Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spyker B6 Venator Spyder: skalpovaný Lovec odhalen, do prodeje zamíří rychle
17.8.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spyker splnil slíbené a v Pebble Beach představil střechy zbavený koncept B6 Venator. Zájem o něj je prý velký a jeho brzký prodej tak jistý.
Holandský podnikatel Victor Muller proslul hlavně svým neúspěšným pokusem o vzkříšení koncernem General Motors zavržené automobilky Saab. Co bude dál se Saabem, o tom se rozhoduje právě nyní, Muller má ale ve své budoucnost jasno. I když si o něm pro jeho velké oči (přece jen, převzít prakticky bez jakéhokoli jiného než bankovního zázemí docela velkou automobilku je docela sebevědomé...) můžete myslet cokoli, jednu, pro každého příznivce rychlých kol pozitivní vlastnost, mu upřít nelze - auta miluje a ani pro neúspěšné švédské anabázi se jich vzdát nehodlá.
Vrátil se tak do čela své malé automobilky jménem Spyker v níž aktuálně spřádá plány pro budoucnost. Nejsou to ale jen vize - už na letošním autosalonu v Ženevě Holanďané ukázali zcela nový koncept B6 Venator a i když se zdálo, že to je jen další z řady malosériových luxusních či sportovních aut, jejichž výrobci v poslední době spíše zacházejí na úbytě, Muller a spol. hovoří jinak. „Reakce na B6 kupé v Ženevě byla tak ohromně pozitivní, že jsme se rozhodli zrychlit i náš plán na představení otevřené verze Spyder,” řekl obchodní šéf Spykeru John Walton a nemluvil do prázdna. Tato slova totiž pronesl před pár hodinami při odhalení provedení Sypderu v kalifornském Pebble Beach.
Jak už asi tušíte, pojetí této novinky není nikterak zvlášť překvapivé - je to prostě B6 Venator zbavený střechy. Je ale třeba dodat, že ne každá transformace kupé v roadster proběhne tak, aby si výsledek zachoval svou původní eleganci a troufneme si tvrdit, že v tomto případě se to povedlo. Střecha je pochopitelně plátěná a skrývá se pod nově pojatým vrchem koncových partií, které kombi, který krom očekávatelných materiálů (kov, plasty...) sází i na kožené čalounění aerodynamických prvků navazujících na opěrky hlavy. Jak bude vůz vypadat s „nasazeným tupé”, to zatím nevíme.
Mechanismus střechy bude pochopitelně poháněn elektricky, čímž už se tak nějak dostáváme k technickým záležitostem. Jde o koncept, a tak detaily nejsou věcí veřejnou, výrobce ale tvrdí, že vůz si navzdory přijetí jistě složitější konstrukce střechy ponechá pohotovostní hmotnost pod 1 400 kilogramů. A to je jistě pozitivní. Pracovat s touto „živou váhou” bude nadále uprostřed uložený vidlicový šestiválec, který pošle na zadní kola až 380 koní výkonu, pouze přes automatickou převodovku. A to je pro změnu jistě negativní.
Další známé detaily jsou spíše vizuálního rázu a nejlépe vás jimi provede přiložená galerie, my už jen dodáme, že tento koncept je jedním z těch předprodukčních. Sám Victor Müller potvrdil, že výroba vozu ve verzi kupé i roadster je hotovou věcí a do prodeje se dostanou již v roce 2014, tedy v horizontu měsíců. K mání má být B6 všude od Asie až po Ameriku a to za ceny začínající někde pod úrovní 2,9 milionu Kč. Bude pro vás taková nabídka zajímavá?




















Spyker B6 Venator Spyder ukázal vcelku očekávané přednosti, samozřejmostí ale pochopitelně nejsou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva