Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zatímco včerejší snímek nevypovídal o zrovna nejlepší kvalitě znovuzrozené značky, dnes se dostavil jiný dojem. Přesto jsme z Preliatoru rozpačití.
O znovuzrození „nizozemšťana“ jménem Spyker jsme se zmiňovali již mnohokrát, naposledy konkrétně včera, kdy se ze Ženevy vyhrnula smršť novinek. Hovořili jsme o evoluci již mnohokrát viděného, o kusu s pochybnou kvalitou, pomalu o bojovníkovi s předem prohranou bitvou, ovšem stejně jsme ve skrytu duše přesto doufali, že realita bude jiná. Částečně tedy rozhodně je.
Prohlásit to lze po zveřejnění první salvy oficiálních fotek, která poukazuje na detailový fetišismus. Model C8 Preliator jakožto nástupce C8 Aileron přináší karoserii na hliníkovém prostorovém rámu plnou dramatických a rozhodně ne okoukaných tvarů s jistě výtečnou aerodynamickou účinností, kterou ve smyslu vyššího přítlaku podporují na prazích uchycená křidélka. Čistší proporce než u koncepční podoby B6 Venator, na níž byly k vidění například „žraločí“ žábry. Zádi dominují v nerezové oceli vyvedené, CNC stroji navržené svítilny z diod, které jsou k nalezení také na dalších místech. Fotografie ale prozradí o takových parádách více, zejména v interiéru je jich tak asi „na celý den pozorování“.
Pokročit tedy můžeme k motorovému prostoru, kde se nenachází žádná hybridní pohonná jednotka, nýbrž starší benzinový osmiválec z Audi RS6 (rok výroby 2002 až 2004). Výkonu 525 koní a točivého momentu vrcholícího hodnotou 600 Nm dosahuje C8 Preliator s pomocí dvojice turbodmychadel a na zadní kola přenáší parametry použitím manuálního šestikvaltu Getrag. Automatická převodovka se stejným počtem rychlostních stupňů bude potenciálním zákazníkům k dispozici za příplatek.
Jestliže se budeme bavit o dynamice, řeč přijde na typické zrychlování na stokilometrovou rychlost, která zabírá 3,7 sekundy, pročež maximum leží malinký kousek za hranicí 320 km/h. O deceleraci se stará brzdová soustava AP Racing se čtyřmi pístky viditelná skrze zhuštěná 19palcová kola. Za příplatek pak může být nahrazena karbon-keramickým řešením.
Nezní to špatně, některé detaily ale trochu nechápeme. Jak zjistili kolegové z holandského Autoblogu, Spyker svoje dílo ukazuje na pneumatikách z roku 2009, což naznačuje, že výstavní auto není staré jen morálně, ale i fakticky. Své naznačuje i zakrytý VIN-kód či certifikace spotřeba z roku 2008. To vše nás vrací k pochybnostem, zda nejde jen o naleštěný starý model - šéf firmy Victor Muller to nechtěl komentovat.
Muller se ale nechal slyšet, že automobilka má v plánu postavit pouze 50 jednotek. My dodáme, že jde o ambiciózní cíl u auta se základní cenou 324 900 Euro (cca 8,78 milionu Kč) u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, respektive 330 990 Euro (8,94 milionu Kč) - to pokud půjdete do automatické skříně ZF 6HP26A také již podstatně staršího data výroby. Zákazníci si budou moci vybrat ze 16 barev karoserie, včetně šedé Satin Jet či ještě výjimečnější Spyker Squadron GT2 z fotografií.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
C8 Preliator živě v Ženevě, pneumatiky na autě jsou opravdu 7 let staré
Krásné detaily skoro až svádějí k zamyšlení, zda není Spyker C8 Preliator skutečně jen předraženou navoňenou bídou s technikou nejrůznějších starších modelů jiných značek
Zdroje: Spyker, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 40 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 2 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva