Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SRT jako samostatná značka končí, čekat máme více sporťáků Dodge
7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Lehký ústup ze slávy má být kompenzován větším množstvím nových sporťáků. Již v příštím roce tak můžeme očekávat modernizovaný Viper.
Tak, a je to tu, velké plány Sergia Marchionneho byly včera oficiální cestou představeny investorům i novinářům z celého světa. Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles přitom rozhodně nemluvil krátce, nýbrž velmi dlouze. Očekávat proto můžete obsáhlý článek, jenž se na značky jako Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Jeep nebo Maserati podívá do detailu. Než vám jím ovšem zahltíme monitor, rádi bychom veškeré tyto novinky uvedli jednou zásadní změnou, která se týká značky SRT.
Tato tři písmena (značící Street and Racing Technology) byla již nějakou dobu součástí automobilek Chrysler a Dodge, kde vždy odkazovala na vrcholné exempláře. Před pár lety se ovšem Američané rozhodli, že souběžně s příchodem nového Viperu tuto divizi povýší na samostatného výrobce. Tím však zjevně šláply vedle. Marchionne proto nyní s okamžitou platností vrací divizi SRT pod křídla značky Dodge, což bude mít samozřejmě vliv i na zmiňovanou Zmiji.
Právě Viper by totiž měl být prvním modelem, na kterém se v rámci nového pětiletého plánu začne pracovat. Jeho modernizované provedení by tak mělo dorazit již v příštím roce, přičemž cílem nebude nic jiného než pořádné nakopnutí skomírajících prodejů. Ty pak zřejmě stojí i za rošádou na vedoucím postu, kdy divizi SRT bude nově velet stávající CEO Dodge Tim Kuniskis. Bývalý šéf Ralph Gilles pak bude zodpovědný za divizi motorsportu.
Vraťme se ale zpátky k samotnému plánu, jež pro rok 2016 počítá s omlazením Dodge Dart. Ten se navíc v daném období objeví konečně i jako verze SRT, přičemž ta by měla spojit přeplňovaný motor s pohonem všech kol. Mimo to pak ve stejném roce dorazí i nové Journey, to však své provedení SRT dostane až o rok později. Tedy ve stejnou chvíli, ve kterou by se mělo objevit i faceliftované Durango.
Přesunout se můžeme do roku 2018, který bude pro Dodge nejpernější. Značka by totiž měla představit dosud nepojmenovaný nový sedan a hatchback. Kromě toho ovšem v červnu daného roku odhalí i nové generace modelů Challenger a Charge, které pak následně v prosinci dorazí ve vrcholné formě jako verze SRT. Obě by přitom pod kapotu měly dostat přeplňovaný 6,2litrový motor Hemi V8.
To je ale v rámci modelové ofenzivy vše, poinformovat tak již můžeme snad jen o „defenzivě“. Kromě končící značky SRT totiž Marchionne naplánoval důchod také pro modely Avenger a Grand Caravan. První z nich do něj přitom odejde ještě letos, na druhý přijde řada v roce 2016. I přesto by ovšem Dodge chtěl o dva roky později prodávat 600 000 nových vozů ročně. Povede se mu to, když ve svém portfoliu bude nabízet především sporťáky?




















Viper pod logem SRT zrovna netáhnul. Sergion Marchionne nyní doufá, že lépe se supersportu povede pod hlavičkou Dodge
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 3 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:25 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07