Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda vyvíjí svůj první sériový elektromobil, prý nemá na výběr
16.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW Group chystá sérii vozů s dojezdem přes 500 km a 15minutovou dobou dobíjení. Mladobolesvská automobilka je také u toho.
Není tomu dlouho, co byl zveřejněn vůbec první rozhovor s novým šéfem Škody. Bernhard Maier během něj zmínil nejen expanzivní plány značky, ale zejména také vstup na pole hybridních a elektrických technologií. K tomu se schyluje už delší dobu, až nyní se ale dozvídáme, jakou cestou se firma chystá vydat. Technici mladoboleslavské automobilky jsou součástí týmu koncernu VW Group, který pracuje na realizaci elektromobilu, který zvládne přes 500 kilometrů na jedno nabití. To by mělo zabrat méně než 15 minut, přičemž za vše byste měli dát méně než za konvenční model se spalovacím motorem. Takových teorií už jsme slyšeli spoustu a praxi známe sami, ale to teď nechme stranou.
Novinka Škody bude, stejně jako ostatní koncernové vozy s alternativním pohonem, stát na nové platformě MEB, která se vůbec poprvé představila pod povrchem konceptu VW Budd-E. Stejně jako studie Vision S počítá také modulární architektura s uložením baterií do podlahy mezi nápravy, čímž nebude ovlivněn zavazadlový prostor. Dosud přitom většina SUV počítala s paketem baterií pod podlahou zavazadelníku, což byl zásadní důvod pro absenci třetí řady sedadel.
Tím samozřejmě nenaznačujeme, že vůbec prvním elektromobilem Škody bude sedmimístné SUV. S největší pravděpodobností by totiž novinka měla dorazit ve formě praktického hatchbacku, který by se měl pochlubit větším zavazadelníkem a lepší užitnou hodnotou než ostatní spřízněné modely VW Group. V tomto ohledu bude Škodovka pokračovat ve své tradici produkce „natažených” Volkswagenů.
Zpět ale k samotnému elektromobilu, který by se měl objevit v průběhu let 2020 a 2021. To není zrovna velmi blízká budoucnost, není tak překvapivé, že Škoda stále ještě nemá přesnou představu o venkovním vzhledu vozu. „Ještě jsme se nerozhodli. Zatím ovšem toto konečné rozhodnutí učinit nemusíme,“ říká Maier. K samotné podstatě novinky pak dodává, že „pro elektrifikaci není alternativa. Musíme se jí tedy zabývat.“
Škoda s elektrifikací svého portfolia již nějakou dobu koketuje. Již v roce 2010 byla na autosalonu v Paříži představena Octavia Green E Line, kterou namísto spalovací jednotky poháněl elektromotor o maximálním výkonu 85 kW/116 koní. Energii přitom čerpal z baterií o kapacitě 26,5 kWh, přičemž jízdní dynamika počítala s 12sekundovou akcelerací z klidu na stovku, maximálkou 135 km/h a dojezdem 140 km.
Ani před šesti lety to nebyly zrovna přijatelné parametry, proto má vývojový tým o poznání jiné cíle, které by za nějaké čtyři roky měly dojít naplnění. V mezičase by automobilka měla pustit na trh i svůj první plug-in hybrid, který dostane karoserii Superbu a kombinaci přeplňované jedna-čtyřky TSI a elektromotoru. Očekávat jej přitom máme někdy okolo roku 2019.
Poprvé Škoda koketovala s elektrickým pohonným ústrojím již v roce 2010, kdy se objevila Octavia Green E Line
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie