Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje

Není pochyb o tom, že vývoj motorů míří stále vpřed, stále větší tlak na emise ale činí nemožným, aby dnes vznikl motor úsporný jako v 90. letech. A nebo ne? Honda chce dokázat opak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje

27.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není pochyb o tom, že vývoj motorů míří stále vpřed, stále větší tlak na emise ale činí nemožným, aby dnes vznikl motor úsporný jako v 90. letech. A nebo ne? Honda chce dokázat opak.

Honda v poslední době vysílá poněkud zmatené signály. Japonská automobilka totiž na jedné straně naznačuje, že diesely jsou technologií minulosti, a proto je třeba pod kapotou nového CR-V nenabídne. To je vskutku odvážné rozhodnutí, neboť crossovery a SUV této velikosti na „naftožrouty“ sází vcelku ve velkém. Nicméně obavy z nejasné budoucnosti evidentně donutily značku jít proti proudu a zkusit to bez dieselů.

Existuje ale Honda, kterou si s naftovým motorem budete moci ještě nějakou dobu koupit. Jmenuje se Civic a byť právě diesel pod kapotou šroubuje jeho ceny do výšin, která může být pro zákazníky vozů nižší střední třídy akceptovatelná, šetřílky by oslovit mohl. Pyšní se totiž mimořádně efektivním dieselovým motorem, jehož nízkou spotřebu připomíná další nová verze.

Stále relativně nový motor 1,6 i-DTEC Honda spárovala s devítistupňovým automatem, který by měl zaručit spotřebu 4,07 l/100 km u sedanu a 4,11 l/100 km u hatchbacku. To odpovídá produkci 108, respektive 109 gramů CO2 na kilometr. To je paradoxně více než u provedení s manuálem, u nějž automobilka slibuje dokonce 3,7 litru nafty na sto. I tady jsou ale informace značky trochu matoucí.

Oněch 3,7 litru byla totiž hodnota naměřená ještě podle staré metodiky měření spotřeby NEDC, třebaže Honda tehdy tvrdila, že nový motor 1,6 i-DTEC bude první, který změří podle nového cyklu WLTP. Možná změří, ale tehdy to neudělala, neprovedla to dodnes a co je pozoruhodné, ani u tohoto provedení, které se začne reálně prodávat až v době, kdy jiná data nebude možné uvádět, podle WLTP nezměřila.

Honda pouze uvádí, že hodnoty spotřeby a emisí vycházejí z upraveného normovaného cyklu NEDC. To nevíme, co znamená, firma ale trvá na tom, že uváděná spotřeba je v praxi dosažitelná ještě snáze než u „manuální verze”. Bude-li tomu tak, slibuje toto provedení menší návrat do 90. let minulého století. Právě tehdy si slávu vydobyl motor 1,9 TDI, který ve skutečném světě dokázal jezdil i za méně než 5 litrů bez velké snahy. Novinky Hondy to má umět též, a to se všemi nezbytnými opatřeními dostávajícími její emise do patřičných mezí.

Automobilka dodává, že nová převodovka zaručuje extrémně jemné řazení, zároveň však kvůli lepší odezvě dokáže některé rychlosti přeskakovat. Z devítky lze tedy přeřadit třeba přímo na pětku, ze sedmičky na čtyřku a tak podobně. Zrevidované turbo motoru s variabilní geometrií lopatek má pak minimalizovat prodlevu a rovněž zredukovat energetickou ztrátu celého systému.

Nový automat, stejně jako již existující manuál, přenáší na přední kola 120 koní a 300 Nm točivého momentu. Sprint na stovku Hondě Civic zabere 10,2 až 10,9 sekundy (v závislosti na výbavě), zatímco nejvyšší rychlost činí 200 km/h. Ceny pak startují na 564 900 Kč, vůči manuálu tak zaplatíte o 55 tisíc korun navíc.


Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 1 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 01Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 2 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 02Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 3 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 03Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 4 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 04Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 5 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 05Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 6 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 06Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 7 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 07Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 8 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 08Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 9 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 09Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 10 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 10Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 11 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 11Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 12 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 12Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 13 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 13Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 14 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 14Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 15 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 15Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 16 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 16Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 17 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 17Skutečná spotřeba 4 litry na sto? Do prodeje míří auto, které přesně to slibuje - 18 - Honda Civic i-DTEC 2018 nova sada 18
Dieselová Honda Civic je nově k mání s devítistupňovým automatem. Spotřebu a emise u něj Japonci zatím kupodivu stále měří postaru, přesto slibují reálně dosažitelnou čtyřlitrovou spotřebu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.