Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 | Petr Miler
Podle vedení automobilky jsou uzavírky továren v Německu nevyhnutelné, VW ale okolo této velmi horké kaše zatím dál jen tančí. Po zavření továrny v Bruselu opouští také fabriku v čínské provincii Sin-ťiang, pro tu ale aspoň má kupce.
Volkswagen se po letech cválání na svém oblíbeném, leč bohužel polomrtvém koni dokulhal až do bodu, kdy musí veřejně varovat před tím, že mu bez dramatických změn zbývá jeden, možná dva roky života. Mluví tak o zavírání továren v domácím Německu, masivním propouštění i snižování mezd (to vše současně) a nezdá se, že by přeháněl. Vedení označuje dokonce i uzavírky fabrik za „nevyhnutelné” a nic na nich prý nezmění ani plánované stávky.
V případě Německa ale VW Group pořád jen nejasně vyhrožuje, nic konkrétního ani neavizoval. Smyčka se nicméně utahuje, neboť nějakou chvíli už to má spočítané továrna Audi v Bruselu a nyní má VW o další fabriku míň. Jak informuje Nikkei, VW se rozhodl nadobro opustit svou továrnu v čínské provincii Sin-ťiang, i tyto výrobní kapacity jsou pro něj nadbytečné.
Potvrdila to sama automobilka s tím, že k opuštění tamních zařízení místa ji vedly „ekonomické důvody”. Na rozdíl od fabriky Audi v Bruselu ale toto místo nezůstane úplně prázdné, neboť pro něj Volkswagen našel kupce v podobě čínské státní firmy SMVIC, která převezme nejen veškeré provozní prostory továrny, ale i dvě testovací centra automobilky v regionu
V Sin-ťiangu Němci vyráběli auta ve spolupráci s domácím molochem SAIC, s ním ale chtějí na jiných místech v zemi podnikat dál. Volkswagen chce partnerství s čínskou společností dokonce rozšířit, a tak slíbil představit 18 nových společných modelů do roku 2030 a prodloužit vzájemnou kooperaci až do roku 2040. V tuto chvíli ale zůstává otázkou, jako perspektivu aktivity VW v Číně vůbec mají, dnes projevují výrazně sestupnou tendenci.
Tak či onak je zjevné, že VW vyklízí pozice a zdá se být skutečně jen otázkou času, než kosa narazí na zdi jedné z německých továren. Skoro se dá jen hádat, která přijde na řadu jako první. Váš tip?



Továren VW jednoznačně ubude, dvě už to mají spočítané. Pokud se přidá další trio přímo v Německu, jak se nyní traduje, jsme na pěti. Co bude následovat? Foto: Volkswagen
Zdroje: Nikkei, Reuters, Volkswagen]
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch