Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Smart Forspeed: elektrický speedster realitou
21.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Smart v Ženevě odhalí koncept elektřinou poháněného roadsteru na bázi modelu ForTwo. Do výroby se nechystá, pozornost si ale zaslouží.
Možná jste v průběhu loňského roku zaznamenali únik materiálů z evropského patentového úřadu, které zachycovaly otevřenou verzi Smartu ForTwo. S ohledem na tehdejší situaci značky, jež předtím zúžila své portfolio na jediný model, se ale zdálo být zvláštní, že by se opět vrhla do jeho rozšiřování skrze velmi specifické otevřené supermini. Nicméně cesty automobilových koncernů jsou někdy nevyzpytatelné a tehdy nikdo nevěděl, co má Mercedes se Smartem vlastně v úmyslu.
Včera se ale situace poněkud vyjasnila. Smart totiž odhalil koncept Forspeed, který svým pojetím plně odpovídá dříve uniknuvším nákresům. Vůz je přitom ryzím zhmotněním fantazie konstruktérů a druhým modelem značky se zcela jistě nestane. Co zajímavého chce tedy předvést?
Jednak je to specifický vzhled, který je poněkud futurističtější než u současného ForTwo a má naznačit pojetí jeho další generace. Navíc obsahuje několik zajímavých funkčních prvků. Odlišností si všimneme hlavně na přídi, která postrádá klasické světlomety, jenž jsou nahrazeny LED, upraven je též přední nárazník a „usměvavá” maska chladiče, které jsou vyplněny mřížkami ve tvaru včelích pláství. Zaujmou i minimalizovaná vnější zpětná zrcátka a integrace solárních panelů do omezeného množství skleněných panelů chránicích posádku před proudícím vzduchem.
Interiér Forspeedu je variací na současné provedení a má znázorňovat „minimalizovaný prémiový design”. Ze zajímavých částí si můžeme všimnout viditelných šroubů upevňujících výplně dveří, středove konzole a volantu nebo svérázných sedadel se čtyřbodovými pásy. Také materiály interiéru jsou své - lesklé plasty, kartáčovaný hliník a hnědé či zelené kožené prvky určitě nepřehlédnete. Nechybí ani pár technických vymožeností jako místo pro uložení mobilního telefonu na palubní desce před sedadlem spolujezdce.
Ale dost bylo řečí o vzhledu, ten ostatně můžete nastudovat z přiložených snímků, pojďme se nyní podívat na techniku vozu. Forspeed pohání vzadu umístěný elektromotor o výkonu 30 kW (40 koní), který čerpá energii z akumulátorů neznámé kapacity. Vzhledem k udávanému dojezdu 135 km na jedno nabití to ale přĺiš velká sada „baterek” nebude, ostatně ta by se do malého Smartu ani neměla jak vejít. Bez zajímavosti není, že motor zvládá i krátkodobé navýšení výkonu o 5 kW (7 koní) a celkové stádečko 47 koní zvládne vozu dodat rychlost nejvýše 120 km/h.
Smart rovnou popŕel, že by podobný vůz mohl vyrábět, s jeho prvky se ale máme setkat v budoucích novinkách značky. Netřeba dodávat, že novinka bude vystavena poprvé na březnovém autosalonu v Ženevě, neočekáváme však, že bychom se tam o ni dozvěděli zásadně více než již v dnešní době víme.
Smart Forspeed na nových oficiálních fotografiích
Pro úplnost dříve uniklé patentové snímky téhož
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 3 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 6 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis