Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda v Rusku prodává inovovaný Kodiaq o tolik levněji, že vrchol stojí míň než u nás základ
24.11.2021 | Petr Miler
Trochu jako špatný vtip může Čechovi připadat nabídka Škody pro ruský trh. Zatímco u nás se zvlášť po faceliftu posunuly ceny Kodiaqu do až absurdních výšin, v Rusku stačí na základní verzi o neskutečných 268 tisíc méně.
Už několikrát jsme letos s otevřenými ústy hleděli na někdy až absurdní ceny nových Škod. Česká automobilka se v časech velmi omezené výroby, a tedy i nabídky, kterou poptávka snadno převýší, snaží přes nízké celkové prodeje vydělávat peníze, a tak zvyšuje ceny. To je pochopitelné, podle nás ale u některých modelů překračuje mez únosnosti a dostává se z hledáčku kupců, kteří by si i v této době její auta koupili, ale dnešní ani minimální sumy za ně nedají.
Pokračuje v tom navíc stále dál, však si srovnejte letní ceny nových škodovek se současným stavem. Z až absurdních cifer se staly ještě absurdnější. Nejkřiklavějším případem je v současné chvíli Kodiaq, který nám sice na jaře udělal radost povahou svého faceliftu, nikoli však svými cenami. Automobilka jej zdražila se zdražováním všeho ostatního, se zmíněnou modernizací a navrch vyřadila z nabídky všechna provedení vozu v nejnižší úrovni výbavy a poté znovu zdražila.
Výsledkem je, že nejlevnější Kodiaq dnes přijde na 864 tisíc Kč, s motorem 1,5 TSI a pořád nevalnou výbavou Ambition. To opravdu není dobrá hodnota za peníze, navíc jde o sumu vyšší o dalších 44 tisíc Kč, než za kolik automobilka prodávala vůz v létě. I když chápeme zvyšující se ceny některých vstupů a výše zmíněnou situaci, co se změnilo za 3 měsíce, aby auto mohlo být o 5 % dražší, když už předtím bylo nepochopitelně drahé?
Se zájmem jsme si tak otevřeli dnešní tiskovou zprávu ruského zastoupení Škody informující o začátku výroby faceliftovaného Kodiaqu pro tamní trh. Výroba v Nižném Novgorodu začne ještě letos, a vůz je tedy možné již objednávat. V případě cen jsme očekávali podobnou „raketu” jako u nás, reálný stav věcí je ale docela jiný. Zatímco Čechy nemá česká automobilka problém „natáhnout”, kam až to jde, na pro ni významnějším ruském trhu, kde jsou lidé na ceny citlivější, si evidentně netroufne nic.
Základní provedení vozu tak nepřijde na víc než 1 961 000 rublů, tedy na asi 596 tisíc Kč. Není to překlep, jde o 268 tisíc Kč nižší základní cenu než u nás za úplně ten samý faceliftovaný Kodiaq. S faceliftem navíc přišlo zdražení jen o 59 tisíc rublů, tedy asi 18 tisíc korun, to není českou optikou skoro nic - tady se zdražovalo o více jak dvojnásobek jen tak.
V základu dostanete motor 1,4 TSI místo 1,5 TSI a manuální převodovku místo DSG, jinak ale nejde o oholené auto. Ve výbavě jsou třeba už plná LED světla, mlhovky, multifunkční volant, infotainment s 8" displejem, dvouzónová automatická klimatizace, vyhřívaná přední sedadla, audio Bolero, SmartLink nebo spousta obvyklých bezpečnostních prvků.
Pokud byste chtěli dorovnat český základ, je třeba sáhnout po variantě Ambition s automatem DSG, kdy se bavíme o 2 242 000 RUB (tedy asi 680 tisících Kč) proti 913 900 Kč, to je pořád 234 tisíc korun rozdílu. A absolutní vrchol, tedy provedení Style s motorem 2,0 TSI, pohonem 4x4 a automatem, přijde pořád na 2 710 000 RUB, tedy 823 tisíc Kč. Ano, čtete správně, i vrcholné provedení se prodává za cenu nižší než český základ.
Kodiaq je tak v Rusku k mání za ceny, o kterých si u nás můžeme nechat jen zdát. A nedivili bychom se, kdyby jen to stačilo k tomu, aby další se lidé na Škodu naštvali a ukázali jí záda. Za ruské ceny bychom si Kodiaq klidně koupili, za ty české nám prostě nedává smysl.
Faceliftovaná Škoda Kodiaq se u nás prodává za až absurdní ceny, totéž auto ale nyní automobilka začala nabízet v Rusku za sumy startující o 268 tisíc Kč niž. Rozdíly jsou tak obrovské, že ani absolutní vrchol nabídky nestojí tolik, co v Česku stojí úplný základ. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus