Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové Volvo XC60 s tím starým. Tady 5 rozdílů najdete hned
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne každá značka přistupuje k designu nových aut jako Audi. Druhá generace švédského SUV sice kráčí ve šlépějích originálu, liší se však každým coulem.
V poslední době se zdá, že designéři jsou čím dál tím lenivější. Facelifty i zcela nové generace aut od předchůdců kolikrát skoro nelze rozeznat. Nejdále aktuálně zachází Audi, jehož nové modely jsou opravdu velmi podobné těm starším, což naposledy předvedla druhá generace Q5. O mnoho lépe na tom není ani BMW, jehož modernizovaná řada 4 se liší jen v několika málo detailech a zvenčí budete potřebovat návod, abyste jí rozeznali od předchozího provedení. A o velké kreativitě nelze hovořit ani v případě nového Opelu Insignia, i když na něm je znát aspoň citelná evoluce.
Zcela proti proudu jde ovšem švédská automobilka. Ta na stále probíhajícím ženevském autosalonu představila novou generaci Volva XC60, tedy modelu, který je pro ni navýsost důležitý, neboť stojí za 30 procenty všech registrací. Nebylo by tedy vůbec divu, kdyby značka stejně jako třeba zmiňované Audi v případě Q5 přistoupila k modernizaci ve stylu přísloví „Neopravuj, co není rozbité“. To se ale nestalo.
Z přiložených fotografií je jasně vidět, že se neměnily pouze detaily, ale zachován nebyl styl jediného panelu karoserie. Jiné je zkrátka naprosto vše, za částečně stejný můžeme označit snad jen tvar zadních světlometů zabíhající do sloupků. I přesto je na první pohled jasné, že máme tu čest s modelem švédské automobilky a většina pak asi i odhadne, že je to právě XC60. Za vizuální přerod si tedy Volvo zaslouží pochvalu.
Abychom nebyli jen tak obecní, rovnou zmíníme, že vpředu najdeme odlišnou masku, světlomety (nově s aktuálně používanými Thorovými kladivy), nárazník či plošší kapotu motoru. Díky tomu vypadá novinka mnohem více jako tradiční off-road než jako moderní SUV či crossover. Napomáhá tomu i boční linie oken, která se výrazně zvedá nad zadním oknem a zvýrazňuje masivnost zádě.
Ještě než se přesuneme do interiéru, zmíníme rozdíly na zádi. Jistou shodu najdeme pouze u již zmiňovaných světel, i zde ovšem Volvo přistoupilo ke změně a jejich spodní část horizontálně rozvedlo až na páté dveře. Záměrem byla snaha o vizuální rozšíření vozu, nicméně po designové stránce je toto možná nejvíce kontroverzní prvek, alespoň z našeho pohledu.
Možná větší uspokojení než v případě proměny Volva XC90 cítíme uvnitř, kde centrální displej ve stylu tabletu nepůsobí tak rušivě a násilně naroubovaně. S jeho příchodem navíc souvisí úbytek klasických tlačítek, pročež mohly být lépe designově využity výdechy klimatizace. Cestující vpředu navíc mají o 12 milimetrů více místa pro hlavu, zatímco ti zadní mohou počítat s extra 41 milimetry pro nohy.
Jak jsme tedy zmínili již v úvodu, Švédové odvedli velmi dobrou práci a dá se předpokládat, že novinka bude nejspíše ještě prodávanější než předchůdce. Zvláště když dostala také papírově úspornější pohonné ústrojí, které navíc v případě verze T8 TwinEngine produkuje až 407 koní. Vše pak korunuje daleko vyšší bezpečnost.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Nové Volvo XC60 prošlo ve srovnání s předchůdcem výraznou proměnou, přesto jej ovšem snadno identifikujete
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 52 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 51 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva