Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda ukázala Kodiaq na prvních obrázcích. Najdete 5 rozdílů oproti konceptu Vision S?
15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda naznačuje, že sériová verze se od konceptu zvenčí vizuálně opravdu příliš nevzdálí. Uvnitř máme čekat funkční a nadčasovou atmosféru.
Dle čínského kalendáře je sice letošek rokem opice, nás ovšem čeká spíše rok medvěda. Samozřejmě toho mladoboleslavského, který bude pod názvem Kodiaq naživo debutovat na podzimním autosalonu v Paříži. Jeho předzvěst ve formě konceptu Vision S jsme si ovšem mohli prohlédnout již na březnové ženevské motor show, přičemž Škoda nás krátce poté pozvala dokonce k usednutí za volant a diskuzi s konstruktéry. Pokud k tomu navíc přičteme prezentaci různě maskovaných prototypů, pak o novince české značky již víme opravdu hodně.
Marketingové oddělení Škody se ovšem rozhodlo, že Kodiaq si zaslouží vyčerpávající prezentaci jako kdysi, pročež tu nově máme další pokračování postupného odhalování, tentokrát formou oficiálních ilustrací. S nimi si přitom můžeme zahrát známou hru na hledání pěti rozdílů, neboť v bledě modrém (a to doslova) tu máme odhalení prakticky stejných tvarů, jakými se honosil koncept. Škoda je popisuje jako ostře řezané, přičemž linie mají být trojrozměrné, aby novému SUV dodaly nezaměnitelný tvar.
Tak jako Vision S dostane i Kodiaq do vínku širokou čelní masku, kterou obklopí ploché kuželovité světlomety inspirované českým křišťálem. Zadním partiím pak rovněž dominují lampy, tentokrát formované do tvaru písmene „C“ - to je asi nejviditelnější rozdíl oproti Vision S, i když také přehlédnutelný. V rámci boků pak můžeme zmínit dlouhý rozvor a krátké převisy, jenž mají ihned navnadit pocit prostorné kabiny. Ta může na přání hostit až tři řady se sedmi sedadly, základ ovšem bude pětimístný.
Právě interiér bude místem, kde se sériové provedení od futuristicky stylizovaného konceptu vzdálí nejvíce, nic konkrétního k nahlédnutí ale nedorazilo. Víme tedy jen, že Kodiaq by uvnitř měl nabízet nadčasovou a funkční atmosféru. Všemu mají vévodit vertikální prvky jako čtyři velké výdechy vzduchu, rozměrný středový displej pak dělí kabinu na zónu pro řidiče a spolujezdce. I zde přitom pokračuje odkaz na český křišťál.
Šéfdesignér značky Jozef Kabaň k tomu dodává, že „Kodiaq je prvním modelem s novým designovým jazykem. Ten je velice výrazný, emocionální a nadčasový“. Mimo to má být také extrémně flexibilní, což odkazuje na velký vnitřní prostor při vnějších kompaktních rozměrech a vysoké průchodnosti terénem. Tento soulad funkčnosti a estetiky by pak měl ze Škody Kodiaq dělat něco zvláštního.
Jaká bude realita, to očividně hned tak nezjistíme. Premiéra by měla proběhnout až na počátku září, do té doby nás tedy čeká zřejmě vyčerpávající mediální masáž. Na jejím konci přitom bude stát 4,7metrové SUV, které nabídne pohon předních kol v základu a systém 4x4 za příplatek. Kromě toho budou mít zákazníci k dispozici selekci manuálních a automatických převodovek.
V rámci motorového prostoru se objeví pouze čtyřválce, které vyvrcholí dvoulitrovým objemem. Po stránce výkonů bude pokryta škála od 110 do 220 koní, kromě benzinových a dieselových jednotek navíc můžeme do budoucna očekávat také příjezd plug-in hybridu. Ceny odstartují nad 600 tisíci korun, přičemž prodej by se měl rozjet na počátku příštího roku.




Nové oficiální ilustrace odhalují sériový Kodiaq. Pokud se vám na první pohled zdá, že se od Vision S prakticky neliší, není to mylný dojem
Ilustrace Kodiqau prolnuté do záběrů Vision S tento dojem nezmění, pár odlišností ale přece jen odhalí
Produkční realita bude zřejmě přesto o něco méně ambiciózní, naznačují špionážní fotky maskovaných prototypů
Kdybyste si lépe chtěli prohlédnout koncept Vision S... Kodiaq se od něj zjevně vážně příliš lišit nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
včeraČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
včeraKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva