Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala Kodiaq na prvních obrázcích. Najdete 5 rozdílů oproti konceptu Vision S?
15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda naznačuje, že sériová verze se od konceptu zvenčí vizuálně opravdu příliš nevzdálí. Uvnitř máme čekat funkční a nadčasovou atmosféru.
Dle čínského kalendáře je sice letošek rokem opice, nás ovšem čeká spíše rok medvěda. Samozřejmě toho mladoboleslavského, který bude pod názvem Kodiaq naživo debutovat na podzimním autosalonu v Paříži. Jeho předzvěst ve formě konceptu Vision S jsme si ovšem mohli prohlédnout již na březnové ženevské motor show, přičemž Škoda nás krátce poté pozvala dokonce k usednutí za volant a diskuzi s konstruktéry. Pokud k tomu navíc přičteme prezentaci různě maskovaných prototypů, pak o novince české značky již víme opravdu hodně.
Marketingové oddělení Škody se ovšem rozhodlo, že Kodiaq si zaslouží vyčerpávající prezentaci jako kdysi, pročež tu nově máme další pokračování postupného odhalování, tentokrát formou oficiálních ilustrací. S nimi si přitom můžeme zahrát známou hru na hledání pěti rozdílů, neboť v bledě modrém (a to doslova) tu máme odhalení prakticky stejných tvarů, jakými se honosil koncept. Škoda je popisuje jako ostře řezané, přičemž linie mají být trojrozměrné, aby novému SUV dodaly nezaměnitelný tvar.
Tak jako Vision S dostane i Kodiaq do vínku širokou čelní masku, kterou obklopí ploché kuželovité světlomety inspirované českým křišťálem. Zadním partiím pak rovněž dominují lampy, tentokrát formované do tvaru písmene „C“ - to je asi nejviditelnější rozdíl oproti Vision S, i když také přehlédnutelný. V rámci boků pak můžeme zmínit dlouhý rozvor a krátké převisy, jenž mají ihned navnadit pocit prostorné kabiny. Ta může na přání hostit až tři řady se sedmi sedadly, základ ovšem bude pětimístný.
Právě interiér bude místem, kde se sériové provedení od futuristicky stylizovaného konceptu vzdálí nejvíce, nic konkrétního k nahlédnutí ale nedorazilo. Víme tedy jen, že Kodiaq by uvnitř měl nabízet nadčasovou a funkční atmosféru. Všemu mají vévodit vertikální prvky jako čtyři velké výdechy vzduchu, rozměrný středový displej pak dělí kabinu na zónu pro řidiče a spolujezdce. I zde přitom pokračuje odkaz na český křišťál.
Šéfdesignér značky Jozef Kabaň k tomu dodává, že „Kodiaq je prvním modelem s novým designovým jazykem. Ten je velice výrazný, emocionální a nadčasový“. Mimo to má být také extrémně flexibilní, což odkazuje na velký vnitřní prostor při vnějších kompaktních rozměrech a vysoké průchodnosti terénem. Tento soulad funkčnosti a estetiky by pak měl ze Škody Kodiaq dělat něco zvláštního.
Jaká bude realita, to očividně hned tak nezjistíme. Premiéra by měla proběhnout až na počátku září, do té doby nás tedy čeká zřejmě vyčerpávající mediální masáž. Na jejím konci přitom bude stát 4,7metrové SUV, které nabídne pohon předních kol v základu a systém 4x4 za příplatek. Kromě toho budou mít zákazníci k dispozici selekci manuálních a automatických převodovek.
V rámci motorového prostoru se objeví pouze čtyřválce, které vyvrcholí dvoulitrovým objemem. Po stránce výkonů bude pokryta škála od 110 do 220 koní, kromě benzinových a dieselových jednotek navíc můžeme do budoucna očekávat také příjezd plug-in hybridu. Ceny odstartují nad 600 tisíci korun, přičemž prodej by se měl rozjet na počátku příštího roku.
Nové oficiální ilustrace odhalují sériový Kodiaq. Pokud se vám na první pohled zdá, že se od Vision S prakticky neliší, není to mylný dojem
Ilustrace Kodiqau prolnuté do záběrů Vision S tento dojem nezmění, pár odlišností ale přece jen odhalí
Produkční realita bude zřejmě přesto o něco méně ambiciózní, naznačují špionážní fotky maskovaných prototypů
Kdybyste si lépe chtěli prohlédnout koncept Vision S... Kodiaq se od něj zjevně vážně příliš lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 10 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel