Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala nový Kodiaq RS, ale co je na něm vlastně nového? Krom 20 koní navíc skoro není o čem mluvit
včera | Petr Prokopec
Zdá se, že jsme se dostali do fáze, kdy novým autům říkáme „nová” jen proto, že jsme o nich včera ještě nevěděli. Kodiaq RS ale reálně s ničím podstatně novým nepřichází ani ve srovnání s předchozí generací, ani ve srovnání s níže položenými modely.
Druhá generace Škody Kodiaq byla odhalena před víc než rokem a už tehdy způsobila rozruch. Ne však tím, co nabídla, jako spíš tím, co nenabídla. Bylo to zklamání, v podstatě stejné auto jako dřív, jehož přepracovaný vzhled působil spíš jako čínská kopie originálu. Auto jsme od té viděli naživo i osobně zkusili mnohokrát a jiný dojem na nás nikdy neudělalo. Neříkáme, že je špatné, to není, ale je skutečně nové? Leda v detailech, kdy některé představují i zřetelný krok vzad.
Mladoboleslavská automobilka se od té doby pokusila Kodiaq zatraktivnit aspoň rozšířením nabídky, a tak dnes můžete vybírat mezi třemi úrovněmi výbavy a pěti motorizacemi. V druhém případě zůstávalo vrcholem 204 naftových koní, což není nic mimořádného. Proto se v nemalé míře čekalo na variantu RS, která by laťku zvedla o trochu výš, což se i povedlo, jenže znovu se musíme ptát: Co je na tomhle autě nového? Je to přepraný Kodiaq RS první generace v provedení TSI, který znovu disponuje přeplňovaným dvoulitrem, jen tentokrát naladěným na 265 koní. To je o 20 koní víc než dřív, po dalších podstatných novinkách byste pátrali marně.
S vyšším výkonem nyní pětimístný Kodiaq RS zvládá stovku za 6,3 sekundy, zatímco verze se třemi řadami sedadel je o desetinu pomalejší. Rozlet obou pak končí na rychlosti 231 km/h. Standardem je znovu sedmistupňové DSG, stejně jako pohon všech kol. Oproti základní Škodě Kodiaq se pak varianta RS liší předním a zadním nárazníkem, stejně jako prosvětlenou maskou chladiče. Nechybí ani černě lakované detaily jako boční dveřní sloupky, pročež střecha vypadá jako plovoucí. Zakončena je pak nepřekvapivě střešním spoilerem.
Škoda do standardu zařadila rovněž matricové čelní LEDky, stejně jako třeba bezklíčové odemykání a startování nebo adaptivní podvozek DCC+. Kola jsou pak 20pacová, za nimiž prosvítají ventilované přední i zadní kotouče. U sedmimístné verze je pak možné vpředu počítat rovněž s dvoupístkovými třmeny. Na výběr je pak osm barev karoserie, mezi nimiž figuruje i zlatá Bronx. Co se interiéru týče, volit lze mezi základním semišovým čalouněním a příplatkovým koženým, kdy nechybí ani sportovní sedadla s integrovanou opěrkou hlavy.
Lze dále zmínit, že kabina disponuje také 10palcovým digitálním přístrojovým štítem a stejně velkou obrazovkou multimédií, jejíž rozměr lze za příplatek navýšit na 13 palců. Nicméně vyjmenováváním jednotlivých prvků výbavy tak vlastně jen vaříme z vody. Nový Kodiaq RS je zkrátka znovu novinka, která vlastně není nová. Automobilka chce, abychom vůz častovali takovými adjektivy, ale udělala jen velmi málo proto, aby jej takovým skutečně učinila - od představení originálního provedení Kodiaqu jako takového přitom uplynulo 8 let, takže rozhodně bylo dost času na další evoluci. To, čeho se vůz dosud dočkal, je ale jen lehké přepudrování toho, co dávno známe.
Platí to i o specifičnosti samotného RS ve srovnání se základem. Škoda se v tiskových materiálech nechlubí třeba ani specifickými tlumiči, které by dostal pouze tento model a o jejichž vývoj by se postaralo třeba závodní oddělení značky. Po čemkoli takovém pátráme marně. Když přitom Kodiaq RS dorazil poprvé, Škoda vytáhla alespoň bizarní rekord z Nürburgringu. Bylo to spíš pro smích, ale bylo to aspoň něco.
Teď už tu nemáme nic výjimečného, jen další podobné auto z mnoha postavené na základech, které známe déle jak dekádu z různých aut koncernu VW. Kdyby výsledkem bylo aspoň něco levného, ale to také není, Škoda nám stejně jako většina ostatních bude další roky nabízet dražší totéž. Není to po dekádách překotného vývoje v tomto oboru trochu smutné?
Kodiaq RS stejně jako standardní provedení působí tak nějak nemastně neslaně. U RS sice došlo k navýšení výkonu na 265 koní, ani to ale neohromí. Technika je pořád stejná a ostatně její hranice jsou dávno mnohem dál. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
včera - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024 - O 14 let a tři generace novější Golf s motorem 2,0 turbo vyzval na souboj starého bijce s plnotučným V6, asi to neměl dělat
26.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi včera 16:00
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 10:00
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- VW odhalil první radikální škrty: Všem sníží platy o 10 procent, sebere lidem prémie, první továrnu zavře už v únoru
před hodinou - Toto je legendární Mercedes, se kterým Shirley Temple Black jezdila po Československu, nechala si ho až do své smrti
včera - Nařizování elektromobilů v EU musí ihned skončit, říká „motorový papež”, jinak toho Číňané využijí tak, jak Brusel nečeká
včera - Škoda ukázala nový Kodiaq RS, ale co je na něm vlastně nového? Krom 20 koní navíc skoro není o čem mluvit
včera - Kia nadělila své poslední novince design tak bizarní, že je těžké ho rozdýchat, vypadá jako staré náklaďáky z SSSR
včera
Živá témata na fóru
- Ojeté auto s dieslem do 120000 10.31. 05:44 - aleitar
- Elektromobily a vse kolem nich 10.31. 02:01 - petr_riha
- VZKAZY 10.30. 23:42 - abgx1
- vyber motorky 10.30. 22:43 - abgx1
- Onboard videa 10.30. 20:55 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.30. 18:47 - Zajda
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.30. 18:13 - řidičBOB
- Mazda MX5 (Miata) 10.30. 11:52 - jerry