Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Špičkový nový Golf bude fantastické auto, říká technik VW, 400 koní ale nenabídne
12.3.2019 | Petr Prokopec
Není překvapením, že technický guru Volkswagenu pěje na své nejnovější dílo chválu, trochu překvapivá je ale argumentace, s jakou se brání uvedení extrémní verze R400.
Osmá generace Volkswagenu Golf je prakticky za rohem, ještě letos se dočkáme jejího odhalení i zahájení výroby. Zpočátku se bude jeho nabídka točit okolo základních verzí, je ale možné, že na startu bude se standardními modely stát i GTI. Na vrcholné „eRko“ si ovšem počkáme minimálně rok, spíše však ještě déle. Odměnou za vaši trpělivost ale nebude výkon spojovaný donedávna s vyšší sportovní ligou. Němci hodlají setrvat u přibližně 300koňového stáda, jako tomu bylo doposud.
„Udělali jsme průzkum, a naši zákazníci jej nechtějí,“ uvedl v reakci na otázku realizace konceptu R400 Jost Capito, technický guru Volkswagenu a šéf divize sportovních vozů značky. Dle něj klientela chce zhruba 300 koní a cenu pod 50 tisíc Eur (cca 1,28 milionu korun). „Pokud bychom se ale dostali na 400 koní, přijdeme o polovinu zákazníků a navýšíme náklady na provoz.“ Stávající Golf R s 300 koňmi stojí na domácím trhu 44 405 Eur (1,14 mil. Kč), tužbám zákazníků tedy prý plně vyhovuje.
Capitova slova jsou poměrně překvapivá, smysl by totiž dávala pouze za předpokladu, že by Volkswagen nabízel pouze GTI a R400. Kdyby však německá automobilka vyrukovala zároveň s verzí R s 300 koňmi, o zákazníky by rozhodně nepřišla. Naopak by získala další, i když je samozřejmě otázkou, kolik by jich bylo a zda by svými penězi vyvážili náklady na vývoj. Ač by vrcholná verze měla mnohé společné s „eRkem“, 100 koní navrch by si vyžádalo další testy.
Tím si ale VW nehodlá komplikovat život, vrcholem nabídky tedy zůstane Golf R osazený čistě benzinovým ústrojím. Kvůli obavám z vysokých nákladů byl vyloučen i příchod elektromotoru. „Nechceme, aby hybridy šplhaly do závratných výšin. Hybridy musí být dostupné, musí mít logické zdůvodnění. Nejde jen o výkon. GTE je alternativou vůči GTI, a tak to i zůstane. Králem po stránce výkonů zůstane Golf R,“ dodal prodejní šéf Jürgen Stackmann.
VW Group tedy v jednom z ojedinělých případů přistoupí k zavedení výkonového stropu. Samotná nabídka sportovních derivátů se ale má rozšiřovat, i když Polo R mezi nimi nebude. Supermini je totiž postaveno na platformě MQB A0, jež neumožňuje zástavbu pohonu všech kol. Tento prvek je dnes pro nejostřejší modely povinností. Tiguan R nebo Arteon R by jej pak sice k dispozici mít mohli, zda ale dorazí, zatím nebylo potvrzeno.
Stejně jako byl nedávno Seat Leon Cupra převálcován svým sourozencem s vyšší stavbou karoserie, tedy SUV Cupra Ateca, tak i stávající Golf R již není absolutním vrcholem v nabídce Volkswagenu. Tuto roli převzal nový T-Roc R, který se se 300 koňmi pod kapotou ukázal na aktuálně probíhajícím autosalonu v Ženevě. „Věřím, že tento vůz jezdí lépe než Golf R. Samozřejmě že má vyšší těžiště, ale podle mě jde o jediný rozdíl,“ uvedl Capito.
„Změnili jsme tuhost na přídi vozu, změnili jsme úchyty motoru i převodovky a učinili jsme je tužšími. Základem byl Golf R, ale my jsme všechno modifikovali,“ dodal dále Capito s tím, že veškeré znalosti, které automobilka aplikovala na nové ostré SUV, získala právě při práci na hatchbacku. Nyní se přitom tento kruh de facto uzavře, neboť SUV bude pro změnu inspirací pro nové „eRko“, které pochopitelně znovu stane na vrcholu potravinového řetězce. Škoda jen, že u toho nebude i varianta R400...









Koncepční Volkswagen Golf R400 se ukázal již před čtyřmi lety, do jeho příchodu však zasáhla kauza Dieselgate. A nyní bylo potvrzeno, že realitou se nestane zřejmě nikdy
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V pátek v Kataru na čele Morbidelli včera 21:29
- Nejlepší čas pro Gonzalese, 20. Salač včera 20:48
- Nejrychlejším byl lídr šampionátu Rueda včera 20:29
- Vítězem Superpole SSP v Assenu Can Öncü, 22. Vostatek včera 16:40
- Mezi Superbike zatím vévodí Bulega s Ducati včera 16:09
Nejnovější články
Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
před hodinouMercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
před 2 hodinamiAmerické přístavy jsou přeplněné neprodanými novými vozy, s tisícovkami aut si nikdo neví rady
před 3 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
včeraNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
včera
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.12. 05:49 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 21:38 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 04.11. 17:09 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon