Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět

Patrně jej neobrátí vzhůru nohama, efektivitu spalovacích motorů ale může posunout vpřed o tolik, že budou konkurenci hledat o poznání hůře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět

24.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Patrně jej neobrátí vzhůru nohama, efektivitu spalovacích motorů ale může posunout vpřed o tolik, že budou konkurenci hledat o poznání hůře.

Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na nový motor Infiniti. Za názvem VC-T se přitom skrývá dvoulitrový čtyřválec, který disponuje variabilním kompresním poměrem a do značné míry mění sto let zažité fungování spalovacích motorů. Nabízet tedy má výkon šestiválců, ovšem při spotřebě dieselů. Tedy alespoň dle Japonců, jenž ovšem své tvrzení podepřeli jen několika málo čísly. Oznámen totiž byl pouze výkon (272 koní), točivý moment (380 Nm) a předpokládaná spotřeba v případě nové generace SUV QX50 dle amerických norem (9 l/100 km), tedy do značné míry reálně dosažitelné číslo.

Japonská novinka se nyní, pár dní před výstavním debutem na autosalonu v Los Angeles, začíná klubat na svět. Podívat se jí tedy můžeme na zoubek, přičemž logicky začneme právě u hnacího ústrojí. Pod kapotou se totiž objeví skutečně jen dvoulitr VC-T, který navíc bude spárován pouze s automatickou převodovkou CVT. Vybírat ovšem bude možné mezi pohonem předních či všech čtyř kol.

V závislosti na dané volbě se liší spotřeba, jenž ale stále není definitivně potvrzená, nýbrž znovu jen odhadovaná. V případě předokolky se mluví o 8,7 litrech na sto kilometrů, u čtyřkolky pak o 9,05 l/100 km. To možná na první pohled nevypadá jako úspěch či důvod, proč by se Infiniti mělo dvacet let věnovat vývoji nového motoru, nicméně je třeba dodat, že vůči předchozímu 3,7litrovému atmosférickému šestiválci se dle stejné měřící procedury jedná o pokles o takřka 35 procent.

V rámci akcelerace ovšem Infiniti QX50 rozhodně nemusí schovávat hlavu do písku, předokolka totiž zvládne stovku za 6,7 sekundy a čtyřkolka ještě o čtyři desetiny rychleji. Maximálka pak vrcholí hodnotou 230 km/h. Tím ovšem s čísly nekončíme, byť se již od motoru posuneme třeba směrem k tuhosti, jenž byla oproti předchozí generaci navýšena o nemalých 23 procent.

Za daným posunem stojí implementace nové platformy, která se vzdala předchozí primárně poháněné zadní nápravy a zamířila více konvenčním směrem. QX50 přitom díky jejímu příchodu narostlo na 4 693 milimetrů do délky a 1 679 mm do výšky, zatímco objem zavazadelníku vzrostl z 895 na 1 048 litrů, respektive až na 1 699 litrů při sklopených zadních sedadlech.

Zajímavé je pak oznámení automobilky o odmítavém stanovisku, jenž mají zákazníci vůči systému autonomního řízení. Jakkoliv tedy Infiniti počítá i v případě nového QX50 se systémem ProPilot, ten byl nově přepracován tak, aby zasahoval pouze v těch situacích, kdy má řidiči napomoci v akceleraci, brzdění a řízení, ovšem při zachování řidiče v neustálém centru dění.

Tím nám informace končí, více se nejspíše dozvíme až během premiéry vozu na Los Angeles Motor Show. Do amerických showroomů pak nové SUV zamíří v první polovině příštího roku, o evropském debutu zatím nepadla ani zmínka. Sousední trhy jsou přitom jedinou možností, jak si QX50 pořídit, z toho českého se totiž Infiniti bohužel už před léty stáhlo...


Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 1 - Infiniti QX50 2018 nove prvni 01
Infiniti se pochlubilo první fotkou nového QX50...

Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 2 - Infiniti VC-T 2017 nove foto 01Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 3 - Infiniti VC-T 2017 nove foto 02Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 4 - Infiniti VC-T 2017 nove foto 03
...a zároveň přihodilo i pár dalších fotek nového motoru, jenž lépe osvětlují jeho variabilní kompresní poměr

Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 5 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 01Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 6 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 02Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 7 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 04Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 8 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 05Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 9 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 06Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 10 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 07Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 11 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 08Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 12 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 09Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 13 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 10Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 14 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 11Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 15 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 12Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 16 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 13Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 17 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 14Skrytá revoluce: tato nenápadná novinka ukrývá motor, který může změnit svět - 18 - Infiniti VC-T 2017 nova sada 15
Dvoulitrovou jednotku jsme si pak ostatně do detailu mohli odhalit již dříve

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.