Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnejte si nové Audi A5 s předchozí A4, kterou reálně nahrazuje. Uvnitř je chladné jako lednice
22.7.2024 | Petr Prokopec
Teprve při pohledu na „obě poslední generace” A4 se ukáže, jak evolučním směrem se Audi vydalo, obě auta jsou si dost podobná. Tedy zvenčí uvnitř byla útulnost nahrazena chladností.
Je poněkud smutným faktem popsaným i jedním z největších moderních es tohoto oboru, že řada dnešních automobilových designérů už neumí vzít do rukou tužku a několika tahy nakreslit podobu nového vozu. I tento obor ovládla digitalizace, a tak dnešní návrhy vznikají hlavně v počítačích se stále týmiž prioritami. I proto je třeba se smířit s tím, že soudobá automobilová produkce ztrácí svou specifičnost a klíčovým rozlišovacím prvkem se stává logo výrobce.
Potvrdilo se to ostatně nedávno, když BMW přišlo s novou řadou 1. Kdyby na tento hatchback v Mnichové nenalepili tradiční modro-bílý emblém, nejspíše by jej řada lidí zaměnila za novou Kiu. Či také za modernizovaný Ford Focus. Příslušnost k mnichovské automobilce by ale nehádal už pomalu nikdo, tak jako by bez čtyř kruhů nemuselo být jasné, že 4 820 milimetrů dlouhá novinka z Ingolstadtu je novým Audi A4. Byť toto alfanumerické označení již na voze nenajdete, Němci je změnili na A5.
Automobilka se hrátky se jmény snaží ještě víc umést cestičku bateriovému pohonu, neboť jméno A4 dostane docela jinak koncipované elektrické auto. Podle nás tím Audi poškodí prodejní potenciál obou verzí, ale to dnes nechme stranou. Tentokrát se chceme věnovat hlavně designu novinky, který je nakonec méně specifický, než se zprvu dálo. Přímé srovnání s předchozí iterací vozu navíc ukazuje, jak evoluční vzhled auta mezigeneračně je - samostatně se zdál být ať příliš „kulatý“, ona ale značným zakulacením prošla už A4 B9, nová A5 B10 jen pokračuje v cestě stejným směrem.
Vůz tak dál ztratil výraz a když u něj došlo na záměnu loga za modrý ovál Fordu, nejspíš by řada lidí tipovala, že jde o nové Mondeo pro Čínu. Audi si přitom za novou generaci bude jistě účtovat daleko víc, ideální asociace to tedy není. Jakkoli z boku se již na A5 kouká daleko lépe. A rovněž zadní partie působí jako originální, někdejší nadčasová elegance se ale už nezdá být přítomna.
Největší problém ale máme asi s interiérem, kde došlo na eliminaci fyzických tlačítek a zvětšení dotykových displejů. Nebýt přitom loga na volantu, příslušnost k Audi by zde netipoval snad už vůbec nikdo. Zrovna tato značka ovšem byla v případě kabin dávána zbytku světa za příklad, A4 B9 má velmi příjemný, útulný interiér. Novince je vlastní jakési vizuální odcizení - uvnitř si nyní budete připadat jako v designovém hotelu, nikoli jako u sebe doma.
Samozřejmě, hodnocení těchto aspektů je velmi subjektivní, a tak si názor udělejte sami. Fotky níže, které vám pojetí stejných partií obou aut vykreslí bok po boku, jsou vám k dispozici.












Nové A5 vizuálně nezklame, ale ani neohromí. Vzhled zevnějšku více evoluční a přesto méně osobitý, než se zdá, uvnitř auto působí chladněji. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superpole vyhrál Bulega 08:31
- Fakta a čísla týkající se Phillip Islandu včera 16:00
- Superpole pro Bendsneydera, 16. Vostatek včera 08:35
- Úvod na Phillip Islandu: Dominance Ducati na špici s Bulegou včera 08:34
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu včera 08:00
Nejnovější články
Levný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 53 minutamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 2 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 3 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 5 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva