Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Spalovací motory se budou prodávat ještě za 70 let, říká šéf automobilky, neskončí ani v Evropě
15.7.2023 | Petr Miler
Pokud by se svět měl vyvíjet podle not Bruselu, během dalších dvou až tří pětiletek by byl se spalovacími motory amen. Šéf Renaultu si to ale nemyslí, podle něj tu spalovací motory budou ještě dekády, ať se nám to líbí nebo ne.
Pokud se v životě řídíte jen podle tiskových zpráv vydávaných Evropskou komisí, patrně žijete v přesvědčení, že od roku 2035 bude prodej nových vozů se spalovacími motory v zemích EU u konce. Bude to tak ale v skutečnosti? Křišťálovou kouli nemá nikdo a my teprve ne, nejvyšší šéf Renaultu Jean-Dominique Senard má ale jasno: „Spalovací motory tu budou minimálně dalších 70 let, ať se nám to líbí nebo ne.”
Přesně to řekl v rozhovoru pro francouzský list La Tribune a pokračoval tak v prohlášeních zpochybňujících plány jím zastupované firmy. I když Renault chce nejpozději od roku 2030 v Evropě prodávat jako nové pouze elektrické vozy, Senard věří, že spalovací motor má před sebou ještě dlouhou budoucnost. „Udržujeme v nabídce také auta se spalovacími motory. Myslím, že spalovací motor bude po celém světě v prodeji ještě minimálně 70 let,” řekl.
Samozřejmě, klíčem jsou slova „po celém světě”, neboť svět není jen Evropa, jenže ani tady podle Senarda spalovací motory neskončí. Cestu k opětovnému úspěchu jim zametá výjimka pro syntetická paliva, která dle francouzského automobilového guru nebudou jen pro bohaté, jak někteří očekávají. Cena CO2 neutrálních paliv podle odhadů expertů firmy klesne na 1 až 1,50 eura za litr „možná za čtyři, pět nebo šest let”, praví Senard. To jim znovu otevře i kapoty obyčejných aut, řečeno s jistou alegorií.
Podle Sanarda je budoucnost pro spalovací motory na tzv. e-paliva nalajnovaná i proto, že před sebou nadále máme nespočet zatím neřešitelných výzev souvisejících s vynucovaným přechodem na elektrickou mobilitu. Sám zmiňuje dostupnost a původ drahých kovů potřebných pro baterie elektrických aut. A geopolitické napětí k tomu podle něj také řekne své. „Nejsem přesvědčen, že jsme vzali do úvahy možné geopolitické krize. Vlastně si myslím, že jsme je nevzali do úvahy vůbec,” řekl také Jean-Dominique Senard pro La Tribune. „Války budoucnosti jsou válkami o zdroje,” uzavírá poněkud chmurně.
Jak jsme mnohokrát řekli, chceme být optimisté, stále méně a méně nadšená vyjádření nejvyšších představitelů automobilek na toto téma ale naznačují, že přes předchozí optimismus sami přestávají věřit tomu, že (byť jen) Evropa na elektromobily prostě přepne a hotovo. Když už ani Renault nevěří tomu, že se to stane, kdo by měl?


Spalovací motory podle šéfa Renaultu nejsou ani trochu mrtvá větev vývoje, i kolem roku 2100 tu s námi mají být. Nemůžeme říci, že bychom jeho slovům měli jak odporovat. Foto: Renault
Zdroj: La Tribune
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Třetí generace někdejšího bestselleru Nissanu strádá i jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor
před 8 hodinamiNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
před 9 hodinamiTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
před 11 hodinamiAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva