Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Plošné slevy nestačí, Tesla ve snaze zbavit se skladových aut sahá po léta odmítaných praktikách
22.5.2023 | Petr Prokopec
Ceny nových Tesel už se dostaly opravdu nízko, což pozoruhodným způsobem ovlivňuje také trh ojetin. Pokud ale zůstaneme u nových vozů, pak je zjevné, že ani dosavadní plošné slevy k nakopnutí prodejů nestačí. A Tesla vedle reklam sahá i po specifických slevách.
Během prvního čtvrtletí letošního roku měla Tesla v USA na skladě auta pokrývající její 15denní prodeje v zemi. Když si uvědomíme, že ve Spojených státech je průměr branže více než dvojnásobný, tedy 35 dnů, měla by být automobilka v podstatě spokojená. Realitou je nicméně pravý opak. Elon Musk začal bít na poplach, neboť na skladové zásoby není zvyklý a rozhodně o ně nestojí. Že automobilka sáhla po masivních slevách ceníkových cen, jste nutně museli zaznamenat nejen u nás, k vyrovnání nabídky s poptávkou to ale zjevně nestačí.
Atraktivnější ceníkové ceny nepřitáhly dostatečný zájem, proto nedávno oznámil, že Tesla „zkusí trochu reklamy“. Automobilka nikdy dříve klasických reklamních kampaní nevyužívala, nebude to ovšem jediné „poprvé“, na které letos dochází a jediná praktika, kterou Musk dlouho odmítal. Ještě v roce 2019 tvrdil, že reklamu nenávidí a že peníze, které do ní konkurence vráží, Tesla využívá ke zlepšení svých produktů. A dříve i později se nechal slyšet, že automobilka bude své vozy prodávat všem za stejné ceníkové ceny a jejich snížení při prodeji jako u většiny jiných značek není možné. Ani to už neplatí.
Skladování aut je drahé v mnoha smyslech těch slov, a tak se Tesla svých zásoby zjevně snaží zbavit stůj co stůj. Proto po slovech reklamě přichází další dříve nemyslitelný krok, tedy dodatečné slevy oproti ceníkovým cenám. V USA tak nyní mohou zákazníci počítat s více než 1 300 dolarů (cca 28 500 Kč) slevy na skladové vozy Modelu 3. V případě starého kontinentu, který je zásobován berlínskou i šanghajskou Gigafactory, pak Tesla zavelela k ještě razantnějšímu postupu. V Číně vyrobený Model 3 tak může být levnější o 3 490 Eur (cca 82 700 Kč), v Berlíně vyrobený Model Y pak o 3 660 Eur (asi 86 800 Kč).
Musk již minulý týden na setkání s investory přiznal, že nadcházející měsíce budou pro značku těžké. Aby majitele držitele akcií alespoň trochu uklidnil, ohlásil příchod dvou novinek, jejichž souhrnný prodejní potenciál má představovat 5 milionů aut ročně. Tomu se ale stále hůře věří, neboť ani stávající, relativně dostupné Modely 3 a Y naráží na limity své prodejnosti. Přitom ceny jsou stále nižší, což mimochodem tlačí dolů i ceny ojetin.
Platí to i v Česku. V prodeji nyní vidíme třeba Model 3 z roku 2020 s pouhými 27 tisíci km na tachometru za cenu 702 tisíc korun bez DPH. Jde o 324koňový, 3 roky starý vůz s minimálním nájezdem, přesto stojí tak málo a nejde o žádnou výjimku, za 800 až 900 tisíc Kč z DPH je v nabídce celá řada sotva jetých trojek. Je to cena tak nízká, že stejně starý VW Golf GTI Clubsport s 300 koňmi nebo ještě spíše vrcholné R stojí podstatně víc. Přesto se nedá říci, že by se z Tesel stalo horké zboží. A i když slevy nových vozů prodeje jistě nakopávají, bude to dost na to, aby Tesle přihrály další statisíce a miliony kupců, o kterých hovoří?



Tesly lze dne pořídit opravdu relativně levně, platí to i o Modelu Y. Dění na trhu ojetin ale naznačuje, že spousta lidí tato auta nechce prakticky za žádnou cenu a cíle Elona Muska může být obtížné splnit. Foto: Tesla
Zdroj: Reuters
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 10 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před 11 hodinamiTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva