Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zatímco včerejší snímek nevypovídal o zrovna nejlepší kvalitě znovuzrozené značky, dnes se dostavil jiný dojem. Přesto jsme z Preliatoru rozpačití.
O znovuzrození „nizozemšťana“ jménem Spyker jsme se zmiňovali již mnohokrát, naposledy konkrétně včera, kdy se ze Ženevy vyhrnula smršť novinek. Hovořili jsme o evoluci již mnohokrát viděného, o kusu s pochybnou kvalitou, pomalu o bojovníkovi s předem prohranou bitvou, ovšem stejně jsme ve skrytu duše přesto doufali, že realita bude jiná. Částečně tedy rozhodně je.
Prohlásit to lze po zveřejnění první salvy oficiálních fotek, která poukazuje na detailový fetišismus. Model C8 Preliator jakožto nástupce C8 Aileron přináší karoserii na hliníkovém prostorovém rámu plnou dramatických a rozhodně ne okoukaných tvarů s jistě výtečnou aerodynamickou účinností, kterou ve smyslu vyššího přítlaku podporují na prazích uchycená křidélka. Čistší proporce než u koncepční podoby B6 Venator, na níž byly k vidění například „žraločí“ žábry. Zádi dominují v nerezové oceli vyvedené, CNC stroji navržené svítilny z diod, které jsou k nalezení také na dalších místech. Fotografie ale prozradí o takových parádách více, zejména v interiéru je jich tak asi „na celý den pozorování“.
Pokročit tedy můžeme k motorovému prostoru, kde se nenachází žádná hybridní pohonná jednotka, nýbrž starší benzinový osmiválec z Audi RS6 (rok výroby 2002 až 2004). Výkonu 525 koní a točivého momentu vrcholícího hodnotou 600 Nm dosahuje C8 Preliator s pomocí dvojice turbodmychadel a na zadní kola přenáší parametry použitím manuálního šestikvaltu Getrag. Automatická převodovka se stejným počtem rychlostních stupňů bude potenciálním zákazníkům k dispozici za příplatek.
Jestliže se budeme bavit o dynamice, řeč přijde na typické zrychlování na stokilometrovou rychlost, která zabírá 3,7 sekundy, pročež maximum leží malinký kousek za hranicí 320 km/h. O deceleraci se stará brzdová soustava AP Racing se čtyřmi pístky viditelná skrze zhuštěná 19palcová kola. Za příplatek pak může být nahrazena karbon-keramickým řešením.
Nezní to špatně, některé detaily ale trochu nechápeme. Jak zjistili kolegové z holandského Autoblogu, Spyker svoje dílo ukazuje na pneumatikách z roku 2009, což naznačuje, že výstavní auto není staré jen morálně, ale i fakticky. Své naznačuje i zakrytý VIN-kód či certifikace spotřeba z roku 2008. To vše nás vrací k pochybnostem, zda nejde jen o naleštěný starý model - šéf firmy Victor Muller to nechtěl komentovat.
Muller se ale nechal slyšet, že automobilka má v plánu postavit pouze 50 jednotek. My dodáme, že jde o ambiciózní cíl u auta se základní cenou 324 900 Euro (cca 8,78 milionu Kč) u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, respektive 330 990 Euro (8,94 milionu Kč) - to pokud půjdete do automatické skříně ZF 6HP26A také již podstatně staršího data výroby. Zákazníci si budou moci vybrat ze 16 barev karoserie, včetně šedé Satin Jet či ještě výjimečnější Spyker Squadron GT2 z fotografií.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.














C8 Preliator živě v Ženevě, pneumatiky na autě jsou opravdu 7 let staré
Krásné detaily skoro až svádějí k zamyšlení, zda není Spyker C8 Preliator skutečně jen předraženou navoňenou bídou s technikou nejrůznějších starších modelů jiných značek
Zdroje: Spyker, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Audi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 3 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 4 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 6 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 7 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie