Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Srovnání nejrychlejších dostupných kompaktů: nový Civic Type-R proti všem
20.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová Honda Civic Type-R odhalila kompletní data o technice i svou cenu, a to volá po srovnání. Jak si stojí proti Focusu RS, Golfu R a WRX STI?
Hondou Civic Type-R jsme se v poslední době zabývali několikrát - přiblížili jsme vám veškerá technická data, popsali záplavu otvorů na přídi a také se podívali na výsledku měření výkonu na motorové brzdě. Nyní můžeme přidat i základní cenu vozu v České republice - bude činit hezky baťovských 999 900 Kč.
S touto cenovkou zůstává nový Type-R ještě relativně dostupný, zároveň se ale dostává na úroveň těch nejlepších „neprémiových” konkurentů. I když tedy vynecháme citelně dražší Audi RS3, BMW M140i a Mercedes-AMG A45, nečekají ho na semaforech, okreskách ani okruzích žádná ořezávátka. Civic má podobný výkon i cenovku jako Volkswagen Golf R, Ford Focus RS a Subaru WRX STI. Za zhruba milion korun tedy můžete v těchto čtyřech případech dostat opravdu hodně auta. Které z nich je ale na papíře nejlepší?
Pro nalezení co možná nejpřesnější odpovědi jsme sestavili tři tabulky, ve kterých si můžete tahle čtyři auta snadno a rychle porovnat. Ve všech případech máme před sebou katalogová čísla, neověřená třetí stranou, což může pro někoho být mínus. Ale jsou to srovnatelná oficiální data, která si dále probereme ve třech oddílech.
Motory, výkony a dynamické parametry
Všechna čtyři porovnávaná auta mají čtyřválcové motory před přední nápravou. Golf a Civic sázejí na řadové dvoulitry, Focus má objem 2,3 litru a Subaru má boxer o objemu 2,5 litru. Všechna také dostanete se šestistupňovým manuálem. Jen Civic ale má poháněnou pouze přední nápravu, takže je také na stovku nejpomalejší. Naopak v maximálce je ze všech nejlepší.
Hmotnosti a rozměry
Naopak na váze vyhraje Civic - je o 63 kg lehčí než manuální Golf R a o plných 80 kg než WRX STI. Absence pohonu zadní nápravy je tu znát, stejně jako u rozložení hmotnosti, kde ale Civic nejlepší není - 61,8 % jeho hmotnosti sedí na předních kolech. Má také nejdelší rozvor - jestli je to dobře nebo špatně, posuďte sami, záleží jestli chcete stabilitu ve vyšších rychlostech anebo mrštnost v zatáčkách. Naopak největší rozchod kol může být stabilitě v zatáčkách ku prospěchu.
Také dvacetipalcové pneumatiky jsou u Civicu největší z této čtveřice - pohledem na fotky si člověk říká, jestli to není až moc. Samozřejmě to znamená nižší komfort jízdy než třeba na 18" nebo 19" kolech a 30% profil je zejména na českých silnicích opravdu odvážný. A pochopitelně budou pneumatiky na Civic Type-R v rámci této čtveřice nejdražší. S docela velkým náskokem, jak zjistíme dále.
Spotřeby a ceny
Chtělo by se napsat, že katalogová spotřeba nebude u aut tohoto ražení nikoho příliš trápit, ale pokud si budete chtít jedno z těchto aut koupit jako jediný vůz, spotřebu obecně zohlednit musíte. Na otázku, jestli budou čísla z katalogů odpovídat realitě, je pořád stejná odpověď, ovšem přesnější čísla nemáme.
Velmi zajímavé jsou ovšem hodnoty koeficientu odporu vzduchu. Něco nad třemi desetinami člověk u moderního kompaktu čeká, ovšem 0,26 u Civicu je opravdu vynikající hodnota - zejména na to, jak členitě vypadá. Ve skutečnosti jeho aerodynamické doplňky opravdu fungují, jak číslo 0,26 dokládá. Porsche 911 Turbo má údajně hodnotu 0,31.
Srovnání ceníkových cen a výkonů ukáže, že Civic Type-R v ČR nenabídne jednoho koně nejlevněji - toto prvenství patří Focusu RS, a to s docela slušným náskokem. Je v této čtveřici nejvýkonnější a zároveň nejlevnější, takže se to dalo čekat. Civic je nicméně na druhém místě, takže zas tak špatně nedopadl. Pro zajímavost dodáváme i ceny v USA, kde překvapivě panují docela jiné poměry - Focus je tam naopak nejdražší. Že i tak stojí méně než u nás, zase tak nepřekvapí...
Kompletní fotosada Hondy Civic Type-R 2017
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 52 minutami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis