Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker C8 Preliator odhalen, detailový fetišista s 4,2 V8 bi-turbo je asi trochu levá
1.3.2016 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Zatímco včerejší snímek nevypovídal o zrovna nejlepší kvalitě znovuzrozené značky, dnes se dostavil jiný dojem. Přesto jsme z Preliatoru rozpačití.
O znovuzrození „nizozemšťana“ jménem Spyker jsme se zmiňovali již mnohokrát, naposledy konkrétně včera, kdy se ze Ženevy vyhrnula smršť novinek. Hovořili jsme o evoluci již mnohokrát viděného, o kusu s pochybnou kvalitou, pomalu o bojovníkovi s předem prohranou bitvou, ovšem stejně jsme ve skrytu duše přesto doufali, že realita bude jiná. Částečně tedy rozhodně je.
Prohlásit to lze po zveřejnění první salvy oficiálních fotek, která poukazuje na detailový fetišismus. Model C8 Preliator jakožto nástupce C8 Aileron přináší karoserii na hliníkovém prostorovém rámu plnou dramatických a rozhodně ne okoukaných tvarů s jistě výtečnou aerodynamickou účinností, kterou ve smyslu vyššího přítlaku podporují na prazích uchycená křidélka. Čistší proporce než u koncepční podoby B6 Venator, na níž byly k vidění například „žraločí“ žábry. Zádi dominují v nerezové oceli vyvedené, CNC stroji navržené svítilny z diod, které jsou k nalezení také na dalších místech. Fotografie ale prozradí o takových parádách více, zejména v interiéru je jich tak asi „na celý den pozorování“.
Pokročit tedy můžeme k motorovému prostoru, kde se nenachází žádná hybridní pohonná jednotka, nýbrž starší benzinový osmiválec z Audi RS6 (rok výroby 2002 až 2004). Výkonu 525 koní a točivého momentu vrcholícího hodnotou 600 Nm dosahuje C8 Preliator s pomocí dvojice turbodmychadel a na zadní kola přenáší parametry použitím manuálního šestikvaltu Getrag. Automatická převodovka se stejným počtem rychlostních stupňů bude potenciálním zákazníkům k dispozici za příplatek.
Jestliže se budeme bavit o dynamice, řeč přijde na typické zrychlování na stokilometrovou rychlost, která zabírá 3,7 sekundy, pročež maximum leží malinký kousek za hranicí 320 km/h. O deceleraci se stará brzdová soustava AP Racing se čtyřmi pístky viditelná skrze zhuštěná 19palcová kola. Za příplatek pak může být nahrazena karbon-keramickým řešením.
Nezní to špatně, některé detaily ale trochu nechápeme. Jak zjistili kolegové z holandského Autoblogu, Spyker svoje dílo ukazuje na pneumatikách z roku 2009, což naznačuje, že výstavní auto není staré jen morálně, ale i fakticky. Své naznačuje i zakrytý VIN-kód či certifikace spotřeba z roku 2008. To vše nás vrací k pochybnostem, zda nejde jen o naleštěný starý model - šéf firmy Victor Muller to nechtěl komentovat.
Muller se ale nechal slyšet, že automobilka má v plánu postavit pouze 50 jednotek. My dodáme, že jde o ambiciózní cíl u auta se základní cenou 324 900 Euro (cca 8,78 milionu Kč) u modelu s manuální šestistupňovou převodovkou Getrag, respektive 330 990 Euro (8,94 milionu Kč) - to pokud půjdete do automatické skříně ZF 6HP26A také již podstatně staršího data výroby. Zákazníci si budou moci vybrat ze 16 barev karoserie, včetně šedé Satin Jet či ještě výjimečnější Spyker Squadron GT2 z fotografií.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
C8 Preliator živě v Ženevě, pneumatiky na autě jsou opravdu 7 let staré
Krásné detaily skoro až svádějí k zamyšlení, zda není Spyker C8 Preliator skutečně jen předraženou navoňenou bídou s technikou nejrůznějších starších modelů jiných značek
Zdroje: Spyker, Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 2 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 5 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva