Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Slevy na auta v Německu jsou nejvyšší v historii, Škody stojí i o polovinu méně
5.8.2020 | Petr Prokopec
Souhra několika faktorů najednou se postarala o to, že Němci si dnes mohou koupit nová auta s většími slevami než kdy dříve. V extrému překonávají i polovinu původních cen.
Na počátku dubna automobilový expert a šéf výzkumného centra CAR, profesor Ferdinand Dudenhöffer, uvedl, že díky koronaviru můžeme zakrátko očekávat slevy na nová auta ve výši až 50 procent. Nyní tu máme počátek srpna a byť se zmíněná prognóza zdála být trochu přitažená za vlasy, došla svého naplnění. Na německém trhu lze nyní skutečně pořídit nové vozy i za méně než polovinu oficiální ceny. Platí to zejména v případě elektromobilů, i slevy na konvenční auta jsou ale historicky rekordní - v průměru činí skoro čtvrtinu a v extrému dosahují o více než 40 %.
Jak se to mohlo stát? Prvním hybatelem razantní snížení poptávky, o kterém jsme psali několikrát. Němci z obav z ekonomické budoucnosti omezili své investice a prodeje nových vozů na západ od našich hranic klesaly i v červnu, tedy po uvolnění všech restrikcí, o desítky procent. Za tohoto stavu se pochopitelně dealeři snaží zbavit skladových aut skoro za každou cenu, nezřídka i se ztrátou a snížení cen pomohla také vláda. Dočasně snížila DPH spojenou s novými i ojetými vozy a přidala dotace na konvenční i elektrická auta. To všechno dohromady posílá ceny ke dnu.
Nejvíce je to znát na nabídce elektromobilů. Taková Škoda Citigo iV je běžně v Německu k mání nejméně za 24 990 Eur (cca 652 tisíc Kč), momentálně se ovšem její cena propadla až k 13 089 Eur (341 tisíc Kč). Máme tu tedy 50,6procentní slevu, která je již lákavou pozvánkou k prodejcům. Podobné pořádky platí také u Smartu či Renaultu, neboť elektrické ForTwo je levnější o 45,4 procenta a Zoe o 45,6 procenta.
Vzhledem k omezené dostupnosti těchto aut a obecnému nezájmu Němců o elektromobilitu ale ani tyto pobídky nevedou k tomu, že by zmíněné modely vládly prodejním žebříčkům. Když už někdo chce levné auto, namísto zmiňované Škody Citigo iV si může sáhnou po Dacii Duster, tedy mnohem většímu automobilu umožňujícímu větší využití, a ještě mu zbude nějakých 40 tisíc korun na benzin. A pokud si vystačí s modelem Sandero, může si za cenu českého elektrického prcka pořídit rovnou dva rumunské kompaktní hatchbacky s litrovým tříválcem pod kapotou.
Slevy jsou pak spojené i s benzinovými a dieselovými vozy a jak jsme již zmínili, rovněž ty jsou rekordní. Loni touto dobou činily v průměru 18,7 % u 30 nejžádanějších modelů na trhu, letos už je to 22,5 procenta. Dáno je to také tím, že se dealeři konvenčních aut snaží konkurovat více zvýhodněným elektromobilům, což jim ale ve výsledku nepomáhá a lákavost elektrických aut nezvyšuje tak, jak si zastánci jejich podpory představovali.
Experti v čele Dudenhöfferem tak upozorňují, že dochází k neskutečnému pokřivení trhu, které by se Německu nemuselo vyplatit. Z výše zmíněného je totiž evidentní, že naši sousedé jsou na dotacích a dalších slevách přímo závislí, jinak by se v Německu aut prodávalo ještě méně. A ta elektrická by si nepořídil skoro nikdo. Jelikož značná část slev přichází ze státního rozpočtu, musí se vláda zasadit také o navýšení příjmů, čehož chce dosáhnout zvýšením daní na benzin a motorovou naftu. Tedy na paliva, která využívá většina národa a bude je používat i se svými levněji pořízenými auty. Bludný kruh? Skoro to tak vypadá.
Na tom ale zřejmě nikdo nic nezmění a Dudenhöffer radí, že pokud někdo z Němců má nyní peníze na nový vůz, měl by toho využít. Konstatuje totiž, že podobné příležitosti budou trvat nanejvýš do konce roku. Od začátku toho příštího půjdou daně zase nahoru a ceny se budou postupně zvyšovat.

Slevy na nová auta jsou dnes v Německu enormní, nejvyšší jsou na elektromobily. Grafika: CAR
Takovou Škodu Citigo iV tak lze pořídit o více jak polovinu levněji, ani tak ale prodejní rekordy netrhá. Foto: Škoda Auto
Zdroje: Focus, CAR
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 6 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejčtenější články
Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025Čínský hit, který je větší než Octavie, ale stojí míň než Fabie, se ukázal v novém. Teď vypadá jako Audi a stojí ještě míň
29.3.2025Tohle je nejkrásnější pohled na 800koňový kombík BMW M3, jinde je to jako když přijela pouť
29.3.2025BMW se zoufale snaží rozprodat nechtěné XM. Prodeje padly až k nule, dává na něj slevy už 520 tisíc Kč
30.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva