Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spekulace nepřeháněly, první BMW dostalo příď jako z jiné galaxie. A další modely budou následovat
13.4.2022 | Petr Prokopec
Dosud bylo možné doufat, že jde o žert, který s realitou nebude mít nic společného, teď už to možné není. Nová BMW budou znovu otáčet hlavy a v pozitivním slova smyslu to nejspíše znovu nebude.
Nejspíše nemusíme důrazněji připomínat, že v posledních letech většina lidí propadla autům se zvýšeným podvozkem a s vyšší stavbou karoserie. Pro výrobce díky tomu segment SUV představuje zlatou žílu, neboť se stává jen výjimečně, že netrefí vkus publika. Spíše si naopak mohou dovolit nabídnout i ne až tak přesvědčivá auta za relativně vysoké ceny a těšit se na nemalé zisky. A čím větší a luxusnější takové auto je, tím více to platí.
To nás dostává k BMW X7, o němž mnichovská automobilka začala poprvé nahlas uvažovat již před nějakými deseti lety. Jeho příchod pak potvrdila v roce 2014, ovšem zákazníci museli čekat další čtyři léta, než si mohli novinku prohlédnout a objednat. BMW ji vpředu ozdobilo výraznými čelními ledvinkami, za které schytalo nemalou kritiku. Ovšem hlavně z řad novinářů, zákazníci jako většinou mávli rukou. Zvláště pak ti američtí, kteří si již koupili přes 70 tisíc exemplářů. Za tímto počtem přitom Evropa s 15 tisíci registracemi zaostává.
Momentálně se X7 dočkala faceliftu, který výtky spojené s předkem posune na novou úroveň. Na jedné straně přitom lze uznat, že přepracované partie jsou opravdu výrazné a budí pozornost. Na straně druhé ale musíme dodat, že se tak neděje ve zrovna pozitivním duchu - auto vypadá jako z jiné planety. Spíše než konzervativní Evropany tak X7 znovu nadchne hlavně americké publikum, stejně jako by z něj mohli být poblázněni Asiaté. A jelikož BMW právě na tuto klientelu cílí především, možná se tak dostáváme k původnímu zadání designérů, kteří podobnou příď nadělí i dalším modelům, nejprve řadám 7 a i7.
Mnichovské SUV se ale jako první dočkalo dvojitých čelních světlometů, kdy horní řada je určena pro denní svícení. Klasické světlomety pak najdeme v „díře“ pod nimi, přičemž automobilka se je záměrně snažila udělat neviditelnými - spatřit by je tak měli jen v protisměru jedoucí motoristé, a to navíc v noci. Oslnění se nicméně bát nemusí, o to se mimo jiné postará diodová technologie. Ta byla použita i vzadu, kde se taktéž objevují nové lampy. Propojeny jsou pak chromovou lištou, kterou u faceliftovaného provedení kryje skleněná vrstva.
Veškeré další venkovní změny jsou již nepodstatné, více se ale BMW vyřádilo uvnitř. Pryč je tedy kombinace tradičního přístrojového štítu a separovaného středového displeje, místo toho dorazil jednolitý rozměrný panel, do kterého je zasazen 12,3palcový virtuální kokpit a 14,9palcová obrazovka multimediálního systému iDrive 8. Ta je přitom mírně nakloněna k řidiči, nicméně informace na displeji může snadno sledovat i spolujezdec. BMW prý také vylepšilo hlasové ovládání, s nímž lze nově třeba i otevřít a zavřít okna.
K čistce došlo na středovém tunelu, kde již nenajdeme do ruky padnoucí volič automatu ZF, nýbrž stejný titěrný výlisek, jaký užívají třeba vozy koncernu VW Group. Kvůli tomu si třeba vyjíždění z úzkého prostoru či v zimě ze závěje opravdu „užijete“, taková je ale holt dnešní doba. Nelze však nic jiného, než se s tím smířit, neboť takovým směrem míří stále více automobilek.
Tím jsme se dostali k motorovému prostoru a dostupným variantám. Zpočátku bude výběr omezen na tři verze xDrive40i, xDrive40d a M60i xDrive, z nichž první užívá třílitrový šestiválec doplněný mild-hybridní technikou. Výkon přitom vyšplhal o 47 koní na 380, točivý moment pak o 70 Nm na 520 Nm. Krátkodobě však může být funkcí overboost zvýšen na 540 Nm, přičemž stovku v takové chvíli zdoláte za 5,6 sekundy, zatímco spotřeba se má pohybovat v rozmezí 9,2 a 10,5 litrů na sto kilometrů.
Se 48voltovým elektrickým okruhem počítá i dieselové provedení, přičemž třílitrový šestiválec produkuje 352 koní a 700 Nm, respektive 720 při zapojení overboostu. Spotřeba pak činí 7,6-8,7/100 km. U osmiválcového provedení M60i pak může vzrůst až na 13,3 litru, na druhou stranu však 4,4litrová jednotka naladěná na 530 koní a 750 Nm zvládá sprint na stovku za 4,5 sekundy. BMW nicméně ještě láká na Alpinu XB7, které dorazí vzápětí a u které byl výkon zvýšen z 621 na 639 koní.
Dodat již můžeme jen tolik, že M60i dostala do vínku aktivní stabilizátory a řízení zadní nápravy. Pro níže postavené modely však oba prvky lze pořídíte za příplatek, zatímco vzduchový podvozek je standardem napříč celým portfoliem. Šestiválcové verze mimo to v základu užívají 20palcová kola, nahradit je však lze jednadvacítkami. Výkon osmiválce je nicméně již přenášen na dvaadvacítky, které jsou spárované také s agresivnějším bodykitem.


















BMW X7 se dočkalo faceliftu, který pozměnil hlavně čelní partie. Zákazníci budou moci volit mezi šestiválcovými variantami... Foto: BMW
...a prozatím vrcholným provedením M60i, jenž dostalo do vínku 4,4litrový osmiválec a agresivnější bodykit. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před hodinouBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch