Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda v Rusku stále prodává Karoq před faceliftem za neskutečné ceny, stojí o stovky tisíc míň
8.1.2022 | Petr Miler
Možná už jste si zvykli na to, že ceny nových škodovek rostou rychleji než houby po dešti a předpokládáte, že jinde je tomu stejně. Ne nutně, rozdíly mezi některými trhy jsou zvlášť v případě určitých modelů extrémní.
Škoda Karoq u nás stála do konce roku 2019 od 490 900 Kč. Začátkem toho následujícího přišla v základu na 500 900 Kč, v létě 2020 na 515 900 Kč a začátkem loňska stoupla cena v úplně nejnižším provedení na 530 900 Kč. Pak věci vzaly rychlý spád, když s omezením nabídky výbav vyletěla v létě 2021 základní cena na 613 900 Kč a na podzim dorazil facelift, který poslal cenu základu - věřte nevěřte - na 638 900 Kč. To je ohromné, více jak 30% zdražení během dvou let u úplně stejného auta. Vyděláváte od té doby o tolik víc? Pokud ano, gratulujeme, většina lidí na tom ale tak dobře není.
Česká automobilka vám na to patrně řekne, že regulatorní požadavky EU činí její vozy výrobně stále dražšími, nejsme si ale vědomi žádných podstatných novinek, které by za tu dobu ospravedlnily takový nárůst ceny. Samozřejmě vnímáme situaci na trhu, mnohokrát už jsme ale zmiňovali, že Škoda se svým přístupem připravuje o část cenově senzitivní klientely, neboť zejména korejská konkurence auta pořád má a ceny tak vysoko nežene.
Možná si nyní začínáte popěvovat: „Kdybych jen mohl otočit, otočit ručičkami času...” jako R. Kelly (a nyní možná ne jen pro zábavu), což se zdá být nemožné. Ale ono to tak trochu možné je. V Rusku si Škoda jako na jednom ze svých největších trhů zákazníky dráždit rychlým zdražováním zase tak netroufne, navíc tam stále pro místní klientelu vyrábí model před faceliftem. Už dříve jsme psali o tom, že Karoq nabízí v Rusku citelně víc za citelně míň, nůžky se ale od té doby jen rozevírají. A pokud nyní ruské ceny Karoqu přepočteme na české koruny, snadno dojdeme k závěru, že v Rusku mají pořád rok 2019. Či snad ani ten.
Abychom byli konkrétní, ruským základem je verze s motorem 1,6 MPI. U nás je alternativou nemastný neslaný tříválec 1,0 TSI a i když ani starší atmosférická jedna-šestka není žádné motorové terno, aspoň má čtyři válce a netrpí všemi neřešitelnými neduhy tříčtvrtečních jednotek. Výkon nanejvýš 110 koní je pro Karoq tak tak přijatelný, což dokladuje i udávaná dynamika - stovka za 11,2 sekundy a maximálka 183 km/h.
Kouzlo této jednotky jistě není ve výkonu a dynamice, zajímavá je cenou. Rusové mohou mít takový Karoq od 1 644 000 rublů, tedy asi od 467 tisíc Kč, o neskutečných 171 tisíc Kč levněji než nás. Jde o vůz ve výbavě Active, která toho ale v Rusku nabízí víc než dříve nabízel český Active. Klimatizace, audiosystém s osmi reproduktory, ESP, asistent rozjezdu do kopce, dálkový centrál, kůže obšitý volant nebo vyhřívaná sedadla a zrcátka dostanete bez příplatku. Navíc lze mít v Rusku i automat, u nás k základnímu motoru nikoli.
Stačí se navíc podívat dále do nabídky a diference se jen zvětšují. Pokud se v Rusku rozhodnete pro motor 1,4 TSI se 150 koňmi a automatem, stačí vám 1 772 000 rublů, což je 503 tisíc Kč. Neděláme si legraci, stačí tak málo navíc. Za to u nás pořád nedostanete ani základ, nejlevnější varianta se srovnatelným motorem 1,5 TSI se 150 koňmi a automatem pak přijde na 738 900 Kč, o 238 tisíc (!) dráž.
K dispozici je také provedení 1,4 TSI s pohonem 4x4 a sedmistupňovým DSG, které je k dispozici od 1 872 000 rublů. To je necelých 532 tisíc, tedy pořád o více jak 100 tisíc méně než český základ, tato varianta u nás ani nemá alternativu. Verze 1,5 TSI s pohonem 4x4 vůbec koupit nejde a za nejlevnější provedení s automatem a 4x4 má si Škoda účtuje nejméně 913 900 Kč. V případě dieselu jde pořád o auto se 150 koňmi a rozdíl je ještě skoro o dalších skoro 180 tisíc větší.
A i když se podíváme na absolutní ruský vrchol, Karoq 1,4 TSI Style s automatem DSG a pohonem 4x4, jsme u ceny 2 160 000 rublů, asi 613 tisíc Kč. To už je vůz s automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčovým vstupem a startem, spodní ochranu motoru, dešťovým senzorem, parkovacími senzory, vyhříváním všeho myslitelného, nejlepším infotainmentem, digitální přístrojovkou a kde čím dalším. Jsme pořád pod českým základem a kdybychom chtěli něco podobného koupit zde, budeme o dobrých 300, možná 350 tisíc Kč výše.
To jsou nesrovnatelně zajímavější nabídky než u nás, samotný facelift přitom Karoq téměř nezměnil. Čas vyrazit pro nové auto do Ruska? Kéž by to bylo snadno možné, vyplatilo by se to velmi snadno.
Rusům můžeme Škodu Karoq závidět stále více, zvlášť po faceliftu u nás jsou rozdíly mezi jinak srovnatelnými verzemi naprosto neskutečné, jde o stovky tisíc korun. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024 - Mercedes, který má přežít i konec světa, není mýtus. Po povodních vyjel celý od bláta ze zatopené garáže, jako by se nic nestalo
17.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva