Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spano GTA: španělský supersport zatopí Veyronu
6.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Spanělský malovýrobce GTA představil ve své rodné zemi nový supersport pojmenovaný Spano. Díky unikátní technologii výroby karoserie a použití nejmodernějších a hlavně co nejlehčích materiálů slibuje novinka výkony z oblasti ovládané Bugatti Veyron.
Samotný design karoserie má docela osobitý styl. Na relativně krátkou příď navazuje čelní sklo o velkém sklonu, které volně přechází do skleněné střechy, jejíž průhlednost lze nastavit. A na tu zase navazuje skleněný kryt motoru s odvětrávacími otvory. Z boku je jasné, že byť se dovnitř má pohodlně poskládat i řidič s výškou přes 2 m, dostat se do kabiny nebude lehké. Zajímavá je přítomnost dvou zavazadlových prostorů. Ten vepředu má objem 100 l, dozadu se vejde 200 l. Jistá praktičnost autu tedy nechybí.
Základem auta je šasi poskládané z dílů vyrobených z uhlíkových vláken, kevlaru a titanu. I ve zbytku vozu bylo široce použito stejných materiálů a výsledná hmotnost zůstala na výborných 1 350 kg.
Španělský supersport je poháněn uprostřed uloženým zážehovým desetiválcem (původem z pravděpodobně Dodge Viper) o objemu 8,3 litru s výkonem 780 koní a točivým momentem 920 N.m. (840 koní v připadě verze poháněné bioetanolem). Tyto výkony mu zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost přesahující 350 km/h. Motor bude spojen se sedmistupňovou sekvenční nebo ručně řazenou převodovkou.
Vůz dostal také patřičné obutí s litými koly o rozměru 19x10" na přední a 12x13" palců na zadní nápravě. Pneu mají rozměr 255/35 ZR19 a 330/35 ZR20. O bezpečné zastavení se postarají brzdy od firmy AP s karbonkeramickými disky a šestipístkovými třmeny. Jen pro zajímavost, přední kotouče mají průměr 380 mm.
Celkově bude vyrobeno pouze 99 exemplářů tohoto exotu a velmi bych se divil, kdyby se komukoliv z nás některý z nich někdy podařilo potkat tváří tvář.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie