dnes u Denkeru na 3,2 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 18:13 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie