Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehký ústup ze slávy má být kompenzován větším množstvím nových sporťáků. Již v příštím roce tak můžeme očekávat modernizovaný Viper.
Tak, a je to tu, velké plány Sergia Marchionneho byly včera oficiální cestou představeny investorům i novinářům z celého světa. Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles přitom rozhodně nemluvil krátce, nýbrž velmi dlouze. Očekávat proto můžete obsáhlý článek, jenž se na značky jako Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Jeep nebo Maserati podívá do detailu. Než vám jím ovšem zahltíme monitor, rádi bychom veškeré tyto novinky uvedli jednou zásadní změnou, která se týká značky SRT.
Tato tři písmena (značící Street and Racing Technology) byla již nějakou dobu součástí automobilek Chrysler a Dodge, kde vždy odkazovala na vrcholné exempláře. Před pár lety se ovšem Američané rozhodli, že souběžně s příchodem nového Viperu tuto divizi povýší na samostatného výrobce. Tím však zjevně šláply vedle. Marchionne proto nyní s okamžitou platností vrací divizi SRT pod křídla značky Dodge, což bude mít samozřejmě vliv i na zmiňovanou Zmiji.
Právě Viper by totiž měl být prvním modelem, na kterém se v rámci nového pětiletého plánu začne pracovat. Jeho modernizované provedení by tak mělo dorazit již v příštím roce, přičemž cílem nebude nic jiného než pořádné nakopnutí skomírajících prodejů. Ty pak zřejmě stojí i za rošádou na vedoucím postu, kdy divizi SRT bude nově velet stávající CEO Dodge Tim Kuniskis. Bývalý šéf Ralph Gilles pak bude zodpovědný za divizi motorsportu.
Vraťme se ale zpátky k samotnému plánu, jež pro rok 2016 počítá s omlazením Dodge Dart. Ten se navíc v daném období objeví konečně i jako verze SRT, přičemž ta by měla spojit přeplňovaný motor s pohonem všech kol. Mimo to pak ve stejném roce dorazí i nové Journey, to však své provedení SRT dostane až o rok později. Tedy ve stejnou chvíli, ve kterou by se mělo objevit i faceliftované Durango.
Přesunout se můžeme do roku 2018, který bude pro Dodge nejpernější. Značka by totiž měla představit dosud nepojmenovaný nový sedan a hatchback. Kromě toho ovšem v červnu daného roku odhalí i nové generace modelů Challenger a Charge, které pak následně v prosinci dorazí ve vrcholné formě jako verze SRT. Obě by přitom pod kapotu měly dostat přeplňovaný 6,2litrový motor Hemi V8.
To je ale v rámci modelové ofenzivy vše, poinformovat tak již můžeme snad jen o „defenzivě“. Kromě končící značky SRT totiž Marchionne naplánoval důchod také pro modely Avenger a Grand Caravan. První z nich do něj přitom odejde ještě letos, na druhý přijde řada v roce 2016. I přesto by ovšem Dodge chtěl o dva roky později prodávat 600 000 nových vozů ročně. Povede se mu to, když ve svém portfoliu bude nabízet především sporťáky?




















Viper pod logem SRT zrovna netáhnul. Sergion Marchionne nyní doufá, že lépe se supersportu povede pod hlavičkou Dodge
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 4 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před hodinouNěkdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
před 34 minutamiČínské Porsche za cenu Octavie se začíná stávat obětí svého vlastního úspěchu, zákazníci hrozí žalobou kvůli relativní prkotině
před 2 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 3 hodinamiNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 4 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva