Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Vision E odhalila svůj vzhled. Míří směr Kodiaq Coupe, elektricky, bez řidiče
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Předobraz Škody Kodiaq Coupe dostal do vínku dva elektromotory o celkovém výkonu 306 koní. A také autonomní řízení úrovně SAE 3.
O čem jsme ještě před několika málo dny mohli mluvit pouze v nejistotě, se nyní stává skutečností. Škoda blíže popsala studii Vision E, která se ukáže na autosalonu v Šanghaji. Pod kapotou zaměstná elektrické pohonné ústrojí, což je dle tiskové zprávy historický milník. Možná automobilka tak trochu schválně zapomněla na Škodu Octavia Green E Line, se kterou vyrukovala v roce 2010 v Paříži. Dá se to ale pochopit, tehdy se o žádný převrat nejednalo.
ElektroOctavie disponovala maximálním výkonem 85 kW/116 koní, přičemž zvládala na jedno dobití překlenout vzdálenost 140 kilometrů. Studie Vision E, která je vzhledovou předzvěstí Škody Kodiaq Coupe, je na tom výrazně lépe. Její pohonná soustava disponuje výkonem 225 kW/306 koní, krmena je lithium-iontovými akumulátory s kapacitou na dojezd 500 km.
Více detailů o pohonu Škodovka neprozradila, neznáme reálnou kapacitu baterií ani dobu potřebnou k jejich dobití. Stejně tak nevíme nic o celkové hmotnosti, ani jak rychlý tento koncept reálně je. Pomalý jistě nebude, každá z náprav má vlastní elektromotor, jde tak o elektrickou čtyřkolku. Jediným číslem, které jsme se v souvislosti s dynamikou ještě dozvěděli, je maximální rychlost. Ta je omezena na 180 km/h a těžko ji lze považovat za ohromující.
Od pohonné jednotky se tedy můžeme přesunout k další technice, a tou je autonomní řízení úrovně SAE 3. Studie tedy zvládá automatický pohyb v kolonách, v režimu autopilot projede i některé úseky dálnic, umí se držet v jízdním pruhu, vyhýbat překážkám, předjíždět či automaticky vyhledávat volná parkovací místa a zároveň do nich zajíždět či z nich naopak autonomně opět vyjíždět.
Daná technologie spoléhá na senzory či kamery různého druhu a dosahu, jež monitorují okolí vozu. Nejde samozřejmě o nic světoborného, stejnými prvky již disponuje celá řada konkurenčních vozů. U Škody se ale objevují poprvé - i když otázkou je, kdy je můžeme čekat u sériového modelu. V tomto ohledu napoví snad jen příchod produkčního elektromobilu, který má přijít v roce 2020.
Není jisté, zda jím bude právě Kodiaq Coupe. Nicméně elektromobilita je pro mladoboleslavskou automobilku prioritou, neboť již v roce 2019 můžeme očekávat plug-in hybridní Superb. Do půlky příští dekády se pak objeví pět čistě elektricky poháněných automobilů z různých segmentů, všechny nejspíše použijí specifickou koncernovou modulární platformu MEB.
Studie Vision E měří 4 645 milimetrů na délku, 1 917 mm na šířku a 1 550 mm na výšku. Zároveň se chlubí poměrně dlouhým rozvorem 2 850 mm a krátkými převisy, což jí dodává dynamické vzezření. V souladu se škodováckou tradicí má mít mimořádně prostorný interiér. Do něj se snad podíváme v Šanghaji.







Nové obrázky ukazují z vnějšího designu Vision E vše podstatné
Dříve uvolněná ilustrace naznačovala jen boční profil vozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 11 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan