Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škodě uniklo vše k jejímu nejnovějšímu RS. Ohromit může nanejvýš vzhledem
1.10.2018 | Mirek Mazal
O technice tohoto vozu už dávno víme vše podstatné, teď se první ostré SUV české automobilky ukázalo v plné parádě. Toto je Škoda Kodiaq RS.
Do zahájení pařížského autosalonu zbývá jeden den a Škoda nám své největší novinky stále odhaluje jen v náznacích. V případě nejsilnější verze Kodiaqu ověnčené legendárními písmenky RS je to skoro nekonečný proces ukazující postupně části vozu, jako by snad měl být něčím převratně novým. Tím skutečně není, však sama automobilka jej v maskování ukázala už v červnu. Můžeme můžeme tedy jen přivítat, že ruští kolegové odhalili k tomuto vozu vše podstatné s předstihem a Kodiaq RS si můžeme konečně prohlédnout ze všech stran i zevnitř.
V případě vnějšího designu je tak definitivně jasné, že auto zůstane u spíše decentní stylizace modelů s písmeny RS ve znaku. Svou atraktivitou vás ohromit může, že jde o nejsilnější verzi v nabídce ale do světa nekřičí. Nejvíce tak nakonec zaujme nové logo RS, třebaže všechny svým ryze červeným pojetím těšit nemusí.
Fotografie odhalují také prostornou vnitřní kabinu s předními sportovními sedadly a integrovanými opěrkami hlavy. Výrazně tvarované sedačky jsou potažené alcantarou a zdobené rudým kontrastním švem. Části držící tělo v zatáčkách jsou kožené, stejně jako středová loketní opěrka nebo područky na dveřních panelech vyvedené ve stejném stylu jako anatomické posezení pro cestující.
Nové logo RS dominuje na každém rohu, nechybí tedy nejen na už zmíněných sedačkách, ale také na zde opravdu absurdně nekulatém volantu, kde je znak opět sladěn s červenými švy po obvodu. Černo-červený tón je výsadou celého interiéru speciálního Kodiaqu, možná aby se řidič cítil trochu jinak než v jinak rodinném sedmimístném SUV. Ani digitální přístrojový štít netají sportovního ducha, centrální otáčkoměr s červeným lemováním a imitací karbonu na pozadí má zřejmě budit vášně. Dojem výjimečnosti po sešlápnutí nerezového pedálu plynu vygeneruje umělý zvuk motoru linoucí se z reproduktorů.
Akčnější povahy se mohou pokusit utěšit pomocí motoru 2,0 BiTDI spojeným s automatickou převodovkou DSG s pohonem obou náprav. Výkon 240 koní nezklame, vůz jako takový ale dynamikou stěží ohromí, však už sama Škoda dříve předvedla, že o bůhvíjak rychlé auto nejde. Leckdo by se mohl i zlobit, že automobilka propůjčuje takové označení velkému SUV s naftovým dvoulitrem, ale taková už je doba a nepochybujeme, že Kodiaq RS si v této podobě své zákazníky najde.
O přenos výkonu na silnici se postarají výrazná a vskutku nemalá kola o rozměru 235/45 R20 s nízkoprofilovými pneumatikami a adaptivními tlumiči. Za rozměrnými disky prosvítají opět červené brzdové třmeny s logem sportovní divize Škody. Kodiaq bude prvním sportovně užitkovým vozem z Česka, který bude k dispozici svmetalízou Race Blue. Jak se hodí velkému automobilu z Mladé Boleslavi můžete posoudit na základě sady fotografií.














Škoda Kodiaq už má také svoji nejvyšší specifikaci RS. Prozradí ji velká kola, modrý lak a nově červené znaky Rally Sport
Zdroj: AutoReview
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 11 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva