Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker zůstane u sporťáků s V8, V12 a manuály. I teď chtějí zákazníci hlavně to
13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model C8 Preliator si 86 procent lidí objednalo s ručně řazenou převodovkou. Ta se dle šéfa firmy Victora Mullera vrací do módy, zvláště v USA.
Znovuzrození Spykeru bylo jednou z velkých událostí loňského roku. Letos pak nizozemská značka, aktuálně usídlená ve Velké Británii, představila dokonce i nový model C8 Preliator. Ten se sice od předchozí produkce designově i mechanicky příliš nevzdálil, nicméně na opětovný rozjezd bylo kupé více než podařeným dílkem. Zvláště když jsme v jeho útrobách nenašli spekulované elektrické ústrojí, ale starý dobrý 4,2litrový benzinový osmiválec.
Šéf značky Victor Muller nyní uvedl, že spalovacím jednotkám zůstane automobilka u sportovních vozů věrna i ve vzdálené budoucnosti, navzdory nemalému tlaku vlád po celém světě. Dle něj totiž „elektrické jednotky nejsou při jízdě příliš vzrušující. Pokud sporťákům či supersportům seberete V8 nebo V12, pak se budou prodávat velmi špatně. U elektromobilů nejsme schopni replikovat ten pocit, když ve voze s manuálem vypnete ESP.“
Poslední slova o ručně řazené převodovce jsou přitom nadmíru důležitá, neboť kromě spalovacích motorů hodlá být Spyker věrný i těmto skříním. Muller naznačuje, že manuály se vrací do módy, neboť 86 procent lidí, kteří si objednali nový model C8 Preliator (jde o 43 zákazníků z padesáti), sáhlo právě po této převodovce. „Ukazuje se tak, že je nemožné předvídat, jakým směrem se trh vydá.“
Dále Muller dodává, že polovina kupců pochází ze Spojených států, kde je manuál módní záležitostí. Ve srovnání s ostatními trhy totiž v USA jen málokdo umí ovládat řadicí páku. Ta je proto více „cool“. Nicméně dle šéfa Spykeru veškerá tato slova platí jen v případě, jsou-li vyřčena na adresu sporťáků. U SUV, jež chce firma představit ještě letos, platí jiná pravidla.
„Pokud řídím SUV, nevadí mi tichý motor. Elektrická jednotka je tedy v tomto případě snáze prodejná,“ dodává Muller, s jehož slovy se můžeme prakticky do puntíku ztotožnit. Jsme přitom zvědavi, zda u nich rovněž setrvá nebo jestli dojde časem k přehodnocení názoru. O tom ale nejspíše rozhodne trh.












Spyker C8 Preliator žádají zákazníci hlavně s manuální převodovkou, která se dle šéfa firmy vrací znovu do módy, zvláště ve Státech
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan