Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
17.12.2024 | Petr Prokopec
Na mnohé stále působí jako novinky, v nabídce škodovky už si ale odbyly své, a tak přišel čas na jejich nevyhnutelnou modernizaci. Tu dostanou najednou Enyaq i Enyaq Coupe, zejména v oblasti baterií ale kýžené novinky nedorazí.
V říjnu letošního roku elektrické SUV Škody jménem Enyaq stalo vůbec nejprodávanějším bateriovým vozem Evropy. S 9 977 registracemi, které představují 44procentní meziroční vzestup, mladoboleslavská automobilka porazila i Teslu Model Y, jež pro změnu 18 procent zákazníků ztratila. Třetí příčku pak zaujal Volkswagen ID.4, po kterém následoval Volvo EX30 a ID.7 a ID.3. Na první pohled se tak zdá, že koncern VW nemá s elektromobilitou problém, zvláště když jeho tah na branku uzavírá desáté Porsche Macan. Jenže je to takové Pyrrhovo vítězství.
Jednak platí, že spalovací auta jsou prodejně stále jinde a jejich výsledky jsou mnohem stabilnější. Ostatně i v onom říjnu desátá Octavia dosáhla na 14 372 registrací. A takový Tiguan, který je na třetí příčce, zamířil k 17 368 novým zákazníkům. To ale nakonec není až tak podstatné, klíčové je, že elektromobily se prodejně neposouvají výše kvůli rostoucímu zájmu. Vyšší prodeje než loni (alespoň čas od času) jsou dány primárně tím, že obě značky tlačí dolů ceny, aby i za cenu ztrát obstály před přerozdělovacími mechanismy EU. Prostě je pro ně pořád lepší tento prodělek, než aby platily pokuty za prodej žádanějších spalovacích aut Evropské unii.
Nízké ceny základních verzí pak Škoda rozhodně nechce držet věčně, ostatně od toho tu má menší Elroq. Proto již začala pracovat na faceliftu většího elektrického SUV, které ukázala na prvních ilustracích v obou karosářských verzích - tedy základní SUV i stylovější SUV-kupé. I tím chce lépe obhájit vyšší cifry, nakonec jde optikou jejich cen o nejdražší modely v nabídce značky.
Obě varianty se mají též dočkat nové čelní masky zvané Tech-Deck Face. Měnit se nicméně ve stylu designového jazyka Modern Solid budou také nárazníky a zároveň dojde i na optimalizaci aerodynamiky, pročež by Enyaq Coupe měl disponovat nejnižším odporem vzduchu v historii Škody. Zlepšení se ale pochopitelně dočká rovněž klasická verze, obě tak mají nabídnout delší dojezd.
Změn nicméně bude ještě o trochu víc, neboť v novém designu dorazí čelní světla, zatímco záď bude zdobit výraznější odtrhová hrana. Paleta barev se rozšíří o odstín Olibo Green určený pouze tomuto vozu, přičemž kontrastovat s ním mohou boční prahy a spodní části nárazníků vyvedené v tmavém chromu. S tím je pak spojen i nápis Škoda, přičemž tradiční loga zjevně budou zdobit už jen středové krytky kol. Také v jejich případě se pak dá očekávat nový vzhled.
Automobilka pochopitelně bude úřadovat rovněž v interiéru, ten nám ale nejspíše představí v řádu několika týdnů. Otázkou je pak technika, zde ale nejspíše dojde maximálně na inovace spojené s elektromotory či softwarem spravujícím baterie. Jejich kapacita ale nad stávajících vrcholných 82 kWh nejspíš nevystoupá. I když jsou optikou energie potřebné pro rozpohybování auta nedostatečné, drahé jsou jako čert. A na tomto poli si škodovka stěží může dovolit nějaké výstřelky.


Enyaq a Enyaq Coupe se zatím ukázaly na prvních oficiálních ilustracích. Kdy přesně máme čekat reálné odhalení obou elektrických SUV, Škoda zatím neupřesnila. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
před hodinouKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraČíňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
včeraNěmci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
včeraBritové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva