Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodovky vás brzy budou poslouchat na slovo. Napodobí i Teslu, ale jen v něčem
24.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka chystá novinky pro palubní elektroniku svých aut. Nebude se prý bát vkročit ani do pro ni dosud neprobádaných vod.
Hlasové ovládání dnes nabízí prakticky každá automobilka a výjimkou není ani Škoda. U Superbu je součástí multimediálního systému Columbus s 9,2palcovým displejem, navigací a připojením k internetu. Platí se za něj 40 100 Kč, respektive o devět tisíc korun méně v případě volby výbavy Laurin a Klement. Nicméně i přes relativně vysokou částku je třeba počítat s jistým omezením.
Škoda v uživatelské příručce uvádí, že na mikrofon umístěný ve stropním panelu je třeba mluvit normální intenzitou hlasu bez přízvuku a nadměrných pomlk. Vyvarovat byste se rovněž měli špatné výslovnosti, vnějších hluků či rušení ostatních pasažérů. Při vyšší rychlosti pak musíte mluvit hlasitěji, naopak ve chvílích, kdy vám systém dává pokyny, nemáte hovořit vůbec. Nejde tak sice o nic tragického, kdo ale někdy zkusil hlasové ovládání v autě používat, ví, jak omezující tyto mantinely jsou.
Mladoboleslavská automobilka proto oznámila, že pracuje na integraci hlasového ovládání Alexa od Amazonu. Tento systém je podobný technologii Siri od Applu, přičemž jeho hlavní devizou má být snadnější obsluha a větší přívětivost vůči uživatelům. „V prvních vozech, které byly vybaveny hlasovým ovládáním, systém rozuměl pouze některým větám,“ uvedl k tématu Kai Scheffs, jenž má u Škody na starosti konektivitu.
„V budoucnu budou systémy jako Alexa nebo Siri zaměřeny mnohem více individuálně, takže zákazníci nebudou muset až tak moc přemýšlet o tom, co vlastně říkají. Je to mnohem flexibilnější způsob, jak jim porozumět,“ osvětlil dále Scheffs důvod integrace nového systému. Nejde ovšem o jedinou novinku, jakou Škoda chystá. Dále je v plánu modernizace celé řady elektronických systémů přes internet, po vzoru Tesly.
Tímto způsobem by specifikace vašeho vozu nemusela končit podpisem smlouvy, řadu systémů by bylo možné dokoupit i zpětně. Vše ale samozřejmě bude záviset na přítomnosti potřebného hardwaru. Podrobnosti Škoda prozatím nezmiňuje, stejně jako nebyl zveřejněn konkrétní termín, kdy by hlasové ovládání Alexa i ona modernizace přes internet měly být zákazníkům k dispozici.
V čem naopak Škoda jako Tesla být nechce, je charakter jejích aut. Produktový šéf automobilky Guido Haak k tomu řekl, že Škoda do budoucna se svými elektromobily - které nabídne pod svou vlastní značkou - nechce konkurovat Teslám. Elektrické škodovky budou prý levnější a mají plnit kritéria, která musí plnit každá Škoda - nabízet dobrou hodnotu za peníze, dobrý reálný dojezd, zajímavý design, asistenční systémy řidiče a musí být zábavné je řídit.
Tesla podle něj není konkurencí už proto, že její Model 3 si prý hraje na něco, čím není. „To je prémiové auto, ne vůz pro každého,” řekl s tím, že už základní cena 35 000 dolarů tomu odpovídá. A s daným řešením specifikací, kdy skutečně kupované vozy jsou ještě o hodně dražší, to platí tím spíš. A to není cesta, kterou by se česká automobilka chtěla ubírat...
Škoda sice již hlasové ovládání nabízí, systém ovšem má své limity. Nová technologie Alexa od Amazonu má ovšem navýšit uživatelskou přívětivost a zlepšit ovládání
Jednou z elektrických prvotin značky má být sériová verze konceptu Vision E. Navzdory srovnatelnému způsobu pohonu u Tesly ale Škoda nechce s americkou značkou soupeřit o stejnou klientelu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis