Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček

Mladoboleslavské vozy jsou do konce roku skutečně levnější o 46 000 až 130 500 Kč. Má to ovšem jeden háček, v českých showroomech je nenajdete.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček

10.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mladoboleslavské vozy jsou do konce roku skutečně levnější o 46 000 až 130 500 Kč. Má to ovšem jeden háček, v českých showroomech je nenajdete.

V úterý Volkswagen přišel se zásadní změnou postoje při řešení evropských následků kauzy Dieselgate. Německá automobilka na domácím trhu představila pobídky, kterým se téměř nedá říci „ne“. Motoristům, kteří se rozhodnou zbavit se vozů plnící emisní normu Euro 1 až Euro 4, dostanou slevu na koupi nového vozu s logem VW až do výše 10 000 Eur (cca 261 tisíc korun). Pokud si navíc vyberou model s alternativním pohonem, budou na tom ještě lépe.

V komentářích pod článkem, který o dané akci informoval, jste se ptali, zda daná sleva je jedinou sumou, kterou za svůj starý vůz němečtí motoristé dostanou. Skutečnost je taková, že Volkswagen starší model pochopitelně odkoupí, nicméně již není jasné, za jak zajímavou cenu. Nicméně i tak má být cena za nový vůz citelně nižší, než za jakou je možné jej koupit za normálních okolností.

Co s tím má ale co dělat Škoda, o které mluvíme v nadpisu? Spojitostí je hned několik, přičemž ta první spočívá v tom, že Volkswagenu mohou Němci přivézt jakýkoliv koncernový vůz, tedy třeba i Octavii 1,9 TDI. Mimo to německé zastoupení Škody, stejně jako tamní importér Seatu a centrála Porsche, nabízejí taktéž výrazné cenové pobídky, pokud se rozhodnete zbavit starého dieselu ve prospěch nového vozu jedné z koncernových značek.

Seat nabízí slevy až do výše 8 000 Eur (209 000 Kč), v případě Porsche lze počítat se sumou nanejvýš 5 000 Eur (131 tisíc korun). To navíc oznámilo, že tato pobídka není omezena jen německými hranicemi, ale má účinnost napříč celou Evropou. Ostatní koncernové značky se zatím drží zkrátka, nicméně třeba britské zastoupení VW již něco podobného chystá.

Podrobnosti podle tamního mluvčího německé automobilky budou „v brzké době“ upřesněny, víceméně lze počítat s identickým schématem jako v Německu. Lišit se nejspíše budou jen nabízené slevy. Existuje tedy nemalá naděje, že se slevový program dostane také na český trh. Už jen proto, že řadě lidí nyní stačí vyrazit pár kilometrů za hranice a tam si koupit mladoboleslavský vůz levněji než v případě českého showroomu.

V rámci akce totiž německé zastoupení nabízí slevu 1 750 Eur (41 000 Kč) na Citigo, 3 000 Eur (78 500 Kč) na Fabii, 3 500 Eur (91 500 Kč) na Rapid, 4 000 Eur (104 500 Kč) na Yeti a 5 000 Eur (130 500 Kč) na Octavii a Superb. Pokud se navíc rozhodnete pro koupi modelů Citigo G-Tec či Octavia G-Tec, můžete počítat ještě s dodatečným bonusem ve výši dalšího 1 000 Eur (zhruba 26 tisíc korun).

Pokud byste tedy zatoužili kupříkladu po Škodě Octavia v naprostém základu, zaplatíte teď v Německu 12 450 Eur (325 000 Kč) namísto 17 450 Eur (455 500 Kč). Za ty dostanete 1,2litrový motor se 63 kW/85 koňmi, pětistupňový manuál či 16palcová ocelová kola. A také výbavu Active, se kterou Octavia 1,2 TSI v ČR startuje na 354 900 Kč.

Jak jsme tedy řekli, jen pár kilometrů za hranicemi vás nyní mladoboleslavské vozy vyjdou levněji než na českém trhu. Ty vykoupené, jež plní emisní normy Euro 1 až 4, přitom nezamíří zpět do oběhu, ale jak již bylo napsáno v úvodu, dojde k jejich sešrotování. Jde totiž o program, na kterém spolupracuje i německá vláda a jenž má vrátit důvěru dieselovým vozům. Jde tedy o jistou formu šrotovného, třebaže si tak neříká a slevy nejsou podmíněny tím, že vůz bude k určitému datu registrován v Německu.

Moderní následovníci se mají pyšnit skutečně ekologickými motory - a právě ty je třeba dostat do ulic na úkor těch letitých. Proto tedy vlastně celá akce vznikla. A i proto je její součástí nový software pro turbodiesely plnící emisní normu EU5 a 6, se kterým mohou majitelé jakékoliv značky spadající pod koncern VW Group počítat v Německu zdarma.


Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 1 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 001Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 2 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 003Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 3 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 005Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 4 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 014Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 5 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 015Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 6 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 018Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 7 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 073Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 8 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 074Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 9 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 076Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 10 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 111Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 11 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 113Škody teď můžete mít levněji, Octavii už od 325 tisíc Kč. Má to však háček - 12 - Skoda Octavia 2017 facelift test prvni 116
Škoda Octavia je nově v Německu levnější o 130 500 Kč. Za vším přitom hledejme dozvuky kauzy Dieselgate

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.