Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
17.12.2024 | Petr Prokopec
Na mnohé stále působí jako novinky, v nabídce škodovky už si ale odbyly své, a tak přišel čas na jejich nevyhnutelnou modernizaci. Tu dostanou najednou Enyaq i Enyaq Coupe, zejména v oblasti baterií ale kýžené novinky nedorazí.
V říjnu letošního roku elektrické SUV Škody jménem Enyaq stalo vůbec nejprodávanějším bateriovým vozem Evropy. S 9 977 registracemi, které představují 44procentní meziroční vzestup, mladoboleslavská automobilka porazila i Teslu Model Y, jež pro změnu 18 procent zákazníků ztratila. Třetí příčku pak zaujal Volkswagen ID.4, po kterém následoval Volvo EX30 a ID.7 a ID.3. Na první pohled se tak zdá, že koncern VW nemá s elektromobilitou problém, zvláště když jeho tah na branku uzavírá desáté Porsche Macan. Jenže je to takové Pyrrhovo vítězství.
Jednak platí, že spalovací auta jsou prodejně stále jinde a jejich výsledky jsou mnohem stabilnější. Ostatně i v onom říjnu desátá Octavia dosáhla na 14 372 registrací. A takový Tiguan, který je na třetí příčce, zamířil k 17 368 novým zákazníkům. To ale nakonec není až tak podstatné, klíčové je, že elektromobily se prodejně neposouvají výše kvůli rostoucímu zájmu. Vyšší prodeje než loni (alespoň čas od času) jsou dány primárně tím, že obě značky tlačí dolů ceny, aby i za cenu ztrát obstály před přerozdělovacími mechanismy EU. Prostě je pro ně pořád lepší tento prodělek, než aby platily pokuty za prodej žádanějších spalovacích aut Evropské unii.
Nízké ceny základních verzí pak Škoda rozhodně nechce držet věčně, ostatně od toho tu má menší Elroq. Proto již začala pracovat na faceliftu většího elektrického SUV, které ukázala na prvních ilustracích v obou karosářských verzích - tedy základní SUV i stylovější SUV-kupé. I tím chce lépe obhájit vyšší cifry, nakonec jde optikou jejich cen o nejdražší modely v nabídce značky.
Obě varianty se mají též dočkat nové čelní masky zvané Tech-Deck Face. Měnit se nicméně ve stylu designového jazyka Modern Solid budou také nárazníky a zároveň dojde i na optimalizaci aerodynamiky, pročež by Enyaq Coupe měl disponovat nejnižším odporem vzduchu v historii Škody. Zlepšení se ale pochopitelně dočká rovněž klasická verze, obě tak mají nabídnout delší dojezd.
Změn nicméně bude ještě o trochu víc, neboť v novém designu dorazí čelní světla, zatímco záď bude zdobit výraznější odtrhová hrana. Paleta barev se rozšíří o odstín Olibo Green určený pouze tomuto vozu, přičemž kontrastovat s ním mohou boční prahy a spodní části nárazníků vyvedené v tmavém chromu. S tím je pak spojen i nápis Škoda, přičemž tradiční loga zjevně budou zdobit už jen středové krytky kol. Také v jejich případě se pak dá očekávat nový vzhled.
Automobilka pochopitelně bude úřadovat rovněž v interiéru, ten nám ale nejspíše představí v řádu několika týdnů. Otázkou je pak technika, zde ale nejspíše dojde maximálně na inovace spojené s elektromotory či softwarem spravujícím baterie. Jejich kapacita ale nad stávajících vrcholných 82 kWh nejspíš nevystoupá. I když jsou optikou energie potřebné pro rozpohybování auta nedostatečné, drahé jsou jako čert. A na tomto poli si škodovka stěží může dovolit nějaké výstřelky.
Enyaq a Enyaq Coupe se zatím ukázaly na prvních oficiálních ilustracích. Kdy přesně máme čekat reálné odhalení obou elektrických SUV, Škoda zatím neupřesnila. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
včera - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa 946 Snake: edice oslavující rok Hada včera 08:00
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 19.1.2025
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 18.1.2025
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
Nejnovější články
- Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
před 9 hodinami - Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
před 11 hodinami - Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
včera - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
včera - Mechanik rozebral legendární motor Toyoty s 668 tisíci najetými km a ukázal jeho vnitřnosti, jeho stav bere dech
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.20. 18:31 - pavproch
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.20. 14:54 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.19. 20:46 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.19. 15:34 - pavproch
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB