Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si novou Škodu Kamiq s výchozí Scalou. Má vůbec co nabídnout navíc?
16.3.2019 | Petr Prokopec
Obě mladoboleslavské novinky disponují toutéž platformou i motory. Designem se však liší, hlavně vpředu. A rozdíly kupodivu najdete i za volantem, ač ten sám je identický.
Ještě nikdy v historii nebyla Škoda v pozici, kdy by nabízela hned devět modelů. Dva z nich jsou navíc zbrusu nové vozy, značka tak má dostatečný prostor k dalšímu růstu. I když to vlastně znamená, že u ní dojde k modelovému kanibalismu. Nový Kamiq a nová Scala cíli pomalu na totéž publikum, pročež vlastně jen bude záležet na tom, zda je kupec fanouškem SUV, nebo dává přednost protaženým hatchbackům. Rozdíly ale nejsou spojené jen se zevnějškem a vizáží, nýbrž rovněž s kabinou, ač ta působí na první pohled naprosto identicky.
Naše srovnání odstartujeme u exteriéru, u čelních partií. Stranou ponecháme masku chladiče, ta je do značné míry stejná. Vše ostatní se ale změnilo, nikoliv jen s ohledem na skutečnost, že Kamiq je vyšší a má rovněž zvýšený podvozek. SUV dostalo i zúžené světlomety se čtyřmi separátními diodovými segmenty. Díky tomu sice může působit moderněji, větší a konzervativněji střižené lampy Scaly však též umí přitáhnout. I proto, že jejich klínovitý tvar příď opticky rozšiřuje a snižuje, až Scala působí sportovním dojmem.
Je jisté, že názor publika ovlivní rovněž venkovní rozměry. Ač v případě rozvoru obě novinky dělí pouze dva milimetry, Scala v rámci délky narostla na 4,36 metru. Kamiq je pouze 4,24metrový, při pohledu z boku tak může působit dojmem, jako kdyby někdo přehnal kopanec pod zadní nárazník, jímž je možné za příplatek otevírat zavazadelník. A když už došlo k napřimování zadních partií, následoval i kopanec do přídě. Vůz tak sice má siluetu klasického SUV, ovšem kontroverzní detaily jako ona čelní světla pozitivní dojmy narušují.
Vzhledově dle našeho názoru vítězí Scala. A to jsme dosud nezmínili její nejsilnější prvek, a sice protažené zadní okno. To je sice k dispozici za vyšší cenu než základní specifikace, každá investovaná koruna se však vyplatí. V kombinaci s novými lampami hatchback vystupuje z davu způsobem, jaký máme často spojený jen s francouzskými či japonskými vozy, a to ne vždy v pozitivním slova smyslu. Světla Škody Kamiq jsou pak sice identická, doprovází je však již vcelku tuctové tvary zádě.
Aby toho navíc nebylo málo, hatchback získává body i po zvednutí víka zavazadelníku. Nikoliv jen tím, že se základním objemem 467 litrů překonává svého příbuzného o 67 litrů, ale rovněž kvůli níže položené nákladové hraně. Na té se podepsalo navýšení světlé výšky o 37 milimetrů vůči Škodě Scala, tento krok byl ovšem ryze stylistický. Nedá se předpokládat, že by kdokoliv s modelem Kamiq zamířil do náročnějšího terénu, zvláště když platforma MQB A0 užitá v obou případech vyloučila příchod pohonu všech kol.
Názor na vzhled je ryze subjektivní, a tak si jej každý musí udělat sám. Z faktů dodejme, že ač Scala nabízí větší zavazadelník, Kamiq pro změnu přichází ke slovu, kdy se posadíte na kterékoliv ze dvou předních či tří zadních sedadel. Právě vyšší stavba karoserie, stejně jako zvýšený podvozek, jsou důvodem, proč u SUV za volantem najdete tzv. velitelskou pozici. Neznamená to samozřejmě, že by Škoda Scala rovnou konkurovala Lotusu, ovšem do jejích sedadel víceméně zapadnete, zatímco u sourozence budete mít daleko větší přehled o okolní dopravě. Přitom vám zůstane ještě dostatek prostoru na hlavou. Pokud jste tedy vyššího vzrůstu a obdobně je na tom i zbytek rodiny, Scala vám vyhovovat nebude.
Tím jsme se dostali na samotný závěr, kdy jeden bod k dobru dostane opět Scala. Do showroomů totiž dorazí s o něco nižší cenou (přesné cifry zatím nebyly zveřejněny), ačkoliv pod kapotou se budou nalézat identické pohonné jednotky a technika vůbec. Motory výkonem pokryjí pásmo od 95 do 150 koní, kromě manuálu bude k dispozici i automat. V závěru roku se navíc objeví i plynová verze, a to v obou táborech. Jak je tedy vidno, skutečně záleží jen na tom, kolik měříte, kolik toho chcete převážet a zda jste najeli na vlnu obliby SUV či nikoliv.
Pořídili byste si raději Škodu Scala nebo Kamiq? To do značné míry závisí na vaší oblibě SUV, fakticky toho Kamiq o mnoho více nenabízí
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 5 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 6 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 8 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 9 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva