Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové Audi A5 s předchozí A4, kterou reálně nahrazuje. Uvnitř je chladné jako lednice
22.7.2024 | Petr Prokopec
Teprve při pohledu na „obě poslední generace” A4 se ukáže, jak evolučním směrem se Audi vydalo, obě auta jsou si dost podobná. Tedy zvenčí uvnitř byla útulnost nahrazena chladností.
Je poněkud smutným faktem popsaným i jedním z největších moderních es tohoto oboru, že řada dnešních automobilových designérů už neumí vzít do rukou tužku a několika tahy nakreslit podobu nového vozu. I tento obor ovládla digitalizace, a tak dnešní návrhy vznikají hlavně v počítačích se stále týmiž prioritami. I proto je třeba se smířit s tím, že soudobá automobilová produkce ztrácí svou specifičnost a klíčovým rozlišovacím prvkem se stává logo výrobce.
Potvrdilo se to ostatně nedávno, když BMW přišlo s novou řadou 1. Kdyby na tento hatchback v Mnichové nenalepili tradiční modro-bílý emblém, nejspíše by jej řada lidí zaměnila za novou Kiu. Či také za modernizovaný Ford Focus. Příslušnost k mnichovské automobilce by ale nehádal už pomalu nikdo, tak jako by bez čtyř kruhů nemuselo být jasné, že 4 820 milimetrů dlouhá novinka z Ingolstadtu je novým Audi A4. Byť toto alfanumerické označení již na voze nenajdete, Němci je změnili na A5.
Automobilka se hrátky se jmény snaží ještě víc umést cestičku bateriovému pohonu, neboť jméno A4 dostane docela jinak koncipované elektrické auto. Podle nás tím Audi poškodí prodejní potenciál obou verzí, ale to dnes nechme stranou. Tentokrát se chceme věnovat hlavně designu novinky, který je nakonec méně specifický, než se zprvu dálo. Přímé srovnání s předchozí iterací vozu navíc ukazuje, jak evoluční vzhled auta mezigeneračně je - samostatně se zdál být ať příliš „kulatý“, ona ale značným zakulacením prošla už A4 B9, nová A5 B10 jen pokračuje v cestě stejným směrem.
Vůz tak dál ztratil výraz a když u něj došlo na záměnu loga za modrý ovál Fordu, nejspíš by řada lidí tipovala, že jde o nové Mondeo pro Čínu. Audi si přitom za novou generaci bude jistě účtovat daleko víc, ideální asociace to tedy není. Jakkoli z boku se již na A5 kouká daleko lépe. A rovněž zadní partie působí jako originální, někdejší nadčasová elegance se ale už nezdá být přítomna.
Největší problém ale máme asi s interiérem, kde došlo na eliminaci fyzických tlačítek a zvětšení dotykových displejů. Nebýt přitom loga na volantu, příslušnost k Audi by zde netipoval snad už vůbec nikdo. Zrovna tato značka ovšem byla v případě kabin dávána zbytku světa za příklad, A4 B9 má velmi příjemný, útulný interiér. Novince je vlastní jakési vizuální odcizení - uvnitř si nyní budete připadat jako v designovém hotelu, nikoli jako u sebe doma.
Samozřejmě, hodnocení těchto aspektů je velmi subjektivní, a tak si názor udělejte sami. Fotky níže, které vám pojetí stejných partií obou aut vykreslí bok po boku, jsou vám k dispozici.












Nové A5 vizuálně nezklame, ale ani neohromí. Vzhled zevnějšku více evoluční a přesto méně osobitý, než se zdá, uvnitř auto působí chladněji. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraLada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
včeraPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ včera 11:51
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
- Test MV Agusta Enduro Veloce: italské dobrodružství 4.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 1. den 3.4.2025
- Testy EWC před Le Mans 3.4.2025
Nejnovější články
Hyundai po roce zrušilo přechod ostrých modelů jen na elektrický pohon. Vrátí se spalovací auta, možná i i20 N
před hodinouNěmci vybrali ojetá auta hrůzy pro rok 2025. Těmto je lepší se vyhnout, vedle tradičně „excelujících” Dacií jsou tu i Škody
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraK mání je spása českých staromilců, úplně poslední Škoda Octavia s motorem bez turba se dá koupit nejetá
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před 6 hodinami - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) před 10 hodinami - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření před 11 hodinami - jerry
- S větrem ve vlasech.... včera - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.04. 22:01 - abgx1
- BMW Divize 04.04. 15:41 - pavproch
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch