Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnání s Porsche 911 teprve ukazuje obludnost nového pick-upu Tesly
23.11.2019 | Petr Miler
Ne snad, že by se z jiných úhlů jevil být střídmým, ale až když ho postavíte vedle elegantního auta nepřebujelých rozměrů, ukáže se, jaké neforemné monstrum to ve skutečnosti je.
Tesla včera odhalila svůj Cybertruck a bez přehánění šokovala svět. Nečekalo se nic všedního, z čeho ale Elon Musk nad ránem našeho času strhl plachtu, bylo ještě o několik úrovní bláznivější, než si mohl kdokoli rozumně představovat.
Komentovali jsme to tím, že auto vypadá jako vtip, po kterém měla následovat skutečná prezentace a osobně patřím mezi ty, kteří se této myšlenky tak úplně nezbavili. Pořád ve mně hoří plamínek naděje, že se Tesla vytáhne s oznámením, ve kterém řekne, že toto samozřejmě není předobraz produkčního modelu, ale pouhá snaha na sebe upozornit a skutečné auto bude vypadat tak a nebo onak.
Asi se to nestane, stejný pohled na věc ale očividně mají investoři firmy, kteří v reakci na odhalení novinky poslali akcie firmy citelně dolů. Pokles asi o 21 dolarů a necelých 7 % za jediný den je i na volatilitu cenných papírů Tesly hodně a nejlépe to svědčí o tom, co si většinové publikum myslí: Je to šílenost, která si jistě najde své zákazníky, zaplní ale leda malou mezírku na trhu. Tohle se od pick-upu Tesly nečekalo, mělo jít spíše o vůz, který zaujme početné americké zákazníky tohoto typu aut. A to Cybertruck - přes veškeré své faktické přednosti - s designem kombinující DeLorean se zarážkou dveří nemá šanci svést.
O designu novinky bylo napsáno už mnohé, její obludnost ale nejlépe ukazuje video samotné Tesly. Ta jej postavila vedle blíže neupřesněné verze současného Porsche 911 (čekejme ale něco základního), aby předvedla dynamiku vrcholného provedení se třemi motory, které má zvládnout stovku za 2,9 sekundy. To nepochybně předvedla, současně ale ukázala, jak neforemná obluda to je.
Když se auto při startu postaví na zadní, vypadá vedle ladné 911 jako cihla potápějící se v bažinách, která nepadá jen na záď, ale i na levý bok. Svou asi 17krát větší velikostí brzy 911 zcela vymaže ze záběrů a přivlastní si jen pro sebe pohled na design připomínající práce dětí z mateřské školy. I kvalita zpracování vozu je zjevně mizerná a nakonec se nepovedla ani samotná prezentace tohoto videa - Musk při něm stojí na pódiu před rozbitými bočními skly, které měly původně odolat vrhu zřejmě kulečníkových koulí, ale neodolala.
Je to celkově absurdní a než nás osočíte z nepochopení originality Tesly, dovolíme si připomenou, že ani originální tohle auto moc není. Takto si automobiloví designéři představovali vozy budoucnosti v 70. letech minulého století a jeden z nich, věčně progresivní Curtis Brubaker, dokonce stvořil i pick-up, který má k Cybertrucku celkově blízko. Jen ani Brubakera nenapadlo udělat mu špičatou střechu, to je jeden z největších nesmyslů.
Pochopitelně je otázkou, co s tím vším udělá přerod vozu do produkční podoby, neboť věci jako absence zrcátek není v USA přípustná, řešení některých světel nebude přípustné, volant jak z KITTu není přípustný a problém může mít i samotný hranatý design v některých crash testech (minimálně Spojené státy ovšem legislativně nevyžadují jakoukoli ohleduplnost k chodcům - EU ano, ale tady se Cybertruck ani nemusí prodávat). Je tu tedy pořád ještě šance, že se dočkáme o trochu normálnějšího auta, pokud se tak ale nestane, zapíše se Tesla do historie jako stvořitel jedné z největších automobilových ohavností historie, ať už fakticky nabídne cokoli.
Na sprintující Cybertruck vedle elegantní 911 je teprve tristní pohled
A ne, není to zase tak originální auto, v 70. letech (scénu z filmu Total Recall zřejmě poznáte) si auta budoucnosti představovali velmi podobně. Elon Musk si je tak představuje nyní
Zdroje: Future Lab@Youtube, Jalopnik
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis