Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Je to ztělesnění vize auta pro sedm od české automobilky, které má dorazit na trh v roce 2026. Nově pořízené fotky dokladují, že přípravy vozu jsou v plném proudu, má ale šanci uspět s problematickou technikou? A jménem, kterému chybí špetka invence?
Škoda v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 926 600 nových aut. To by v Mladé Boleslavi mělo vést k bujarým oslavám, koneckonců jde o 6,9procentní posun do plusu oproti předchozímu období. Něco nám ovšem říká, že optimismus v automobilce zavládl jen na oko, neboť ani její elektrické plány nedochází naplnění. Škoda totiž doufala, že v roce 2030 bude mít bateriový pohon na jejích celkových prodejích padesáti- až sedmdesátiprocentní podíl. Jenže Enyaq se loni postaral pouze o 8,6 % odbytu.
Již to samo o sobě není dobrá zpráva, detaily jsou nicméně ještě problematičtější. Prodeje elektrických aut totiž za celý loňský klesly o 2,7 procenta. Chce se říci „jenom“, neboť po prvním pololetí byl propad 5,9procentní a po třech kvartálech dokonce 6,7procentní. Přičemž je více než jasné, že v posledních třech měsících roku 2024 by bylo ještě hůř, netlačit Enyaq horem dolem, jen aby vykryl rostoucí zájem o spalovací vozy značky a zbavil tak automobilku platit pokuty vyplývající z přerozdělovacích mechanismů EU.
V tomto kontextu se zdá být očekávání velkých elektrických úspěchů ze strany Škody dost naivní. Přesto automobilka pokračuje ve své ofenzivě tímto směrem, která nám má v roce 2026 nadělit nový vrchol v podobě velkého elektrického SUV. To bylo momentálně ve Švédsku nachytáno při testech, přičemž kolegové z Carscoops naznačují, že automobilka jej pojmenuje Space. Pokud to tak bude, půjde o velkou kreativní zácpu, něco nám ale říká, že jde spíš o interní název novinky, ostatně Elroq byl dříve označován jako Compact.
U produkčních vozů tedy počítáme se zachování dosavadní strategie, začínat se tedy bude písmenem „E“ a končit písmenem „Q“. V tomto kontextu přijdou k ruce poslední patentové registrace automobilky u ÚPV, které zahrnují slova Epoq, Eriq a Eviatiq. Tak nevíme, přijde nám to podobné jako Space - další jméno bez nápadu.
Ať už se ale bude novinka jmenovat jakkoli, navázat má na koncept Vision 7S, přičemž s délkou 4,9 metru bude kralovat nabídce značky. Po stránce prodejní ovšem bude moci zabodovat jen ve chvíli, kdy firma bude na každém kousku tratit statisíce, nebo pokud omezí výrobu aut ze své spalovací nabídky na minimu. Škoda totiž znovu použije platformu MEB, se kterou byla omezení spojena již v roce 2019, kdy byla představena. Po sedmi letech ale budou elektromobily na ní postavené zaostávat za zbytkem branže jen víc.
V Mladé Boleslavi by tedy jistě neuškodila mnohem větší dávka sebereflexe. Tu ale u vedení firmy hledáme marně už nějaký ten čas, navíc ryba zde smrdí od německé hlavy, které by též neuškodilo větší zapojení zdravého rozumu. Snad jednou, snad...
Protože modernizovaný Enyaq startuje nad milionem korun, a to i přes mnohá zvýhodnění, nelze čekat, že by produkční Vision 7S začínal na jakkoli zajímavé ceně. Co za ni ale nabídne? Oproti konkurenci malé baterie, delší dobíjení a horší dynamiku. O úspěch tak půjde jen stěží. Foto: Škoda Auto
The flagship 2026 Skoda Space has been spied testing for the very first time with heavy design influence from 2022’s Vision 7S Concept. In addition, the CUV will ride on top of the automaker’s scalable MEB architecture and offer up to around 335 hp and 373 mi. of electric range. pic.twitter.com/vGDq7G0TPC
— GearheadCole (@cole_marzen) January 16, 2025
Zdroje: Carscoops, Auto Evolution
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
před 5 hodinami - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejčtenější články
- Už nevyráběný Jeep láká nejen na své schopnosti v terénu. Po pár letech stojí zlomek původní ceny, přitom vydrží
16.12.2024 - Situace ve VW spěje k patu. Ani 13 hodin jednání se zaměstnanci nepřineslo nic, historicky bezprecedentní stávka je na spadnutí
17.12.2024 - Luxusní silniční stíhač z Francie skončil po výrobě pouhých 806 aut, jeden hezký je teď k mání jako úžasný symbol doby
17.12.2024 - Shaquille O'Neal si nechal předělat elektrický Lucid na auto, jaké nemá nikdo jiný, zdobí ho nápis Diesel
17.12.2024 - Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
17.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva