Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Skončí už móda SUV? Průzkum VW říká něco jiného, než si myslí lidé z vedení
12.12.2019 | Petr Prokopec
Dle německé značky jsou SUV pro zámořskou klientelu symbolem bezpečí a komfortu. Pro řadu lidí jsou pak dokonce synonymem pro slovo „auto“.
SUV všeho druhu jsou v centru hledáčku zákazníků již několik let, přičemž zájem o ně už léta konstantně roste. Největší láskou tento segment zahrnují Američané, což není až tak překvapivé. Ve Státech nejsou ceny pohonných hmot tak vysoké jako třeba v Evropě, mimo to se nový kontinent může pyšnit mnohem širšími ulicemi než ten starý. Lidé si tak mohou snáze pořídit, po čem skutečně touží. A touží právě po vozech se zvýšeným podvozkem a vyšší stavbou karoserie.
To víme, otázkou ale je, kdy tato doba pomine. Už několik lidí z vedení VW Group, naposledy pak šéf amerického zastoupení Audi, řekli něco v tom smyslu, že vzpoura proti SUV je na spadnutí, což může být pravda. Podle nového průzkumu samotného Volkswagenu se ale nic takového ani nerýsuje.
Sama německá automobilka původně předpokládala, že popularita SUV trend bude s nástupem elektromobilů vrcholit. Jenže nyní se ukazuje, že alternativní pohon má stále své limity a žádný nástup se nekoná. Zákazníci tedy nemají víceméně jediný důvod, proč by se přeorientovali z aut, která je i jejich náklad bez nesnází odvezou na místo určení, ať se nachází jakkoliv daleko, na vozy zaostávající prakticky ve všem. Místo toho tedy hodlají nadále favorizovat SUV, za čímž podle onoho průzkumu stojí primárně tři důvody.
Zaprvé tu máme bezpečnost a komfort. Hned dvě třetiny respondentů uvádí tyto vlastnosti jako vrcholnou prioritu, přičemž mužské publikum dává nejvíce hlasů pohodlným sedadlům, zatímco pro ženy je stěžejní bezpečnost a prostor pro celou posádku. Mimo to hned 94 procent lidí odpovědělo, že za volantem těchto aut se cítí mnohem jistěji. Vlastně tak není divu, že 96 procent dotázaných považuje SUV za auta s nejlepším poměrem ceny a užitné hodnoty, přičemž 87 procent již nechce do garáže cokoliv jiného.
Důvodem číslo dva je skutečnost, že lidé považují tato auta za svůj druhý obývací pokoj. Více než 80 procent rodičů uvedlo, že právě v SUV vedou běžné rodinné hovory. Zajímavé přitom je, že k těmto praktikám se uchyluje 75 procent majitelů vozů se třemi řadami sedadel, ovšem jen 60 procent lidí vlastnících pětimístná provedení. Ať tak či onak, právě u rodičů lze počítat s největší věrností danému segmentu, neboť rovných 90 procent jej nehodlá již nikdy opustit.
Jsme ve finále, tedy u mileniálů (generace Y) a generace Z. Pro mladší je zásadní prioritou již zmiňovaná bezpečnost. Tu hledají právě u SUV, v jejichž případě je pro ně klíčová také možnost jízdy na komunikacích s horším povrchem. Z těchto zákazníků se za krátko stanou rodiče, což jejich věrnost SUV jen posílí. Po pětapadesátce se priority mění a bezpečnost na nejvyšším místě nahrazuje komfort.
Jak je tedy vidno, minimálně v Americe není jediný důvod, proč by obliba „monster“ měla v nejbližší době skončit. To je pro výrobce dobrá zpráva, neboť SUV jim přinášejí vyšší zisky než běžné osobní vozy. Nemělo by nás proto zaskočit, když budou nadále přitápět pod kotlem. Koneckonců musí vydělat na investice do elektromobilů, jež SUV měly sesadit, ovšem které kromě fanoušků Tesly v podstatě nikdo nechce, zvláště v Americe.
Lze už jen dodat, že průzkum se odehrál ve USA v září letošního roku a zúčastnilo se jej 500 mužů a 500 žen. Zajímavé přitom je, že se mezi nimi našli i lidé auto nevlastnící. To znamená, že pro řadu lidí je synonymem ke slovu auto právě SUV. Není tedy překvapivé , že velké množství Američanů nepovažuje elektromobily za skutečné dopravní prostředky, ale za pouhé hračky, a proto se je na rozdíl od prvně zmíněných nikdy nekoupí.
Volkswagen v Americe nabízí modely Tiguan či Atlas, ani s jedním se však dosud nedostal do nejlepší desítky. Přesto zjevně bude pod kotlem SUV topit, lidé je chtějí dál
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva