Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodě uniklo vše k jejímu nejnovějšímu RS. Ohromit může nanejvýš vzhledem
1.10.2018 | Mirek Mazal
O technice tohoto vozu už dávno víme vše podstatné, teď se první ostré SUV české automobilky ukázalo v plné parádě. Toto je Škoda Kodiaq RS.
Do zahájení pařížského autosalonu zbývá jeden den a Škoda nám své největší novinky stále odhaluje jen v náznacích. V případě nejsilnější verze Kodiaqu ověnčené legendárními písmenky RS je to skoro nekonečný proces ukazující postupně části vozu, jako by snad měl být něčím převratně novým. Tím skutečně není, však sama automobilka jej v maskování ukázala už v červnu. Můžeme můžeme tedy jen přivítat, že ruští kolegové odhalili k tomuto vozu vše podstatné s předstihem a Kodiaq RS si můžeme konečně prohlédnout ze všech stran i zevnitř.
V případě vnějšího designu je tak definitivně jasné, že auto zůstane u spíše decentní stylizace modelů s písmeny RS ve znaku. Svou atraktivitou vás ohromit může, že jde o nejsilnější verzi v nabídce ale do světa nekřičí. Nejvíce tak nakonec zaujme nové logo RS, třebaže všechny svým ryze červeným pojetím těšit nemusí.
Fotografie odhalují také prostornou vnitřní kabinu s předními sportovními sedadly a integrovanými opěrkami hlavy. Výrazně tvarované sedačky jsou potažené alcantarou a zdobené rudým kontrastním švem. Části držící tělo v zatáčkách jsou kožené, stejně jako středová loketní opěrka nebo područky na dveřních panelech vyvedené ve stejném stylu jako anatomické posezení pro cestující.
Nové logo RS dominuje na každém rohu, nechybí tedy nejen na už zmíněných sedačkách, ale také na zde opravdu absurdně nekulatém volantu, kde je znak opět sladěn s červenými švy po obvodu. Černo-červený tón je výsadou celého interiéru speciálního Kodiaqu, možná aby se řidič cítil trochu jinak než v jinak rodinném sedmimístném SUV. Ani digitální přístrojový štít netají sportovního ducha, centrální otáčkoměr s červeným lemováním a imitací karbonu na pozadí má zřejmě budit vášně. Dojem výjimečnosti po sešlápnutí nerezového pedálu plynu vygeneruje umělý zvuk motoru linoucí se z reproduktorů.
Akčnější povahy se mohou pokusit utěšit pomocí motoru 2,0 BiTDI spojeným s automatickou převodovkou DSG s pohonem obou náprav. Výkon 240 koní nezklame, vůz jako takový ale dynamikou stěží ohromí, však už sama Škoda dříve předvedla, že o bůhvíjak rychlé auto nejde. Leckdo by se mohl i zlobit, že automobilka propůjčuje takové označení velkému SUV s naftovým dvoulitrem, ale taková už je doba a nepochybujeme, že Kodiaq RS si v této podobě své zákazníky najde.
O přenos výkonu na silnici se postarají výrazná a vskutku nemalá kola o rozměru 235/45 R20 s nízkoprofilovými pneumatikami a adaptivními tlumiči. Za rozměrnými disky prosvítají opět červené brzdové třmeny s logem sportovní divize Škody. Kodiaq bude prvním sportovně užitkovým vozem z Česka, který bude k dispozici svmetalízou Race Blue. Jak se hodí velkému automobilu z Mladé Boleslavi můžete posoudit na základě sady fotografií.
Škoda Kodiaq už má také svoji nejvyšší specifikaci RS. Prozradí ji velká kola, modrý lak a nově červené znaky Rally Sport
Zdroj: AutoReview
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie