Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spása pro staromilce, BMW dál vyrábí díly pro auta, která zmizela z prodeje klidně před desítkami let
10.3.2024 | Petr Prokopec
Jednou z obav spojených s vlastnictvím staršího, tím spíš pak více či méně vzácného auta je, jak ho vůbec udržíte při životě, pokud se něco pokazí. V případě řady BMW s tím nebudete mít problém ani víc jak 50 let po konci jejich výroby.
Nabídka řady automobilek se začíná vzdalovat představám i možnostem řady zákazníků. V mnoha obchodních třídách tak dnes kupříkladu již neseženete diesel. A na hraně přežití dokonce visí i některé samotné segmenty, stejně jako se ohrožený druh stal z manuálních převodovek. Spíše už jen vzpomínat můžeme rovněž na atmosférické motory, interiéry bez dotykových displejů či auta, která skutečně řídíte vy a nesahá vám do toho plejáda asistenčních a bezpečnostních systémů. Vážně tedy není divu, že dle řady lidí líp už prostě bylo.
Mnozí výrobci naštěstí stále ještě chápou, že jednou z nejdůležitějších věcí v branži je věrnost. Pokud si totiž klienty patřičně zaháčkujete již na počátku, můžete dlouhodobě počítat s jejich loajalitou. A vlastně nikoli jen tou. Třeba klíčky od BMW M1 se mohou předávat z generace na generaci. Jediný vůz mnichovské značky s motorem uprostřed nicméně jen málokomu bude sloužit dennodenně. Pokud ale jeho majitel bude mít při každé projížďce úsměv od ucha k uchu, je zde velká šance, že si pořídí i jiné BMW.
Možná vás proto ani nepřekvapí, že se mnichovská automobilka dál věnuje výrobě komponentů pro auta, která z montážních linek naposledy sjela před několika dekádami. Zmíněné M1 je jedním z nich, přičemž majitelé si mohou objednat třeba dveřní panty. Záběr značky je ovšem mnohem širší, ať už jde o výčet dílů nebo modelů. Třeba pro BMW řady 02 z druhé půlky 60. let lze pořídit nové kliky dveří, sání, výfuk či tlačítko pro aktivaci varovných světel. Opomíjeny ale nejsou ani první generace řad 3, 5 či 7.
Mluvčí divize BMW Group Classic, která byla založena již v roce 1994 (i když tehdy ještě pod názvem BMW Group Mobile Tradition), uvedl, že řadu dílů pro letitá auta drží automobilka na skladě. Některé se ovšem vyrábí přímo na zakázku. A další pocházejí dokonce přímo z doby, kdy probíhala výroba samotných aut. Jak přitom Marc Thiesbürger upřesnil, vůbec nejžádanější jsou bez ohledu na model a věk olejové filtry a svíčky. Za drobné součástky motorů či podvozku je pak mnohdy nabízen majlant.
Důvodem je jejich dostupnost, většina dílů, jenž BMW nazývá reprodukované, se vyrábí v Evropě, což usnadňuje logistiku, redukuje náklady a minimalizuje emise spojené s dopravou. Na starém kontinentu se pak ostatně nachází i nejvíce obchodů a certifikovaných dílen, kde lze vše potřebné pořídit. A aby toho nebylo málo, přímo v Mnichově se je možné nechat stará auta renovovat za pomoci továrních techniků. Či ti případně mohou lidem poradit, jak zlepšit kondici veteránů svépomocí.
M1 se vyráběla v letech 1978 až 1981, kdy vzniklo jen 453 aut. Jejich majitelé nicméně i dnes mohou pořídit zcela nové náhradní díly. Foto: BMW
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 3 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejnovější články
- Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 50 minutami - Už i Opel zrušil plán přejít jen na elektromobily, rok 2028 byl ostatně od začátku naprostou utopií
před 2 hodinami - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 3 hodinami - Firma začala prodávat sadu, která vám udělá superdrahé SUV Ferrari z obyčejné Toyoty, může čekat dopis z Itálie
před 4 hodinami - VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva