Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnání s Porsche 911 teprve ukazuje obludnost nového pick-upu Tesly
23.11.2019 | Petr Miler
Ne snad, že by se z jiných úhlů jevil být střídmým, ale až když ho postavíte vedle elegantního auta nepřebujelých rozměrů, ukáže se, jaké neforemné monstrum to ve skutečnosti je.
Tesla včera odhalila svůj Cybertruck a bez přehánění šokovala svět. Nečekalo se nic všedního, z čeho ale Elon Musk nad ránem našeho času strhl plachtu, bylo ještě o několik úrovní bláznivější, než si mohl kdokoli rozumně představovat.
Komentovali jsme to tím, že auto vypadá jako vtip, po kterém měla následovat skutečná prezentace a osobně patřím mezi ty, kteří se této myšlenky tak úplně nezbavili. Pořád ve mně hoří plamínek naděje, že se Tesla vytáhne s oznámením, ve kterém řekne, že toto samozřejmě není předobraz produkčního modelu, ale pouhá snaha na sebe upozornit a skutečné auto bude vypadat tak a nebo onak.
Asi se to nestane, stejný pohled na věc ale očividně mají investoři firmy, kteří v reakci na odhalení novinky poslali akcie firmy citelně dolů. Pokles asi o 21 dolarů a necelých 7 % za jediný den je i na volatilitu cenných papírů Tesly hodně a nejlépe to svědčí o tom, co si většinové publikum myslí: Je to šílenost, která si jistě najde své zákazníky, zaplní ale leda malou mezírku na trhu. Tohle se od pick-upu Tesly nečekalo, mělo jít spíše o vůz, který zaujme početné americké zákazníky tohoto typu aut. A to Cybertruck - přes veškeré své faktické přednosti - s designem kombinující DeLorean se zarážkou dveří nemá šanci svést.
O designu novinky bylo napsáno už mnohé, její obludnost ale nejlépe ukazuje video samotné Tesly. Ta jej postavila vedle blíže neupřesněné verze současného Porsche 911 (čekejme ale něco základního), aby předvedla dynamiku vrcholného provedení se třemi motory, které má zvládnout stovku za 2,9 sekundy. To nepochybně předvedla, současně ale ukázala, jak neforemná obluda to je.
Když se auto při startu postaví na zadní, vypadá vedle ladné 911 jako cihla potápějící se v bažinách, která nepadá jen na záď, ale i na levý bok. Svou asi 17krát větší velikostí brzy 911 zcela vymaže ze záběrů a přivlastní si jen pro sebe pohled na design připomínající práce dětí z mateřské školy. I kvalita zpracování vozu je zjevně mizerná a nakonec se nepovedla ani samotná prezentace tohoto videa - Musk při něm stojí na pódiu před rozbitými bočními skly, které měly původně odolat vrhu zřejmě kulečníkových koulí, ale neodolala.
Je to celkově absurdní a než nás osočíte z nepochopení originality Tesly, dovolíme si připomenou, že ani originální tohle auto moc není. Takto si automobiloví designéři představovali vozy budoucnosti v 70. letech minulého století a jeden z nich, věčně progresivní Curtis Brubaker, dokonce stvořil i pick-up, který má k Cybertrucku celkově blízko. Jen ani Brubakera nenapadlo udělat mu špičatou střechu, to je jeden z největších nesmyslů.
Pochopitelně je otázkou, co s tím vším udělá přerod vozu do produkční podoby, neboť věci jako absence zrcátek není v USA přípustná, řešení některých světel nebude přípustné, volant jak z KITTu není přípustný a problém může mít i samotný hranatý design v některých crash testech (minimálně Spojené státy ovšem legislativně nevyžadují jakoukoli ohleduplnost k chodcům - EU ano, ale tady se Cybertruck ani nemusí prodávat). Je tu tedy pořád ještě šance, že se dočkáme o trochu normálnějšího auta, pokud se tak ale nestane, zapíše se Tesla do historie jako stvořitel jedné z největších automobilových ohavností historie, ať už fakticky nabídne cokoli.









Na sprintující Cybertruck vedle elegantní 911 je teprve tristní pohled
A ne, není to zase tak originální auto, v 70. letech (scénu z filmu Total Recall zřejmě poznáte) si auta budoucnosti představovali velmi podobně. Elon Musk si je tak představuje nyní
Zdroje: Future Lab@Youtube, Jalopnik
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce včera 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem včera 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Jedna z největších silničních brutalit moderní historie aut je k mání dodnes nejetá, papírová spotřeba až 22 l „na sto” říká vše
před hodinouAudi dokonalo zmatení. Vedle A4 a A5 nabídne ještě model E5, ale pozor, bude to AUDI
před 2 hodinamiZavírání kapoty nechtěného elektrického Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak vůz poškodíte
před 4 hodinamiMaserati je na tom stále hůř. Šéf značky ve stínu bujících spekulací o konci značky nastínil, co bude dál
před 5 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva