Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škody jsou nejbezpečnější nová auta roku 2021, porazila Volva, Mercedesy i BMW
5.1.2022 | Petr Prokopec
Ač to asi odpůrcům mladoboleslavské značky nebude milé, je to tak. Neexistuje značka, která by v tomto ohledu byla hodnocena lépe. A ačkoli není jediná úspěšná, tolik zástupců mezi nejlépe hodnocenými vozy z hlediska bezpečnosti nemá nikdo.
Pokud se lidí zeptáte, která automobilka vyrábí ta nejbezpečnější auta, většina vás odkáže na Volvo. O trochu menší tábor zmíní Subaru, jehož soubor technologií skrytý za názvem EyeSight dokázal švédskou značku v mnohém překonat. A stejně tak nemálo zákazníků pošle na vrchol Mercedes-Benz, který hlavně u svých vlajkových lodích představuje již pravidelně několik dekád systémy, jež konkurence nasazuje až s letitým odstupem.
Jakkoliv se ale názor publika různí, v jednom je jednotný - nikdo by na vrchol neposlal Škodu. Ta je spojována hlavně s praktičností, neboť ve svých modelech nabízí více prostoru než vozy o třídu výše. A protože se po stránce cenové musí držet na rozumné úrovni, v mnoha dalších ohledech má své přirozené. Přesto však dle organizace Euro NCAP loni nebyl nikdo, kdo by na tom byl s bezpečnostní lépe.
Bruselská organizace totiž pravidelně se začátkem nového roku zveřejňuje seznam aut, která v předchozím období zabodovala nejvíce. Výjimkou není ani letošek, kdy došlo na odhalení vozů, jež dosáhly nejvíce bodů v šesti kategoriích. Mercedes-Benz EQS má na kontě dvojí vítězství, neboť je nejlepším zástupcem jak v luxusní kategorii, tak v té elektrické. Pokaždé přitom překonal Polestar 2, za nímž stojí právě Volvo.
Z tuzemského úhlu pohledu jsou nicméně důležitější kategorie velkých SUV a malých rodinných aut, neboť tu první loni ovládla Škoda Enyaq, zatímco ve druhé byla na vrchol vynesena Fabia. Elektrický model si přitom na opasek může připnout i skalp BMW iX, tedy dražšího vozu, u kterého by většina lidí čekala dominanci v každém ohledu. Mnichovští tak musí polknout opravdu hořkou pilulku, zatímco Čechy čekají oslavy.
Je přitom třeba dodat, že Enyaq porazil iX prakticky ve všech ohledech. Bezpečnější je v případě dospělých (94 % versus 91 %), dětí (89 % versus 87 %) i elektronických berliček (82 % versus 81 %). Zaostává tak jen při ochraně chodců (71 % versus 73 %), a to ve výsledku hlavně proto, že jeho asistenční systémy nezvládají tak dobře reagovat na cyklisty. Jeho čelní partie jsou nicméně při srážce k tělům pěších přívětivější.
Snad ještě více lze ocenit Škodu Fabia, jež dosáhla hodnocení 85, 81, 70 a 71 procent. Na rozdíl od elektrického SUV jde totiž o vůz, u kterého se značka skutečně musela cenově držet při zemi, jinak by přišla o zákazníky. Daný verdikt je tedy vskutku působivý, stejně jako ovšem musíme zatleskat také Toyotě Yaris Cross a Nissanu Qashqai, jenž jsou hodnoceny jako nejbezpečnější malé MPV a nejbezpečnější malé SUV.





Euro NCAP zvolilo nejbezpečnější auta loňského roku. Mercedes-Benz EQS se dočkal dvojitého ocenění, po dvou výhrách má ale i Škoda, jenž zabodovala s modely Enyaq a Fabia. Trofejí se pak dočkaly i Toyota Yaris Cross a Nissan Qashqai. Foto: Euro NCAP
Zdroj: Euro NCAP
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 35 minutamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 3 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 4 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 6 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva