Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové BMW řady 5 s tím starším, udiví vás, jak se jeví jedno vedle druhého
28.5.2023 | Petr Miler
Nové pětkové BMW opět způsobilo rozruch, i když se zdá, že se jej bavorská značka snažila dělat tak, aby přesně k tomu nedošlo. I proto je přímé srovnání s předchozí generací udivující, obě auta působí velmi podobně. Tedy až na jejich výšku.
Mnichovská automobilka tento týden představila novou generaci stále klíčové pětkové řady a znovu rozjitřila vášně. Z novinky je sice patrné, že BMW zůstalo věrné svému slibu a vozu střihla na o poznání konzervativněji pojatý šat, možná se ale držela při zemi až příliš. Novinka působí poněkud lacině a nenápaditě, navíc překvapuje svou výškou, která se vůbec nedrží tradic bavorské značky.
Proč? Protože v případě novinky slouží stejná základ pro spalovací verze i elektrickou alternativu i5. A výsledek je tak trochu půl vola, půl včely, což nejlépe vynikne při pohledu na úplně základní provedení. Neříkáme, že nová pětka je ošklivá nebo nepovedená, na rozdíl od nevtíravé elegance dosavadního provedení ale nepřináší smířlivé reakce publika, což zrovna v případě tohoto vozu může být problém.
I proto jsme si dosavadní a nové provedení vozu postavili vedle sebe bok po boku. Pochopitelně elektronicky, jinou šanci nám BMW zatím samozřejmě nedalo, ale protože Němci pořád pořizují oficiální fotky „přesně podle síťového grafu”, není žádný problém najít prakticky do puntíku stejné pohledy na úplně jiná auta, jejichž příchod na trh dělí řada let. A tak vám níže nabízíme virtuální srovnání pětky G60 s pětkou G30 ve skoro dokonalé podobě.
Čekali jsme, že auta vedle sebe budou jako den a noc, jako Vémolova pěst proti Bondově vodce s Martini, i nás ale nakonec udivilo, jako jsou si obě auta podobná. Řada 5 G30 po faceliftu je střižená velmi podobně jako čerstvá novinka a zvenčí vozy oba vozy bok po boku nepůsobí dramaticky jinak. Musí to tedy být výška a celková mohutnost nového provedení, která způsobuje rozruch, jinak si to nedovedeme vysvětlit.
Jinou kapitolou je interiér, ten se změnil skoro k nepoznání. Zda k lepšímu nebo k horšímu, to posuďte sami, pohled konzervativců si ale dokážete představit - uvítali bychom více tlačítek jako v předchozím provedení, modernější architektura novinky ale není k zahození. Nicméně podívejte se na to všechno svou optikou, více než kdy jindy tady platí otřepané „kolik lidí, tolik chutí”.
Nové a předchozí BMW řady 5 nakonec udivují hlavně svou podobností. Až na tu výšku, až na tu výšku... Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva