Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 4 hodinami | Petr Prokopec
Smiřte se s tím, že Škodám coby velmi široce akceptovatelným autům prostě odzvonilo. Tento zatím nepojmenovaný model bude dalším z těch, které vsadí na velmi problematickou, drahou, a přesto omezeně použitelnou techniku.
Pohled na současné aktivity Škody mě nutí k hlubokému povzdechnutí. Mladoboleslavská automobilka se totiž před pár lety stejně jako zbytek koncernu Volkswagen rozhodla, že přejde na elektromobilitu co nejdříve a v co největší šíři. A nikoho se nebude ptát, jestli o to stojí.
Proto oznámila, že do roku 2026 dorazí hned šest novinek, které vyfasují bateriový pohon. Tři z těchto aut již známe, jsou jimi Enyaq, Enyaq Coupe a Elroq. Ještě letos se má ukázat také elektrická Octavia, v záloze pak zůstávají ještě malé a velké SUV. Na druhé zmíněné automobilka poukázala při představení svých finančních výsledků za loňský rok, který byl po stránce ziskové rekordní. Něco takového mělo skeptikům dokázat, že automobilka si pro svou budoucnost zvolila ten nejlepší možný směr, což je mimořádně absurdní interpretace.
Už na to přišla řeč, pro jistotu ale připomeneme, že zhruba 90 procent všech loni prodaných aut Škody disponovalo spalovacím pohonem. S tím jsou aktuálně spojené mnohem vyšší ceny než kdysi, přičemž lidé je akceptují pouze proto, že jinde jim už výrobci příliš na výběr nedávají a mohou sáhnout jen po hybridním či elektrickém ústrojí. Právě to by mělo v Mladé Boleslavi rozeznít poplašný zvonek, stejně jako fakt, že již kvůli 10 procentům elektromobilů musí zrušit až 20 procent pracovních míst.
Šéf značky Klaus Zellmer má ale evidentně pocit, že co se nepodařilo Porsche, Audi nebo Volkswagenu, v tom bude Škoda excelovat. Co na tom, že ji lidé mají zafixovanou jako výrobce racionálních, široce použitelných aut, které je možné pořídit oproti soupeřům za rozumný peníz. Ideologicky se přeci poručí větru, dešti i zákazníkům, a bude vymalováno. Nebo snad nikoli? Jistou odpověď budeme mít až poté, co Škoda své spalovací portfolio úplně vybije. Což si myslíme, že se nakonec nestane, nakonec pan Zellmer si může kdykoli škrtnout jedno L ve jméně a jít zkusit prodávat třeba hrnce.
Nyní si tedy posvítíme na elektrickou vlajkovou loď značky, která vzejde z konceptu Vision 7S z roku 2022 a která se zatím skrývá pod pracovním názvem Space. SUV má pobrat až sedm cestujících, přičemž díky celkové délce okolo 4,9 metru se nebudou mačkat ani ti ve třetí řadě. V tomto ohledu asi Škoda nezklame, po stránce technické ale již pozitiva opravdu nelze čekat. Produkční verze totiž dorazí na dnes už dávno zastaralé platformě MEB.
Základ má dostat do vínku pouze jeden elektromotor roztáčející zadní kola, dorazí však pochopitelně také čtyřkolky. Je pak otázkou, jestli značka použije i jiné pakety baterií než ten s kapacitou 86 kWh, cokoli menšího ale opravdu nebude v kontextu s rozměry dávat sebemenší smysl. I když má nicméně zadokolka zvládnout teoretických 640 km, nejde o nic světoborného. Reálně navíc dojezd bude o poznání nižší, bavíme se o voze s ekvivalentem ani ne 22litrové nádrže na naftu. S tím ujet už 400 km bude chtít dost decentní jízdu, o „tankování” ani nemluvě.
Za takové auto pak bude třeba zaplatit minimálně 1,5 milionu korun, tedy částku, kterou si většina zákazníků Škody nemůže dovolit. Dokud u toho bude portfolio plné smysluplnějších spalovacích aut, Zellmerovi a spol. to asi vadit nebude. Jakmile ale stávající bestsellery začnou odcházet do důchodu, bude těžké udržet Škodu v zisku. Tedy pokud továrny v Mladé Boleslavi či Kvasinách neopustí další a další zaměstnanci.



Chystaná vlajková loď Škody v podobě velkého elektrického SUV by po stránce designové zabodovat mohlo, stejně jako nejspíš půjde dát palec nahoru vnitřnímu prostoru. Jenže použitá technika zaostává již šestý rok v řadě za špičkami v oboru, nově ji navíc doplní na značku nesmyslná cena. Tohle zkrátka nemůže být hit ani náhodou. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 3 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 3 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 5 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 6 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 8 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva