Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda zvolí při odhalování nové Octavie neobvyklý postup, potvrdil manažer značky
29.9.2019 | Petr Prokopec
Zatímco dosud bylo u Škody Octavia obvyklé, že na trh přišel ze všeho nejdříve liftback, který pak následoval kombík jako alternativa, u čtvrté generace tomu bude přesně naopak. A Jan Procházka řekl i další zajímavé věci.
Pro mladoboleslavskou automobilku je ruský trh nadmíru důležitý. Jakkoliv totiž celkové prodeje nových aut v zemi klesají, Škoda je na vzestupu. Letos tak již má na kontě 54 tisíc registrací, což je velká část její celkové produkce, navíc v případě Ruska představuje osmiprocentní meziroční posun. Jan Procházka, šéf tamního zastoupení, přitom věří, že značka má potenciál růst i nadále. Zvláště proto, že portfolio dosud tvoří pouze čtveřice modelů, a sice Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq.
Právě velké SUV je důvodem, proč registrace míří nahoru. Škoda tak pevně věří v úspěch dalšího modelu Karoq, který sice v evropském prodeji již je, ovšem na ruský debut teprve čeká. Důvodem tohoto otálení jsou dle Procházky emisní limity. Na starém kontinentu totiž menší SUV počítá s litrovým tříválcem a 1,5litrovým čtyřválcem, přičemž obě pohonné jednotky odpovídají normě Euro 6d-TEMP. Nicméně ta není v Rusku vyžadována, na trh tedy vůz zamíří s jiným agregátem.
Procházka již potvrdil, že Karoq dostane mimo jiné přeplňovanou jedna-čtyřku, se kterou bude moci zamířit cenově dolů, což by u ekologičtějších jednotek nešlo. „Doufáme, že nám Karoq pomůže a že zároveň nebude zabijákem Kodiaqu. Momentálně připravujeme výrobu v Nižnym Novgorodu, přičemž očekáváme, že zákazníci obdrží své vozy v první polovině příštího roku. Více vám ale nyní nemůžu říci, neboť v zásobě máme ještě nějaká překvapení,“ uvádí Procházka.
Přesunout se tedy můžeme k nové generaci Škody Octavia, která se v Rusku objeví až ve druhé polovině příštího roku. Opětovně za tím stojí hlavně motorový prostor, neboť vůz má být kvůli odlišným emisním normám k dispozici se stejnými agregáty, jaké jej pohání nyní. Znamená to tedy, že vracet se bude i atmosférická jedna-šestka. Procházka nicméně zároveň dodává, že zpoždění připadá také na vrub strategie značky při odhalování novinky.
Šéf ruského zastoupení potvrdil, že Octavia čtvrté generace skutečně dorazí nejprve jako kombík, přičemž liftback bude přidán do nabídky později, což je skutečně neobvyklý postup, o kterém se dosud jen spekulovalo. Rusové si ovšem budou moci koupit pouze méně praktické provedení, proto ono delší zpoždění. Kromě toho přijdou rovněž o varianty RS a Scout, neboť jejich pohon měly na starosti modernější agregáty. Ty ovšem byly přepracovány, aby plnily onu normu Euro 6d-TEMP, díky čemuž by pro ruský trh aktuálně i do budoucna byly příliš drahé.
Procházka však zároveň dodává, že zdražení bude s příští Octavií v Rusko spojené tak jako tak, neboť se kvůli zpoždění zkrátí životní cyklus a zároveň bude omezenější produkce. To logicky povede k vzestupu ceny. I na to by ale Škoda měla mít odpověď, neboť na trh se chystá Rapid druhé generace. Ten dostane vzhled modelu Scala jako v Číně, pod kapotou však vsadí na postarší techniku, cenově by se tedy nadále měl držet při zemi.
Šéf ruského zastoupení Škody Jan Procházka potvrdil...
...že nová Octavia dorazí zprvu jen jako kombík
Rusové se ale dočkají pouze liftbacku, který navíc zůstane u atmosférické jedna-šestky
Mimo to dorazí také Rapid druhé generace s designem Škody Scala
Zdroje: Auto.Mail.ru, Archiv Autoforum
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva